Meest technische route ?

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Zuid Limburg even buiten beschouwing gelaten denk ik dat alleen Kwintelooijen, Bergschenhoek en Zoetermeer qua klimmen en dalen technische tracks zijn. Schoorl en Netersel waarschijnlijk ook maar die staan nog op mijn to-do lijstje.
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Schoorl is leuk maar nauwelijks technisch. Er zitten twee dropjes, een stepdown en één kleine steepie in. Een handvol wortels waar je je voorwiel voor op moet trekken en een uitgereden kombocht met halverwege een boompje dat je zou kunnen raken. Het is vooral een snel parcours dat met een strandfiets nog te rijden is.

Geestmerambacht is qua sturen technischer dan Schoorl maar heeft dan weer geen noemenswaardig hoogteverschil. Wel een paar echt leuke features.

Spaarnwoude heeft meer technische afdalingen en passages, is fatsoenlijk steil en heeft verrassende soorten grond zodat je uitgedaagd wordt wat betreft grip. Je komt er ook een paar features tegen onderweg, al zijn het er minder en wat kunstmatiger (duh) dan die op Schoorl. Voor spannendere features kun je dan wel weer uitwijken naar het bikepark.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

g60 schreef: vr 31 januari 2020, 11:09
ThaSingleTrackMastah schreef: vr 31 januari 2020, 01:20 Waar heb je al gereden ;)
Om een echt oordeel te geven moet je alle routes gereden hebben...
Ik schop de boel weer ff on topic en jij begint over dat je alle routes gereden moet hebben? Dat zullen er niet veel zijn die dat kunnen zeggen. Mezelf kennende is mijn waardering op de neterset route vrij goed ingeschat van andere reviews en eigen inzicht. Maar sta er voor open om de meest technische routes van nl allemaal te rijden. Is er al een top lijstje?
Ha ja sorry.
Was ook zeker niet bedoeld als persoonlijke aanval (en zo neem je het gelukkig ook niet op).
Maar om een zinvol lijstje te maken heb je reviews nodig van mensen die al veel routes gezien hebben.
Dat iemand de route van Mierlo helemaal geweldig vindt omdat die
a) in zn achtertuin ligt
b) hij toevallig bij de aanleg of het onderhoud is betrokken
wil nog niet zeggen dat zijn 12 punten ook terecht zijn ;)

Iedereen zou minstens een top-10 moeten indienen, zodat je het lijstje een beetje op waarde kunt schatten.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
g60
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3316
Lid geworden op: zo 14 oktober 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Gary fisher superfly 100, custom build. Scott scale rc ‘12 custom.Trek 920 (ex tacx).
Contacteer:

ThaSingleTrackMastah schreef: vr 31 januari 2020, 16:48
Ha ja sorry.
Was ook zeker niet bedoeld als persoonlijke aanval (en zo neem je het gelukkig ook niet op).
Maar om een zinvol lijstje te maken heb je reviews nodig van mensen die al veel routes gezien hebben.
Dat iemand de route van Mierlo helemaal geweldig vindt omdat die
a) in zn achtertuin ligt
b) hij toevallig bij de aanleg of het onderhoud is betrokken
wil nog niet zeggen dat zijn 12 punten ook terecht zijn ;)

Iedereen zou minstens een top-10 moeten indienen, zodat je het lijstje een beetje op waarde kunt schatten.
Helemaal mee eens :-q . Verder heb ik niet het hele topic doorgenomen. Ben net terug aant komen van een tijdje weg geweest. Maar Dorst en B'hoek zag ik wel veel op de eerste pagina's. Ik ga horst en netersel ook nog doen. Mochten er nog meer opties zijn, dan die ook.

We zouden een turf lijstje kunnen maken?
Iets als dit,

Stuurtechnisch:
Dorst: |

Klim/daal technisch:
B'hoek: |

Eventueel Stuur/klim/daal technisch erbij?
life starts @ 150bpm...
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Strak plan om ook aan te geven waarom een route mooi of uitdagend is.

Omdat ik al 2 1/2 jaar weg ben uit NL zal ik verder niets inhooudelijk bijdragen aan dit ropic.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

g60 schreef: vr 31 januari 2020, 17:09
ThaSingleTrackMastah schreef: vr 31 januari 2020, 16:48
Ha ja sorry.
Was ook zeker niet bedoeld als persoonlijke aanval (en zo neem je het gelukkig ook niet op).
Maar om een zinvol lijstje te maken heb je reviews nodig van mensen die al veel routes gezien hebben.
Dat iemand de route van Mierlo helemaal geweldig vindt omdat die
a) in zn achtertuin ligt
b) hij toevallig bij de aanleg of het onderhoud is betrokken
wil nog niet zeggen dat zijn 12 punten ook terecht zijn ;)

Iedereen zou minstens een top-10 moeten indienen, zodat je het lijstje een beetje op waarde kunt schatten.
Helemaal mee eens :-q . Verder heb ik niet het hele topic doorgenomen. Ben net terug aant komen van een tijdje weg geweest. Maar Dorst en B'hoek zag ik wel veel op de eerste pagina's. Ik ga horst en netersel ook nog doen. Mochten er nog meer opties zijn, dan die ook.

We zouden een turf lijstje kunnen maken?
Iets als dit,

Stuurtechnisch:
Dorst: |

Klim/daal technisch:
B'hoek: |

Eventueel Stuur/klim/daal technisch erbij?

