Meest technische route ?

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Plaats reactie
Nico_M
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 154
Lid geworden op: wo 10 oktober 2007, 15:17
Mijn mountainbike: Canyon Lux

Welke route in Nederland is de meest technische route ?
Welke route is de meest technische zonder de Limburgse routes.
Waarom is die bepaalde route de meest technische, wat maakt dus deze route technisch.
Fr@venture
All rounder
All rounder
Berichten: 95
Lid geworden op: ma 18 maart 2013, 21:39
Mijn mountainbike: Bulls Wild Edge 2

Leuke idee voor een topic zeg!

Ik heb er geen verstand van hoor maar als Limburg niet mee mag doen zou ik de aftrap willen doen met de route van Overloon.
Leuke klimmetjes (vooral in het begin van de route) en verder id het één leuke single trail waar je aardig moet sturen om een snelle tijd te kunnen realiseren. Jammer van de twee stukken asfalt....
Knappe jongen als je deze route meteen zonder afstappen kunt rijden!
Als je de 32km in anderhalf uur kunt rijden doe je het goed!

Als je met Limburgse routes vooral Zuid Limburg bedoelt en niet Noord Limburg dan is de route Horst ook erg leuk en technisch.
Één lange single track van 17 km met een paar gemene klimmetjes. De klimmetjes zijn niet lang maar je moet wel snelheid hebben om ze op te kunnen. Ook is de ondergrond soms best vervelend om echt op snelheid te rijden. Als je deze de route in een uur kunt rijden zonder af te stappen ben je echt wel goed bezig!

Ben heel benieuwd wie er nog leukere routes kent want ik wil ook wel eens wat anders :-)
Lekker crossen door de bossen,
met de motor of de ATB,
als er maar geen asfalt ligt,
want dan doe ik niet mee!
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer: