Meest technische route ?

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

ThaSingleTrackMastah schreef: do 10 oktober 2019, 19:26 De winter komt er weer aan, dus het percentage kan de komende maanden gerust worden bijgesteld naar 99,9%
Enjoy...
Je bedoelt dat 50% van de MTBers op de taxcz kruipen en voor die 50% tacxzerts 50,9% boswielrennerts terug komen?
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
superrob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 324
Lid geworden op: zo 31 oktober 2010, 16:09
Mijn mountainbike: SJ FSR comp carbon, Enduro expert carbon , Turbo levo fsr, Turbo levo SL, Mondraker dusk

Lars TB schreef: do 10 oktober 2019, 16:28 Ik zie alleen dat er zelfs bij de Trailtour hele volksstammen afstappen, zij dus dat soort obstakels duidelijk voorbij de limiet vinden.
Het worden er elk jaar meer.
theemutz
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2074
Lid geworden op: zo 8 juli 2007, 20:29

yo-eddy schreef: do 10 oktober 2019, 19:23
Wat is jouw thuisroute ter referentie?

Grensgebied Venlo en omgeving. Geen officiële routes.
Je hebt in de buurt wel de MTB routes van Horst en Overloon en die zijn wel leuk om af en toe te fietsen, maar niet erg spannend .
theemutz
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2074
Lid geworden op: zo 8 juli 2007, 20:29

aurelius schreef: do 10 oktober 2019, 19:49
‘Rem bijna vol in en slingerend naar beneden glijden’ :winkie: ...
Rollende wielen = grip = controle. Blokkeer je je wielen, dan wordt het geglij, dan is de regie al snel foetsie.

Als het steil is: rustig aanrijden, dan gecontroleerd naar beneden blijven rollen, want zolang je rolt kun je sturen!
Accepteren dat je snelheid evt wat toeneemt, niet erg... aan het eind van het steile stuk gewoon wat harder remmen, wederom zonder wielen te blokkeren, zodra het wat afvlakt, dan haal je daar de controle gewoon weer terug.

Banden met grip wel zo handig (nop, breedte, juiste lagere druk)...
Bedankt voor de tips. Het probleem met de stukken die ik meestal niet aandurf is de combi erg steil / ondergrond van losse zand (waarin het lastig sturen is op lage snelheid ) of juist harde ondergrond met zo’n verraderlijk los bovenlaagje waardoor je snel wegglijdt. Ik geef toe dat mijn bandenkeuze van Ralph en Ron wellicht niet erg geschikt is voor zoiets.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

theemutz schreef: vr 11 oktober 2019, 10:51 Ik geef toe dat mijn bandenkeuze van Ralph en Ron wellicht niet erg geschikt is voor zoiets.
Het voordeel van die bandenkeuze is dat het ook op iets minder extreme stukken al heel spannend wordt :winkie:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Lars TB schreef: vr 11 oktober 2019, 11:10 Het voordeel van die bandenkeuze is dat het ook op iets minder extreme stukken al heel spannend wordt :winkie:
Je kunt ook overdrijven, de gripgrens van dat soort bandjes ligt ook veel verder dan de comfort zone van velen :wink:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

yo-eddy schreef: vr 11 oktober 2019, 11:25
Lars TB schreef: vr 11 oktober 2019, 11:10 Het voordeel van die bandenkeuze is dat het ook op iets minder extreme stukken al heel spannend wordt :winkie:
Je kunt ook overdrijven, de gripgrens van dat soort bandjes ligt ook veel verder dan de comfort zone van velen :wink:
Het is inderdaad eerder andersom: als je een paar echte DH-banden monteert (1.400 gram per stuk), dan heb je hier en daar opeens zoveel grip dat de lol er wel af is. Met gewone noppenbanden moet je probleem alles kunnen rijden. Iets als een Trailtour is geen probleem.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
theemutz
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2074
Lid geworden op: zo 8 juli 2007, 20:29

Lars TB schreef: vr 11 oktober 2019, 11:48
yo-eddy schreef: vr 11 oktober 2019, 11:25