Stuur/klim/daal technisch:
Sint Pietersberg Maastricht
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Wat is er technisch uitdagend aan B’hoek?
Alles naar beneden is toch gewoon prima te doen? 1 leuke switchback achtige daal, reat gewoon een fijne route maar niet technisch.

Zoetermeer snap ik wel; zitten mooie steile stukjes in met geulen en die fijne rockgarden.
Jammere vind ik dat Zoetermeer alleen maar voluit omhoog is en dan weer recht naar beneden. Er mist zeker op het achterste stuk een beetje flow.
Bicycle, bicycle, bicycle
g60
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3316
Lid geworden op: zo 14 oktober 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Gary fisher superfly 100, custom build. Scott scale rc ‘12 custom.Trek 920 (ex tacx).
Contacteer:

aurelius schreef: vr 31 januari 2020, 18:32

Stuur/klim/daal technisch:
Sint Pietersberg Maastricht
Volgens mij was topic met uitzondering van zuid limburg.. :roll:
life starts @ 150bpm...
g60
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3316
Lid geworden op: zo 14 oktober 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Gary fisher superfly 100, custom build. Scott scale rc ‘12 custom.Trek 920 (ex tacx).
Contacteer:

daniel1975 schreef: vr 31 januari 2020, 19:50 Wat is er technisch uitdagend aan B’hoek?
Alles naar beneden is toch gewoon prima te doen? 1 leuke switchback achtige daal, reat gewoon een fijne route maar niet technisch.

Zoetermeer snap ik wel; zitten mooie steile stukjes in met geulen en die fijne rockgarden.
Jammere vind ik dat Zoetermeer alleen maar voluit omhoog is en dan weer recht naar beneden. Er mist zeker op het achterste stuk een beetje flow.
Dat ligt er maar net aan. Hoe de baan erbij ligt en de skills vd rijder. Die trappen afdalingen liggen er wel eens lastig bij.
Z’meer gaat dan misschien gelijk op met b’hoek.
En wat is er dan moeilijk aan Dorst kun je ook vragen. Das ook goed te doen...

Dus jou stem gaat naar z’meer begrijp ik?
life starts @ 150bpm...
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

g60 schreef: vr 31 januari 2020, 20:53
aurelius schreef: vr 31 januari 2020, 18:32

Stuur/klim/daal technisch:
Sint Pietersberg Maastricht
Volgens mij was topic met uitzondering van zuid limburg.. :roll:.
Ik houd er niet van uitgezonderd te worden :winkie: .
Waarom zou je Zuid L buiten beschouwing laten?
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
g60
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3316
Lid geworden op: zo 14 oktober 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Gary fisher superfly 100, custom build. Scott scale rc ‘12 custom.Trek 920 (ex tacx).
Contacteer:

aurelius schreef: vr 31 januari 2020, 21:44
g60 schreef: vr 31 januari 2020, 20:53

Volgens mij was topic met uitzondering van zuid limburg.. :roll:.
Ik houd er niet van uitgezonderd te worden :winkie: .
Waarom zou je Zuid L buiten beschouwing laten?
Haha, snap ik. Maar ik schop alleen dit topic ff omhoog. En zoiets stond in de startpost. Dus vandaar.
life starts @ 150bpm...
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

@g60 ik heb niet echt een stem. Ken niet alle routes in limburg uit mijn hoofd, dus ranking aangeven is dan lastig.
De oude Camerig afdaling was altijd wel leuk bijv.
Bicycle, bicycle, bicycle
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Die blijft leuk!
Middelste 1/5e deel, waar de afwateringsbuizen bloot lagen, is nu geheel ‘gerestaureerd’, buizen en geulen zijn weer geegaliseerd, lijkt wel verhard. Racebaan geworden. Als daar weer blad, zand en keien overheen komen wordt ook dat stukje weer wat lastiger/leuker/uitdagender.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Bij Almere Braambergen (ook zo een steile vuilnisbergroute) hebben ze een smal granulaatspoortje aangelegd. Op dat spoortje is het niet modderig ernaast (en als je niet goed stuurt, kom daar) wel. Als ik de reviews zo lees https://www.mtbroutes.nl/flevoland/almere-braambergen vinden sommige het alleen geschikt voor lichte technische rijders, andere missen ruime kombochten, dat granulaat wil ook schuiven als je de bocht niet goed neemt. Dat is ook mijn ervaring.

Volgens mij is het ongeveer even technisch als Spaarnwoude of Zoetermeer. Niet heel technisch, maar relatief dan.
Cube AIM
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 506
Lid geworden op: zo 18 mei 2014, 12:00
Mijn mountainbike: Cube Sting-Cube LTD

aurelius schreef: vr 31 januari 2020, 22:27 Die blijft leuk!
Middelste 1/5e deel, waar de afwateringsbuizen bloot lagen, is nu geheel ‘gerestaureerd’, buizen en geulen zijn weer geegaliseerd, lijkt wel verhard. Racebaan geworden. Als daar weer blad, zand en keien overheen komen wordt ook dat stukje weer wat lastiger/leuker/uitdagender.
Wanneer hebben ze dat gedaan dan?
Ben er vorig jaar in mei geweest en vond hem nogal verraderlijk met die geulen er in :o
als je denkt dat iets niet lukt....
krijg je meestal gelijk
Plaats reactie