Meest technische route ?

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Plaats reactie
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Ergens in/na de zomer?

Dat stuk was altijd wat tricky. Overgang bos uit, steiler open stuk in... begint met vuursteen en losse keien... voorheen nog een overhangende bramenstruik links... grind, geulen, stenen... afwaterbuizen die als een soort springbultjes fungeerden... en dan een scherpe bijna haakse bocht naar rechts, weer een groene holleweg in...
Daar met 40+ doorheen... no flow...
Vanaf het begin van de afdaling >1 minuut lang pure adrenaline!
Kan ‘m dromen geloof ik...
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Fatbiker
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: wo 8 mei 2019, 11:44

Eind november heb ik een rondje gereden bij Rheden (MTB-route in Nationaal Park Veluwezoom) en de rode delen kan ik absoluut aanraden voor de mensen die op zoek zijn naar een leuk technische stukje. Met name het gedeelte bij de Posbank vereist serieuze skills als je er hard vanaf wilt/durft te gaan.
Gebruikersavatar
Brul78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 471
Lid geworden op: do 31 oktober 2019, 10:50
Mijn mountainbike: YT Izzo Comp

Vaste routes die ik heb gereden: La Roche, Dorst (Drieluik), Horst, Meijel, 013, LDD, Amerongen, Leersum, BoZ, Best, Helmond, Kwintelooijen, en een paar minder goden als Alphen, Rucphen, Gemonde, Den Dungen

Maar veruit het meest technisch was toch de tocht die ik vorige week rondom Venlo heb gereden.
Het terrein kent veel hoogteverschillen en is ook nog eens steil. Dat in combinatie met geen onderhoud maakt het super uitdagend.
On-Nederlands zou ik het noemen.

Ondanks het GoPro effect (lijkt niet zo steil als het in werkelijkheid is) hier enkele video's uit het gebied, die een aardig indruk geven.
https://youtu.be/KDibwS0ovxM
https://youtu.be/ohIBpTQUQxw
https://youtu.be/wlrzrFcEhaA
https://youtu.be/rxqd_JiS8Ak
https://youtu.be/1sjDg5lC3H8

Het gebied
Afbeelding
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Ziet er goed uit! Wat Strava logs of GPXen te vergeven?
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Leuke filmpjes! Mag je daar overal legaal rijden?
Cube AIM
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 506
Lid geworden op: zo 18 mei 2014, 12:00
Mijn mountainbike: Cube Sting-Cube LTD

Ah,je bent in mijn achtertuin geweest zie ik.
Het bikeparkje is ook altijd leuk om mee te pakken,al durf ik na mijn val in 2018 niet meer alles te rijden daar,er veranderd iedere week wel iets daar dus altijd even goed opletten.
awinkel schreef: do 10 december 2020, 12:26 Leuke filmpjes! Mag je daar overal legaal rijden?
Het is ons nog steeds gegeven om daar vrij te rijden,als iemand geinteresseerd is om een rondje te komen doen dan wil ik best gids spelen. :-q
als je denkt dat iets niet lukt....
krijg je meestal gelijk
Gebruikersavatar
Brul78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 471
Lid geworden op: do 31 oktober 2019, 10:50
Mijn mountainbike: YT Izzo Comp

baron062 schreef: do 10 december 2020, 12:18 Ziet er goed uit! Wat Strava logs of GPXen te vergeven?
Uit een van de YT video's
Verwijderd

Uit Strava, MTB Venlo is de route die ik heb gereden aan de hand van bovenstaande route, Het andere bestand is van 2 mountainbikers die ik tegen kwam. Zij hebben hier vaker gereden en kennen meer paadjes, dus wellicht de beter optie.
Verwijderd
Cube AIM schreef: do 10 december 2020, 12:51 Ah,je bent in mijn achtertuin geweest zie ik.
Het bikeparkje is ook altijd leuk om mee te pakken,al durf ik na mijn val in 2018 niet meer alles te rijden daar,er veranderd iedere week wel iets daar dus altijd even goed opletten.
Waar is dat bikeparkje dan?
Laatst gewijzigd door Brul78 op ma 21 december 2020, 15:10, 1 keer totaal gewijzigd.
nick22
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 357
Lid geworden op: di 14 juli 2020, 11:12
Mijn mountainbike: meta tr29 2021

