Ik moet zeggen dat je mij wel benieuwd maak waar de sloot ligt in Hoogeveen. Aangezien ik hier ben geboren en getogen en nog regelmatig die kant op ga, wil ik hem toch eens proberen.
Ik blijf bij voorwiel liften en daarna je achterwiel liften.
Hoe kom ik deze droge sloot door?
-
- Extreme Biker
- Berichten: 619
- Lid geworden op: di 17 maart 2009, 20:47
- Mijn mountainbike: El Mariachi
Ja het is idd anders dan op de schets.
De sloot is breder.
Hij is echter dieper dan je zo op de foto's kunt zien.
Het gedeelte dat recht omhoog gaat, loopt niet door tot aan de bodem van de sloot.
Het diepste punt van de sloot zit al een eindje daarvoor zeg maar.
Bah lastig uitleggen.
Vanmiddag aan de pimpel geweest.
Maar op snelheid ga ik niet doen.
Mijn fiets op het achterwiel trekken terwijl ik met gang een sloot in duik, lijkt me haast onmogelijk.
En als het mislukt, mag ik een nieuwe voorvork kopen.
De sloot is breder.
Hij is echter dieper dan je zo op de foto's kunt zien.
Het gedeelte dat recht omhoog gaat, loopt niet door tot aan de bodem van de sloot.
Het diepste punt van de sloot zit al een eindje daarvoor zeg maar.
Bah lastig uitleggen.
Vanmiddag aan de pimpel geweest.
Maar op snelheid ga ik niet doen.
Mijn fiets op het achterwiel trekken terwijl ik met gang een sloot in duik, lijkt me haast onmogelijk.
En als het mislukt, mag ik een nieuwe voorvork kopen.
-
- Moderator
- Berichten: 16801
- Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
- Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
- Contacteer:
Altijd lastig te beoordelen zoiets, van achter een beeldscherm.
Maar ik zou het als volgt aanpakken: Je voorwiel erop liften mag geen probleem zijn, en dan de juiste beweging maken waardoor je je achterwiel "meetrekt". Je gewicht snel naar voren brengen ontlast het achterwiel waardoor dit makkelijker op de rand komt.
Een beetje vaart is wel handig, maar te snel is (uiteraard) ook niet goed.
De juiste versnellingskeuze is ook belangrijk.
Een ideaal plekje om meerdere keren te oefenen tot het lukt.
Helaas is Hoogeveen voor mij "iets" te ver om zelf een keer deze uitdaging aan te pakken
Maar ik zou het als volgt aanpakken: Je voorwiel erop liften mag geen probleem zijn, en dan de juiste beweging maken waardoor je je achterwiel "meetrekt". Je gewicht snel naar voren brengen ontlast het achterwiel waardoor dit makkelijker op de rand komt.
Een beetje vaart is wel handig, maar te snel is (uiteraard) ook niet goed.
De juiste versnellingskeuze is ook belangrijk.
Een ideaal plekje om meerdere keren te oefenen tot het lukt.
Helaas is Hoogeveen voor mij "iets" te ver om zelf een keer deze uitdaging aan te pakken
DONEER JE OOK?
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
-
- Extreme Biker
- Berichten: 619
- Lid geworden op: di 17 maart 2009, 20:47
- Mijn mountainbike: El Mariachi
Er tegen op flowen gaat volgens mij niet.
Bij een normale sloot van dit formaat, moet je al flink tegen duwen op je stuur.
Alleen kom je nu dus dat opstapje tegen, terwijl je door je snelheid de fiets in de grond drukt.
@mud mate
Ken je het paadje vanaf HODO richting Nieuwlande?
Op een gegeven moment kruis je een weg en even verder zit er een kleine S-bocht.
Zo'n 100(?) meter verder zit dan aan de rechterkant dit paadje.
Je rijdt hem erg makkelijk voorbij, zelfs als je hem kent.
Tientallen meters ervoor staat een boompje aan de rechterkant, met een oranje markering.
Als je het bankje aan de linkerkant ziet, ben je te ver.
Als je wilt, kan ik je wel laten zien waar het is.
Moet je maar een keer een PB sturen.
Bij een normale sloot van dit formaat, moet je al flink tegen duwen op je stuur.
Alleen kom je nu dus dat opstapje tegen, terwijl je door je snelheid de fiets in de grond drukt.
@mud mate
Ken je het paadje vanaf HODO richting Nieuwlande?
Op een gegeven moment kruis je een weg en even verder zit er een kleine S-bocht.
Zo'n 100(?) meter verder zit dan aan de rechterkant dit paadje.
Je rijdt hem erg makkelijk voorbij, zelfs als je hem kent.
Tientallen meters ervoor staat een boompje aan de rechterkant, met een oranje markering.
Als je het bankje aan de linkerkant ziet, ben je te ver.
Als je wilt, kan ik je wel laten zien waar het is.
