Meest technische route ?

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Qprs schreef: vr 11 december 2020, 12:52 Nee hoor, alleen maar grip: https://m.pinkbike.com/video/351318/

Ik wil ook wel een of twee anderen rondleiden, maar alleen als ze bereid zijn hun GPS track niet met heel de wereld te delen. Anders nodig ik effectief 12147 fietsers uit :tong
Om een toffe rit te kunnen doen lijkt mij dat absoluut geen issue.
Ik hou me absoluut aanbevolen voor een dergelijke Ride. Mede omdat ik niet eerder in dit gebied geweest ben.

Nieuw topicje in het Let's Ride forumdeel aanmaken als er een datum is en we niet 'kerstdiner-achtig' te werk hoeven te gaan? :oops: :P
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

PaneVino schreef: wo 16 december 2020, 17:44
Qprs schreef: vr 11 december 2020, 12:52 Nee hoor, alleen maar grip: https://m.pinkbike.com/video/351318/

Ik wil ook wel een of twee anderen rondleiden, maar alleen als ze bereid zijn hun GPS track niet met heel de wereld te delen. Anders nodig ik effectief 12147 fietsers uit :tong
Om een toffe rit te kunnen doen lijkt mij dat absoluut geen issue.
Ik hou me absoluut aanbevolen voor een dergelijke Ride. Mede omdat ik niet eerder in dit gebied geweest ben.

Nieuw topicje in het Let's Ride forumdeel aanmaken als er een datum is en we niet 'kerstdiner-achtig' te werk hoeven te gaan? :oops: :P
Of we pakken het hier in topic gewoon op? Ik ben hoe dan ook geintersseerd!
Gebruikersavatar
Gertjanw
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 887
Lid geworden op: vr 2 september 2011, 18:35

Lijkt mij ook super leuk! Kom graag in dat gebied eens meekijken! :-q
Cube AIM
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 506
Lid geworden op: zo 18 mei 2014, 12:00
Mijn mountainbike: Cube Sting-Cube LTD

Jullie zijn allemaal welkom om een keer te komen :bier: maar niet allemaal tegelijk in deze tijd van corona.
Als dit allemaal voorbij is dan kunnen we wel eens een Lets ride organiseren :-q
als je denkt dat iets niet lukt....
krijg je meestal gelijk
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5893
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

Giant-E schreef: do 10 december 2020, 14:01 Daar eens gereden vanuit de Lommerbergen, mooie trails idd, en dan de grens over door een hek en dan kom je ineens in een groot leger opslaggebied oid uit WW2.
Dat is een voormalig munitiedepot van het Britse leger. In gebruik geweest van 1948 tot 1996. Gemiddeld lag er 50:000 (!) ton munitie opgeslagen op het terrein van 1250 ha. De munitie tbv de Golfoorlog (1990 / 1991) kwam hier vandaan.

Na de sluiting werd het aangewezen als “Naturschutzgebiet” vanwege het voorkomen van diverse zeldzame planten- en diersoorten.

Het is op zes plaatsen toegankelijk voor wandelaars en fietsers (ook mtb’ers).
De opengestelde wegen zijn voornamelijk (half) verhard. Het hoogteverschil en de talrijke (edel)herten maken het echter wel de moeite waard !
Laatst gewijzigd door Enrico op zo 20 december 2020, 14:54, 1 keer totaal gewijzigd.
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5893
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

Qprs schreef: do 10 december 2020, 18:47
awinkel schreef: do 10 december 2020, 12:26 Leuke filmpjes! Mag je daar overal legaal rijden?
Ja, al zal dat van korte duur zijn als GPS routes gedeeld worden met jan en alleman. En dat geldt voor de locatie van de jumps al helemaal...
+1 De jumps zijn illegaal aangelegd. Het wordt getolereerd omdat ze niet intensief gebruikt worden. Ik weet dat de terreineigenaar er moeite mee heeft en als het er (te) druk wordt maatregelen zal nemen.

Voor het overige gebied geldt dat waar dat officieel niet mag mtb’en oogluikend wordt toegestaan. Laten we dat zou houden !

Enige jaren geleden had men vergaande plannen om een vaste route aan te leggen in dit gebied. Reden was de schade (erosie) die mtb’ers veroorzaken door buiten de bestaande paden van de Steilrand af te rijden. Omdat de Nederlandse wetgeving mbt natuurwetgeving teveel verschilt van de Duitse is het er uiteindelijk (gelukkig) niet van gekomen.

