27.5"/29" + bandenbreedte voor trails in Nederland op HT?

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Maarten_rsv
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 18 april 2021, 09:07
Mijn mountainbike: Trek x-calber 7

top adviezen op deze post.
dit is precies de richting waarin ik ook aan het zoeken ben :-q
flitjes
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: do 23 december 2021, 17:52

Ik ben in het bezit van een nukeproof scout 290 2021.

Deze zomer ben ik overgestapt op 2.4 Recon / 2.4 Recon Race combo voor XC -achtige ritten en 2.5 Assagai / 2.4 Dissector voor Winter/Herfst. De laatste combo kwam stock. Op XM1900 en XM1700 wielsets.

Zeker als je XC tour tochten doet, bijvoorbeeld Limburgs Mooiste 110km merk je het verschil wel met de XC banden tov de stock set. Echter al hard onderuit gegaan in Nijmegen met mijn XC combo omdat ik te hard door de bochten ram...

Ik herken je stijl ^^. Die is vergelijkbaar met die van mij. Dus pas op dat je de grenzen van je XC banden rustig opzoekt...

Dus in jou geval zou ik lekker op 27.5 blijven rijden en je rubber wisselen voor de verschillende types. Kan moeilijk inschatten of 29 inch met 2.4 banden in een 27.5 frame passen.
Gebruikersavatar
FreedomRanger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 349
Lid geworden op: ma 21 juni 2021, 14:59
Mijn mountainbike: rijdt prima!

Ik zit op dezelfde lijn qua rijstijl. Heb sinds kort een Orbea Laufey met 29x2.6” banden. Erg blij mee!
Onder huidige omstandigheden bevallen de banden uitstekend. Hoe dit in de winter gaat zijn, zie ik dan wel weer.
Je stopt niet met spelen omdat je oud wordt. Je wordt oud omdat je stopt met spelen.
Plaats reactie