Moet je maar een keer een PB sturen.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5495
- Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
- Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT
4 tips,
momentum
timing
geloof (je moet jezelf er al op zien staan anders hou je altijd in)
oefening
deze gaat je echt wel lukken, hoef je geen Danny voor te heten
momentum
timing
geloof (je moet jezelf er al op zien staan anders hou je altijd in)
oefening
deze gaat je echt wel lukken, hoef je geen Danny voor te heten
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Mountainbiking is not a crime
-
- Extreme Biker
- Berichten: 619
- Lid geworden op: di 17 maart 2009, 20:47
- Mijn mountainbike: El Mariachi
Ja hij zal me lukken.
Ik ga proberen om op te rijden tot vlak voor het opstapje, kijken of het dan lukt.
Remmen na het optrekken lijkt me ook nog steeds een optie.
Bedankt voor de tips allemaal!
Ik ga proberen om op te rijden tot vlak voor het opstapje, kijken of het dan lukt.
Remmen na het optrekken lijkt me ook nog steeds een optie.
Bedankt voor de tips allemaal!
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 451
- Lid geworden op: zo 22 juli 2007, 22:59
- Mijn mountainbike: Surly Straggler SS, Giant XTC 29er, Giant TCR Advanced
Mijn gok zou zijn heel weinig snelheid, omdat je zegt dat je achterwiel zichzelf de sloot in drukt en je daardoor controle kwijtraakt. Om vervolgens toch weer genoeg snelheid te verkrijgen om je achterwiel weer op de andere kant te krijgen moet je een redelijk groot verzet hebben staan om met één trap de benodigde vaart te verkrijgen. Een andere techniek kan ik vanaf mijn computerscherm ook niet bedenken
- Reakon
- Extreme Biker
- Berichten: 524
- Lid geworden op: vr 23 januari 2009, 18:46
- Mijn mountainbike: Radon ZR race 29'er 8.0
- Contacteer:
Camera opstellen met zicht op de verhoging.
Dag laten recorden en terugkijken hoe andere bikers omhoog zijn gekomen
Zonder grappen: oefenen oefenen oefenen. Blijven proberen, probeer de tips van hier en het komt vanzelf goed.
Als je iemand kent die het wel lukt, kijk hoe hij het doet en vraag het, probeer het daarna te imiteren.
Dag laten recorden en terugkijken hoe andere bikers omhoog zijn gekomen
Zonder grappen: oefenen oefenen oefenen. Blijven proberen, probeer de tips van hier en het komt vanzelf goed.
Als je iemand kent die het wel lukt, kijk hoe hij het doet en vraag het, probeer het daarna te imiteren.
16-04 - Nieuwe blog post: Nieuwe bike, nieuwe ervaringen: Radon ZR Race 8.0 29'er
Gezocht: 1 malig bikeverlichting lenen, wie kan mij helpen?
4418km by bike. Canada to Mexico. Alone.
Gezocht: 1 malig bikeverlichting lenen, wie kan mij helpen?
4418km by bike. Canada to Mexico. Alone.
-
- Extreme Biker
- Berichten: 619
- Lid geworden op: di 17 maart 2009, 20:47
- Mijn mountainbike: El Mariachi
Ik ken niemand die het wel lukt, maar ken ook weinig mountainbikers hier in de buurt.
Volgens mij komen er vrijwel nooit fietsers over dat paadje.
En als ik het een beetje kan inschatten, zal meer dan 95% van MTBers daar afstappen.
Ik zal er eens echt een tijdje voor gaan.
Heb het tot nu toe alleen geprobeerd als het op mijn route lag.
Volgens mij komen er vrijwel nooit fietsers over dat paadje.
En als ik het een beetje kan inschatten, zal meer dan 95% van MTBers daar afstappen.
Ik zal er eens echt een tijdje voor gaan.
Heb het tot nu toe alleen geprobeerd als het op mijn route lag.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 10371
- Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
- Mijn mountainbike: Lux Trail CF7
+1 .yo-eddy schreef:4 tips,
momentum
timing
geloof (je moet jezelf er al op zien staan anders hou je altijd in)
oefening
deze gaat je echt wel lukken, hoef je geen Danny voor te heten
Vanuit stilstand wordt het moeilijker, dus enige snelheid gaat je helpen. Met 'bedachtzame' snelheid die greppel inrijden. Dan voorwiel iets optrekken en gebruik maken van je snelheid, daarbij je versnelling zwaar genoeg kiezen om niet door te slippen met je achterwiel, daar maximale tractie mee te genereren. Vertrouwen houden en maar oefenen met de balans en ideale snelheid.
Wat daarbij helpt: banden met voldoende grip, dus voldoende profiel en lage druk! Wat weeg je? (En met grotere wielen en achtervering wordt het nog een stuk makkelijker, maar je zult het moeten doen met wat je nu hebt).
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
-
- Extreme Biker
- Berichten: 619
- Lid geworden op: di 17 maart 2009, 20:47
- Mijn mountainbike: El Mariachi
Heb het vandaag weer geprobeerd.
