De Juiste band, all round Oostenrijk

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Gebruikersavatar
hwpaints
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 910
Lid geworden op: zo 14 maart 2010, 13:12
Mijn mountainbike: KATANA FS 24

Ik ben dus op zoek naar de Beste all round band voor Oostenrijk,ik rij 2x per jaar in zillertal

Ik rij een 29er full suspension 100mm KTM Scarp met wel al wat aanpassingen voor oostenrijk 203/180mm schijven, dropper pen, voor zover ben ik al tevreden met mijn fiets alleen de banden daar kom ik niet uit het is een afweging en ik ben altijd voor het gewicht/snelheid gegaan mijn fiets weegt 12kg tegen de 8 a 9 kg van mijn maatjes
Het is dus
40%schotterpaden
30%asfalt
30% singletrack,downhill/enduro
heb gereden met racingralph, rocket ron, nobynic maar kom op die laatste 30% natuurlijk veel te kort grip nul en regelmatig kapotte zijkanten van de band, mijn maatjes rijden voornamelijk met banden voor het asfalt en schotter meeste met black panthers
ik wil dus de beste middenweg hebben maar niet berg op compleet zoek gereden worden door mijn maatjes die geven niet om het downhill/enduro gedeelte

dus een band die sterk is veel grip bied en niet loodzwaar is
enkele tracks die ik vaak rij om een impressie te krijgen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Schorem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3943
Lid geworden op: ma 12 maart 2007, 13:16
Mijn mountainbike: Pantsman® 29-er
Contacteer:

Ben je bewust van je fiets gestapt om beneden te komen?
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10372
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Nobby Nick beviel mij prima op dit soort paadjes, in 2,25" breed, 650b, met weinig druk vooral, tubeless. Juist een transalp mee gereden, kwam nergens tekort. Op dat laatste goed gelet, lage druk? Scheelt enorm qua grip. Kom je voor of achter tekort?

Als je toch nog meer grip wilt:
NoNi in 2.35 breed, zo laag mogelijke lage druk en latex dus.
Of: Hans Dampf! Zal op asfalt en schotterpaden natuurlijk wat zwaarder rollen. Valt lekker breed.

http://www.bikeradar.com/mtb/gear/categ ... -12-46113/" onclick="window.open(this.href);return false;.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
DaanCramer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2484
Lid geworden op: zo 14 augustus 2011, 20:24
Mijn mountainbike: Norco, Mondraker, Rocky Mountain
Contacteer:

Ik ben ook wel verbaasd dat je aangeeft te weinig grip te hebben met NoNi. Ik heb zulke padjes toch ook gereden ermee zonder problemen. Zelfs met RaRa achter en niks lek gereden. Beide met een lage spanning gereden overigens. Maar goed als je die niet wilt zou je naar de Black panters kunnen kijken daar hoor ik ook wel goede verhalen over.

Maar ik begrijp ook dat je die verschillende disciplines met verschillende mensen/groepen doet. Is het dan een idee om een 2de wielset te nemen? 1 setje met lichte snelle banden en 1 set met bv Hans dampf ? Als je een dagje Enduro gaat neem je de zwaardere set.
Gebruikersavatar
hwpaints
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 910
Lid geworden op: zo 14 maart 2010, 13:12
Mijn mountainbike: KATANA FS 24

Schorem schreef:Ben je bewust van je fiets gestapt om beneden te komen?
nee ik heb de foto's genomen ik rij zelf wel deze paden vol naar beneden,


wat betrefd de NN die heb ik nog met de 26er gereden al poosje geleden die reed ik regelmatig kapot op de scherpe stenen die op deze foto's dus niet te zien zijn maar haden de RR ook kapot gesneden ben ik wel bewust, wat betrefd de black panthers die gaan maar tot 2.2 dat vind ik aan de smalle kant ik heb nog een hele winter maar de banden zijn tegenwoordig te duur om allemaal even te testen, het kost me nu gemiddeld een band per trip [3dagen fietsen dus] dus denk dat ik eens een setje NN ga kopen en kijken of dat bevalt

ik rij tubelles 1.5 tot 2 bar max 2.25 breed breder kan ik achter moelijk kwijt

de foto's geven niet echt het beeld aan het hoogte verschil is veel hoger en dit zijn de simpele paden hier kan ik wachten op mijn maatjes en gelijk wat foto's schieten
Real Epic '89
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2179
Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
Mijn mountainbike: Isn't dead.

Voor Mountain King achter X King van continental. Door het doorlopende profiel lopen de X-Kings licht en hebben toch optimale grip. MountainKing vind ik persoonlijk beter dan de NoNi. Mijn ervaring met NoNi is dat ze een vaag midden gedeelte hebben. Je moet ze al schuin leggen wil je de optimale grip kunnen gebruiken.