Nu begrijp ik wel dat een vaste route een uitkomst zou zijn voor iemand die er niet bekend is maar het zal onherroepelijk betekenen dat je verplicht wordt om bepaalde paden te volgen en je er niet vanaf mag wijken. Daar is het gebied te mooi en gevarieerd voor. :wink:

In 2011 organiseerde de badeendenclub de bikersdag. De route liep door dit gebied.
Filmpje van forumlid Marcoturnmeon:
https://vimeo.com/25315514
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
theemutz
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2074
Lid geworden op: zo 8 juli 2007, 20:29

2011....zo lang geleden ? We worden oud :tong .
Gebruikersavatar
RaMoNNeKe
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1188
Lid geworden op: ma 16 augustus 2010, 11:56
Mijn mountainbike: is geel

Enrico schreef: za 19 december 2020, 18:21
Qprs schreef: do 10 december 2020, 18:47

Ja, al zal dat van korte duur zijn als GPS routes gedeeld worden met jan en alleman. En dat geldt voor de locatie van de jumps al helemaal...
+1 De jumps zijn illegaal aangelegd. Het wordt getolereerd omdat ze niet intensief gebruikt worden. Ik weet dat de terreineigenaar er moeite mee heeft en als het er (te) druk wordt maatregelen zal nemen.

Voor het overige gebied geldt dat waar dat officieel niet mag mtb’en oogluikend wordt toegestaan. Laten we dat zou houden !

Enige jaren geleden had men vergaande plannen om een vaste route aan te leggen in dit gebied. Reden was de schade (erosie) die mtb’ers veroorzaken door buiten de bestaande paden van de Steilrand af te rijden. Omdat de Nederlandse wetgeving mbt natuurwetgeving teveel verschilt van de Duitse is het er uiteindelijk (gelukkig) niet van gekomen.

Nu begrijp ik wel dat een vaste route een uitkomst zou zijn voor iemand die er niet bekend is maar het zal onherroepelijk betekenen dat je verplicht wordt om bepaalde paden te volgen en je er niet vanaf mag wijken. Daar is het gebied te mooi en gevarieerd voor. :wink:

In 2011 organiseerde de badeendenclub de bikersdag. De route liep door dit gebied.
Filmpje van forumlid Marcoturnmeon:
https://vimeo.com/25315514
Helemaal mee eens. Zulke pareltjes moeten niet met Jan en Alleman gedeeld worden.
Ben zelf echt van het vrije rijden en door grote groepen op "gedoogde" stukken te laten rijden, daar krijg je vroeg of laat gezeik mee. Want ook in die groep zul je altijd mensen hebben zitten die dat toch weer delen met andere.
Hou het klein en speciaal :bier:
Ride a bike!
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5893
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

theemutz schreef: zo 20 december 2020, 15:30 2011....zo lang geleden ? We worden oud :tong .
Voor mij komt de e-bike al aardig in zicht :D
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
Knakworstkweker

Cube AIM schreef: do 17 december 2020, 20:46 Jullie zijn allemaal welkom om een keer te komen :bier: maar niet allemaal tegelijk in deze tijd van corona.
Als dit allemaal voorbij is dan kunnen we wel eens een Lets ride organiseren :-q
Interesse is gewekt, altijd al eens willen rijden hier maar gezien het een leegte qua routes is tussen de maasduinen en montfordland is het er nooit van gekomen.

Ik ben ook tevreden met een gpx o.i.d. afstand tussen de 40 en 100 km lijkt me wel mooi :bier:
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Je bedoelt die gpx die ze liever niet delen?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5893
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

Knakworstkweker schreef: Interesse is gewekt, altijd al eens willen rijden hier maar gezien het een leegte qua routes is tussen de maasduinen en montfordland is het er nooit van gekomen.
Nijmegen, Groesbeek, Mook, Malden ?
Ligt er mooi tussen in :tong
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
Cube AIM
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 506
Lid geworden op: zo 18 mei 2014, 12:00
Mijn mountainbike: Cube Sting-Cube LTD

Enrico schreef: ma 21 december 2020, 11:03
Knakworstkweker schreef: Interesse is gewekt, altijd al eens willen rijden hier maar gezien het een leegte qua routes is tussen de maasduinen en montfordland is het er nooit van gekomen.
Nijmegen, Groesbeek, Mook, Malden ?
Ligt er mooi tussen in :tong
:-q
als je denkt dat iets niet lukt....
krijg je meestal gelijk
Gebruikersavatar
Brul78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 471
Lid geworden op: do 31 oktober 2019, 10:50
Mijn mountainbike: YT Izzo Comp

Badeendclub be like

Afbeelding
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5893
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

Een vreemde manier om dankjewel te zeggen :~

Er zijn diverse leden van het badeendengilde die de moeite hebben genomen jou een beetje wegwijs te maken in dit gebied.

Zeker nu de bossen nu overvol lijken te raken ligt een verbod voor mountainbikers op de loer. Het massaal delen van gpx-bestanden zal er alleen maar toe leiden dat het nog drukker wordt.
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
Plaats reactie