En na een paar keer lukte het.
Nog wat doorgeoefend, want het lukte me nog steeds niet iedere keer.
Inmiddels lukt het meestal wel en zo af en toe zelfs verbazingwekkend soepel.
Ik deed het nu zoals veel mensen al zeiden.
Langzaam rijdend, ipv uit stilstand.
Iets verder doorrijden, tot echt vlak voor de rechte kant en dan het wiel optrekken.
Door wat verder door te rijden, staat de fiets ook niet meer zo schuin omlaag en gaat hij makkelijker op het achterwiel.
Ook trok ik hem nu op het achterwiel door niet alleen te hangen, maar ook flinke druk op het pedaal (dat ik bijna recht omhoog had staan, om een zo lang mogelijke slag te kunnen maken.)
Door deze twee dingen, hoeft mijn gewicht niet meer zo verschrikkelijk ver naar achteren en is het allemaal veel beter te controleren.
Relatief zware versnelling is idd ook altijd handig, bij technische stukken.
Niet alleen voor tractie volgens mij, maar ook voor rust in de beweging die je wilt maken.
Met 1 halve slag kwam ik nu op het achterwiel en het opstapje op.
@Aurelius
Grip was het probleem niet, ondanks een compleet versleten loopvlak van mijn racing ralph achter.
Grote wielen heb ik en dat scheelt idd wel.
Maar als ik hem soepel uitvoer, dan zou het met een 26 inch ook geen probleem moeten zijn.
Volgens mij raak ik het opstapje dan namelijk niet of nauwelijks.
@All
Bedankt voor de tips!
En mocht iemand anders dit opstapje ook tegenkomen, dan ben ik wel benieuwd naar de ervaringen.
En na een paar keer lukte het.
Nog wat doorgeoefend, want het lukte me nog steeds niet iedere keer.
Inmiddels lukt het meestal wel en zo af en toe zelfs verbazingwekkend soepel.
Ik deed het nu zoals veel mensen al zeiden.
Langzaam rijdend, ipv uit stilstand.
Iets verder doorrijden, tot echt vlak voor de rechte kant en dan het wiel optrekken.
Door wat verder door te rijden, staat de fiets ook niet meer zo schuin omlaag en gaat hij makkelijker op het achterwiel.
Ook trok ik hem nu op het achterwiel door niet alleen te hangen, maar ook flinke druk op het pedaal (dat ik bijna recht omhoog had staan, om een zo lang mogelijke slag te kunnen maken.)
Door deze twee dingen, hoeft mijn gewicht niet meer zo verschrikkelijk ver naar achteren en is het allemaal veel beter te controleren.
Relatief zware versnelling is idd ook altijd handig, bij technische stukken.
Niet alleen voor tractie volgens mij, maar ook voor rust in de beweging die je wilt maken.
Met 1 halve slag kwam ik nu op het achterwiel en het opstapje op.
@Aurelius
Grip was het probleem niet, ondanks een compleet versleten loopvlak van mijn racing ralph achter.
Grote wielen heb ik en dat scheelt idd wel.
Maar als ik hem soepel uitvoer, dan zou het met een 26 inch ook geen probleem moeten zijn.
Volgens mij raak ik het opstapje dan namelijk niet of nauwelijks.
@All
Bedankt voor de tips!
En mocht iemand anders dit opstapje ook tegenkomen, dan ben ik wel benieuwd naar de ervaringen.
- kingjoop
- Extreme Biker
- Berichten: 571
- Lid geworden op: zo 4 november 2012, 19:14
- Mijn mountainbike: GT Fury Worldcup 2016, GT Sanction Team 2017, GT Speed Serie 2015, Trek Fuel-EX 8 2013
- Contacteer:
dit soort dingen maak ik meestal gebruik van het momentum... zolang de crank het obstakel niet raakt knal ik er altijd vol gas overheen... maarja.. de fully is erg vergeving gezind in dit soort dingen....
M'n speeltjes
===============
GT Fury Worldcup 2016
Trek Fuel EX8 2013
GT Speed series 2015 (BMX)
GT Force 2018
===============
GT Fury Worldcup 2016
Trek Fuel EX8 2013
GT Speed series 2015 (BMX)
GT Force 2018
-
- Extreme Biker
- Berichten: 619
- Lid geworden op: di 17 maart 2009, 20:47
- Mijn mountainbike: El Mariachi
Ik heb geen enkele ervaring met vering.
Maar ik neem aan dat je een verende vork ook moet optillen daar.
Maar ik neem aan dat je een verende vork ook moet optillen daar.
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 392
- Lid geworden op: za 18 juni 2011, 03:03
- Mijn mountainbike: Spec. Camber Elite 2011 26"
Ik zou zeggen, bekijk dit filmpje eens:
http://youtu.be/l0g1hPBH8kQ" onclick="window.open(this.href);return false;
http://youtu.be/l0g1hPBH8kQ" onclick="window.open(this.href);return false;