Meest technische route ?

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5893
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

Iets verderop werd een heuvel nagenoeg ontdaan van bomen. In no time ontstonden er nieuwe tracks :D

Afbeelding

Op Duits grondgebied werd ca. 2 jaar geleden een afgraving (gedeeltelijk) weer vrij gegeven, het blijft verbazingwekkend hoe snel de natuur zich weer hersteld.
Ook hier al weer de nodige singletracks.

Afbeelding
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
Gebruikersavatar
Brul78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 471
Lid geworden op: do 31 oktober 2019, 10:50
Mijn mountainbike: YT Izzo Comp

Zeg je het weer daar altijd beter dan in de rest van Nederland?
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5893
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

Brul78 schreef: ma 18 januari 2021, 11:36 Zeg je het weer daar altijd beter dan in de rest van Nederland?
Ligt er aan wat je zoekt. Maar aangezien dit topic als naam heeft “meest technische route” euh....ja.... :tong
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
Gebruikersavatar
Brul78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 471
Lid geworden op: do 31 oktober 2019, 10:50
Mijn mountainbike: YT Izzo Comp

Enrico schreef: ma 18 januari 2021, 11:44
Brul78 schreef: ma 18 januari 2021, 11:36 Zeg je het weer daar altijd beter dan in de rest van Nederland?
Ligt er aan wat je zoekt. Maar aangezien dit topic als naam heeft “meest technische route” euh....ja.... :tong
Verkeerd getypt; ik wilde zeggen

Zeg, is het weer daar altijd beter dan in de rest van Nederland?
Omdat ik alleen strak blauwe luchten zag op je foto;s
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5893
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

Ha..op die manier
Was het maar waar. Met het huidige weer is het echt niet leuk biken daar.
Foto’s zijn van vorig jaar zomer.

Thv de jump (eerder geplaatste foto) is ook weer een leuke afdaling ontstaan. Moet toch maar eens nadenken over een dropper :)
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
Cube AIM
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 506
Lid geworden op: zo 18 mei 2014, 12:00
Mijn mountainbike: Cube Sting-Cube LTD

Enrico schreef: di 19 januari 2021, 12:31
Thv de jump (eerder geplaatste foto) is ook weer een leuke afdaling ontstaan. Moet toch maar eens nadenken over een dropper :)
Ik kan hem je aanraden :-q
Werkt prima,zeker op dat soort drops en sprongetjes.
als je denkt dat iets niet lukt....
krijg je meestal gelijk
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5893
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

Cube AIM schreef: di 19 januari 2021, 14:11
Enrico schreef: di 19 januari 2021, 12:31
Thv de jump (eerder geplaatste foto) is ook weer een leuke afdaling ontstaan. Moet toch maar eens nadenken over een dropper :)
Ik kan hem je aanraden :-q
Werkt prima,zeker op dat soort drops en sprongetjes.
Ik ben niet zo’n springert :lol:
Het is meer voor de hier en daar behoorlijk steile afdalingen.
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
DJMARCO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: di 23 juni 2020, 18:32

Enrico schreef: za 19 december 2020, 18:21 In 2011 organiseerde de badeendenclub de bikersdag. De route liep door dit gebied.
Filmpje van forumlid Marcoturnmeon:
https://vimeo.com/25315514
Wat is er dan in 10 jaar tijd veel veranderd aan de fietsen als je dit ziet. Alleen dat stuur al zo smal. Kun je haast niet meer voorstellen nu ? :winkie:

Gave route idd. :-q :-q
Matiesz
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: di 24 december 2013, 16:35
Mijn mountainbike: Pilot Primum V2

Dak van Netersel is in mijn ogen 1 van de meest technische routes van Nederland!
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5839
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Nico_M schreef: vr 29 november 2013, 15:34 Welke route in Nederland is de meest technische route ?
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Mario070 schreef: wo 9 maart 2022, 12:31
Nico_M schreef: vr 29 november 2013, 15:34 Welke route in Nederland is de meest technische route ?
Ja dat is min of meer de topictitel. ;)

Maar omdat je zelf niet met een antwoord komt: met welke reden post je dit nu... zo erg off topic was het toch allemaal niet de laatste posts, of wil je maar laten zien dat die vraag in 2013 voor het eerst gesteld werd door de TS en dat de situatie wellicht nu anders is?
Erik246
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 19 februari 2014, 22:52

Van de routes die ik gedaan heb in Nederland, dat zijn routes in noord-brabant, limburg, uhr, veluwe en schoorl, is dak van netersel de meest technische. Zoals bij de route aangegeven staat voor de technisch zeer gevorderde mtb’er dat volgens mij helemaal klopt.
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Erik246 schreef: do 9 juni 2022, 20:36 Van de routes die ik gedaan heb in Nederland, dat zijn routes in noord-brabant, limburg, uhr, veluwe en schoorl, is dak van netersel de meest technische. Zoals bij de route aangegeven staat voor de technisch zeer gevorderde mtb’er dat volgens mij helemaal klopt.
Als vaste route geloof ik dat ook zeker, daar word je echt wel even aan de tand gevoeld.
Sneeuwmonster
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2090
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna

Volgens mij is dat zelfs de enige technische route in Nederland...

Althans, de rest van de routes in Nederland (zeker boven Gulpen) vind ik alleen technisch worden als je ze a) hard rijdt, b) nat / modderig is.

Da's geen sneer naar de routebouwers, da's een feit op basis van de MTB condities in Nederland.

Mijn referentiekader is op basis van de meeste routes die ik heb gereden in alle provincies behalve Groningen, Zuid-Holland en Noord-Brabant. Daar heb ik nog geen routes gereden. Dus ik kan niet oordelen over Bergschenhoek bijvoorbeeld, want voor de rest kan ik mij niet voorstellen dat het spectaculair anders is in vergelijk met de routes die ik wel heb gereden ?
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Bergschenhoek en Oostvoorne zijn al een stuk technischer dan de meeste NL routes, maar Zoetermeer is imo nog wat meer een uitdagend rondje. Zeker als je alle rode lijntjes meepakt.

Probeer ‘t eens, zo ver rijden is ‘t ook weer niet voor de meesten hier. Wij rijden tenslotte ‘t ritje regelmatig andersom. :wink:
Plaats reactie