Noin schreef: ↑vr 1 juli 2022, 23:40
Peelrijder schreef: ↑vr 1 juli 2022, 23:25
Jij rijdt de trappen in landgraaf ook moeiteloos af en met 2 vingers in de neus erlangs naar boven?
'Niet dat ik de relevantie van deze vragen echt in zie maar:
een trap naar beneden rijden is niet bijster lastig/technisch. Dus ja die trappen in landgraaf kan ik best naar beneden rijden. Ik wil niet garanderen dat ik erlangs makkelijk omhoog rijd, er zijn best steile stukken daar.
Als je een wedstrijdrijder van respectabel niveau bent dan zou bovenstaande opmerking nog begrijpelijk zijn.
Ik rijd bij de amateurs en doe het respectabel al zeg ik het zelf. Al zijn er helaas nog maar erg weinig deelnemers bij de 3NationsCup wedstrijden
In de Ardennen e.d. zitten soortgelijke stukjes, maar dan niet zo kort achter elkaar.
In de Ardennen zijn nog veel lastigere stukjes te vinden.....
Misschien dat door de hoge intensiteit het technisch niveau hoger lijkt dan?
Dat zou goed kunnen.
Anders is het maar dom gelul
Waarom zou dit dom gelul zijn. Ik heb ook een paar jaar in Denemarken gewoond. Op vrijwel alle routes die ik daar gereden heb waren wel stukken van gemiddeld niveau netersel te vinden (en vaak ook wel van het niveau van de lastigere stroken). In vergelijking is het hier dus dramatisch; en dat zou niet nodig moeten zijn IMO...
De relevantie was om aan te geven dat er op verschillende vlakken wel degelijk uitdagingen te vinden zijn in Nederland.
Dat je hierbij ook al aangeeft dat je geen vreemde bent van wedstrijdniveau is dan ook volledig in lijn met hoe je er over denkt in zijn algemeenheid, het stelt al snel een stuk minder voor als je op een bepaald niveau zit en waarschijnlijk ook bewust vaker met dit soort zaken in aanraking komt (wedstrijden of trainingen).
En ja in de Ardennen zijn ook lastigere stukken te vinden, in het Reichswald ook, sterker nog in de omgeving van Venlo/ Swalmen/ Roermond liggen stukken die ik nog maar een enkeling heb zien rijden.
Hoe dan ook, wat Giant-E ook zegt: het is maar net wat je gewend bent.
Daarbij is ook het materiaal waarmee je dit probeert te trotseren een factor om rekening mee te houden.
Ik sla vaak bewust dingen over omdat ik er niet op zit te wachten een setje carbon xc velgen te slopen op een jump o.i.d., maar dat neemt niet weg dat veel van de 'technische' stukken in Nederland maar door een klein percentage van het totaal aantal mountainbikers worden gezien als 'normaal' of 'te doen'.
Ook weer 'het is maar net wat je gewend bent'.
Ik kan absoluut niet klimmen, er zijn hier ook nauwelijks hoogteverschillen die er toe doen en daarmee zal ik er altijd opgelegd worden door iemand die hier vaker komt.
Toen ik streetraces reed viel het me op dat het gros vooral niet goed kon (in)sturen, daar win je dan wel weer flink terrein op.
Zo zal het overal iets zijn, maar voor puur inheemse rijders is al snel iets 'teveel' omdat ze het ATB karakter gewend zijn.
Het zal vast ooit beter worden, maar eer het gros daar kundig genoeg in is zijn we wel een aantal jaar verder.