.
Ah,je bent in mijn achtertuin geweest zie ik.
zo ook bij mij

2x per week rijd ik wel in deze omgeving

ik zou graag eens meerijden. zie veel herkenbare dingen maar sommige ook niet

gpx versturen mag ook,graag zelfs
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Cube AIM schreef: do 10 december 2020, 12:51 Ah,je bent in mijn achtertuin geweest zie ik.
Het bikeparkje is ook altijd leuk om mee te pakken,al durf ik na mijn val in 2018 niet meer alles te rijden daar,er veranderd iedere week wel iets daar dus altijd even goed opletten.
awinkel schreef: do 10 december 2020, 12:26 Leuke filmpjes! Mag je daar overal legaal rijden?
Het is ons nog steeds gegeven om daar vrij te rijden,als iemand geinteresseerd is om een rondje te komen doen dan wil ik best gids spelen. :-q
Zou ik graag eens doen, alleen verwacht ik dat dit volgend jaar wordt.
Is dik 2 uur heen en weer 2 uur terug rijden voor mij. :-)
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Daar eens gereden vanuit de Lommerbergen, mooie trails idd, en dan de grens over door een hek en dan kom je ineens in een groot leger opslaggebied oid uit WW2.
Cube AIM
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 506
Lid geworden op: zo 18 mei 2014, 12:00
Mijn mountainbike: Cube Sting-Cube LTD

Waar is dat bikeparkje dan?
In het eerste filmpje wat je gepost hebt op ong 45sec dat is het bikeparkje waar ze verschillende drops en schansen hebben gebouwd,ook kun je daar gapjumps oefenen ook al zijn de gaps niet zo heel groot :-D
als je denkt dat iets niet lukt....
krijg je meestal gelijk
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Cube AIM schreef: do 10 december 2020, 12:51 Ah,je bent in mijn achtertuin geweest zie ik.
Het bikeparkje is ook altijd leuk om mee te pakken,al durf ik na mijn val in 2018 niet meer alles te rijden daar,er veranderd iedere week wel iets daar dus altijd even goed opletten.
awinkel schreef: do 10 december 2020, 12:26 Leuke filmpjes! Mag je daar overal legaal rijden?
Het is ons nog steeds gegeven om daar vrij te rijden,als iemand geinteresseerd is om een rondje te komen doen dan wil ik best gids spelen. :-q
Ik heb daar wel oren naar voor ergens rond kerst en oud en nieuw!
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

I_do schreef: do 10 december 2020, 14:52
Cube AIM schreef: do 10 december 2020, 12:51 Ah,je bent in mijn achtertuin geweest zie ik.
Het bikeparkje is ook altijd leuk om mee te pakken,al durf ik na mijn val in 2018 niet meer alles te rijden daar,er veranderd iedere week wel iets daar dus altijd even goed opletten.



Het is ons nog steeds gegeven om daar vrij te rijden,als iemand geinteresseerd is om een rondje te komen doen dan wil ik best gids spelen. :-q
Ik heb daar wel oren naar voor ergens rond kerst en oud en nieuw!
Ik luister even mee :)
Gebruikersavatar
Brul78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 471
Lid geworden op: do 31 oktober 2019, 10:50
Mijn mountainbike: YT Izzo Comp

Voel ik hier een let's ride aan komen???
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Brul78 schreef: do 10 december 2020, 15:23 Voel ik hier een let's ride aan komen???
Een mini-ride mss, teveel mag nog niet.
Plaats reactie