Je kunt ook overdrijven, de gripgrens van dat soort bandjes ligt ook veel verder dan de comfort zone van velen :wink:
Het is inderdaad eerder andersom: als je een paar echte DH-banden monteert (1.400 gram per stuk), dan heb je hier en daar opeens zoveel grip dat de lol er wel af is. Met gewone noppenbanden moet je probleem alles kunnen rijden. Iets als een Trailtour is geen probleem.
Een trailtocht is geen probleem met deze bandencombi. Ik denk eerder dat mijn ambities wat te hoog gegrepen zijn, wat ik probeer heeft ook niks met trailbiken te maken maar meer met een kamikaze aktie. :tong
Heb net weer een stuk gefietst en heb me op twee punten van de steilrand gestort - dat durf ik dan wel - maar halverwege moet ik stoppen omdat ik vastloop. Vervolgens kom ik niet meer op de fiets omdat het te steil en smal is ( en ik geen dropper heb :roll: ) Het is wel leuk om af en toe te proberen,.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

theemutz schreef: vr 11 oktober 2019, 17:12 Ik denk eerder dat mijn ambities wat te hoog gegrepen zijn, wat ik probeer heeft ook niks met trailbiken te maken maar meer met een kamikaze aktie. :tong
Heb net weer een stuk gefietst en heb me op twee punten van de steilrand gestort - dat durf ik dan wel - maar halverwege moet ik stoppen omdat ik vastloop. Vervolgens kom ik niet meer op de fiets omdat het te steil en smal is ( en ik geen dropper heb :roll: ) Het is wel leuk om af en toe te proberen,.
Je kunt halverwege wel stoppen en afstappen?

Dropper is handig en anders even qr op je zadelpen voor steile fratsen .... ben eigenlijk wel benieuwd naar de "steilrand"
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
theemutz
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2074
Lid geworden op: zo 8 juli 2007, 20:29

yo-eddy schreef: vr 11 oktober 2019, 20:10
Je kunt halverwege wel stoppen en afstappen?

Dropper is handig en anders even qr op je zadelpen voor steile fratsen .... ben eigenlijk wel benieuwd naar de "steilrand"
Ik kan stoppen en de voeten aan de grond zetten, afstappen is lastig ivm gebrek aan dropper maar lukt natuurlijk wel, anders stond ik er nu nog :tong

Jij ziet een uitdaging in de steilrand? :winkie: Ik heb moeite met afdalingen zoals die te zien zijn tussen 2.55 en 4.00., al zijn er nog ergere. Zoals gewoonlijk lijkt het op een filmpje minder steil dan het werkelijk is..

Onderstaand filmpje is door een collega van me op youtube geplaatst:

https://www.youtube.com/watch?v=unlOqvfA4Yk
Laatst gewijzigd door theemutz op za 12 oktober 2019, 10:29, 1 keer totaal gewijzigd.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10371
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Leuk filmpje, erg mooi gebied! Waar is dat?
En zolang je nog af kunt stappen is het nog niet echt steil, he 8) ? Maar dat opstappen niet meer kan begint wel al ergens op te lijken natuurlijk :winkie: .

Als je dat soort trails leuk vind... Bos Vise en Aachenerwald zijn dan mooi.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Een dropper is dan wel een wereld van verschil.
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3298
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Leuk filmpje en een prachtig gebied om te rijden. Zo te zien wel oppassen voor bewapende mensen. :winkie:
theemutz
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2074
Lid geworden op: zo 8 juli 2007, 20:29

aurelius schreef: za 12 oktober 2019, 08:23 Leuk filmpje, erg mooi gebied! Waar is dat?
En zolang je nog af kunt stappen is het nog niet echt steil, he 8) ? Maar dat opstappen niet meer kan begint wel al ergens op te lijken natuurlijk :winkie: .
Filmpje is gemaakt door een collega van me die daar ook veel fietst en wat minder voorzichtig is dan ik, en 15 jaar jonger, iets met verstand komt met de jaren enzo :tong. Gebied is Venlo en omgeving.
theemutz
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2074
Lid geworden op: zo 8 juli 2007, 20:29

awinkel schreef: za 12 oktober 2019, 10:41 Leuk filmpje en een prachtig gebied om te rijden. Zo te zien wel oppassen voor bewapende mensen. :winkie:
Ja, het jachtseizoen op mountainbikers was weer geopend zo te zien :-q
Plaats reactie