Voor;
http://www.conti.nl/fietsbanden/mountain-king-ii/" onclick="window.open(this.href);return false;

Achter;
http://www.conti.nl/fietsbanden/x-king/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
hwpaints
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 910
Lid geworden op: zo 14 maart 2010, 13:12
Mijn mountainbike: KATANA FS 24

is ook een optie maar 2.2 en 2.4 die 2.4 ga ik niet kwijt kunnen in mijn frame ik ga ook eens bij de lbs kijken wat hij liggende heeft wie weet ligt er meer ik weet dat hij ook geax heeft maar die zijn redelijk zwaar
Monster
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 563
Lid geworden op: wo 2 mei 2012, 10:19
Mijn mountainbike: Trek Superfly 7

hwpaints schreef:... wat betrefd de black panthers die gaan maar tot 2.2 dat vind ik aan de smalle kant...
hwpaints schreef: ik rij tubelles 1.5 tot 2 bar max 2.25 breed breder kan ik achter moelijk kwijt
Volgens mij snap ik iets niet? Je kunt max 2.25 kwijt en 2.2 vind je te smal? Even afgezien in hoeverre de opgegeven maten kloppen met de realiteit, die 1,27mm ga je niet merken lijkt me?
Wel mooie plaatjes overigens ;)
Gebruikersavatar
hwpaints
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 910
Lid geworden op: zo 14 maart 2010, 13:12
Mijn mountainbike: KATANA FS 24

zit daar zo weinig verschil in, ik heb mijn rocket ron 2.25 vergeleken met een black panther2.2 er daar zat optisch veel verschil in maar als het zo weinig is kan ik wel naar 2.4 of toch de black panthers proberen
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

En niet te vergeten de Specialized banden.
Purguator voorop en ground control achter. Zelfs met een zo goed als kale achterband
ben ik in Oostenrijk op m'n Camber de X-line afgereden.
Nergens grip tekort gehad.

Eigenlijk zijn dit de banden waar ik altijd mee bike.
En de voorband gaat lang mee (Y).
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Gebruikersavatar
dorretje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1747
Lid geworden op: wo 8 juli 2009, 11:50
Mijn mountainbike: Staal

Is natuurlijk een kansloze missie om dit soort wielrenners naar boven bij te houden op een fully die 3 a 4 kg zwaarder is en een flink profiel er onder heeft zitten. Als je alleen maar naar boven wil rijden kun je beter een racefiets kopen. Ze wandelen toch alles naar beneden. Ik zou zeggen jullie als eerste boven, ik als eerste beneden.
Ik zelf maak me nooit zo druk of een band licht loopt. Afgelopen jaar met Minions DH gefietst in de alpen en ja dan moet je omhoog wat harder trappen, maar omlaag dubbel zoveel fun.
Zolang het droog is op de paden die je beschrijft kun je daar zelfs met racing ralph of race king rijden.

Als allround zou ik kiezen voor 2.4 Mountain king voor en 2.2 X king achter. Beide in protectie/double defense.
There are three kinds of people: those of us that are good at math and those that are not.
http://www.mellowbikers.nl
JohnC
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 188
Lid geworden op: za 25 augustus 2007, 14:16
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element / Ridley noah

1+ voor dorretje. bergop hangt het meest af van je klimvermogen, niet van de bandenkeuze. een sterke band met voldoende grip is imho belangrijker dan de rolweerstand. zelf heb ik 2 weken in de alpen met geax sauguaro niet lek gereden. ook meer als voldoende grip (wel op droge ondergrond).
Gebruikersavatar
hwpaints
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 910
Lid geworden op: zo 14 maart 2010, 13:12
Mijn mountainbike: KATANA FS 24

of de paden droog of nat zijn dat weet je natuurlijk niet van te voren het kan per uur omslaan ik ga binnenkort wel even shoppen en de rocket rons omruilen voor iig iets beter lekbestendigs.
Gebruikersavatar
Cruoninga
All rounder
All rounder
Berichten: 110
Lid geworden op: di 9 juli 2013, 14:46

Ik heb de Zillertal Bikechallenge gereden met Rocket Ron. Altijd genoeg controle, lekker licht, geen lek en bolde op zowel schotter, asfalt als singeltrail goed.
Gebruikersavatar
hwpaints
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 910
Lid geworden op: zo 14 maart 2010, 13:12
Mijn mountainbike: KATANA FS 24

ik ken de zillertal challenge wij rijden wel wat uitdagendere paden als de challenge , ik ga eens kijken voor een paar snake bite uitvoeringen. ik rij trouwens wel in het zelfde gebied
Plaats reactie