Meest technische route ?

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7385
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

japie carbon schreef:Vind het echt bizar hoe mensen op dit soort dingen reageren. Zonder van de hoed en de rand te weten meteen gaan veroordelen. Ligt dit nu aan mij of gebeurt dit steeds vaker?
Ik volg niet... (te lastig spoor)
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
owwwwk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2737
Lid geworden op: za 3 april 2010, 00:01
Mijn mountainbike: Nog meer plastic... :-)

Wat mij betreft is een technische singletrail het rijden over een niet speciaal daarvoor gerealiseerde route. In het "wild" is de kans dat je een kombocht tegenkomt immers niet heel erg groot.... Daarmee wil ik overigens niet zeggen dat de routes in Horst en Overloon niet leuk zijn (heb ze beide gereden).

Gezien de hoeveelheid "bergen" die in NL aanwezig zijn denk ik dat een van mij voorgangers volledig gelijk heeft. Wat wij een technische trail noemen is in landen met bergen waarschijnlijk een lachertje. Wederom zonder af te doen aan het feit dat het de nodige stuurmanskunst vergt om een route zoals Horst of Overloon op hoog tempo te rijden.

Last but not least: ook mij zegt Strava niets. Er zijn tal van mannen én vrouwen die veeeeeel sneller zijn dan mij en zonder enige twijfel ook dan het huidige record van de betreffende routes op strava. Heb nu enkele keren een worldcup mogen bekijken en eenmaal daar geweest beschouw ik mezelf als niets meer of minder dan een enthousiaste hobbyist. Maar dat is op vrijwel alle sporten van toepassing.. :-)
StAlTiCa
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

cheeta schreef:
japie carbon schreef:Vind het echt bizar hoe mensen op dit soort dingen reageren. Zonder van de hoed en de rand te weten meteen gaan veroordelen. Ligt dit nu aan mij of gebeurt dit steeds vaker?
Ik volg niet... (te lastig spoor)
Vaag, ik dacht toch echt dat ik dit in het Specialzed topic had geplaatst.
Gebruikersavatar
BullS4
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 156
Lid geworden op: wo 27 november 2013, 21:46
Mijn mountainbike: BMC Trailfox Amp, BMC Urs

Nu ben ik wel heel nieuwsgierig geworden naar de route in Horst. Kijken of ik die de komende week eens kan gaan testen.
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

BullS4 schreef:Nu ben ik wel heel nieuwsgierig geworden naar de route in Horst. Kijken of ik die de komende week eens kan gaan testen.
Ik zou even wachten op het sein dat de volledige route weer is opengesteld. Er is de afgelopen tijd hout geoogst (2013 en 2014 ineens) en er is nog een kleine omleiding. Ook zijn er wat bikkels bezig met het onderhoud aan de "zwakke plekken" Als ik de berichten lees nog een week of misschien 2.
Gebruikersavatar
BullS4
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 156
Lid geworden op: wo 27 november 2013, 21:46
Mijn mountainbike: BMC Trailfox Amp, BMC Urs

Bowiex schreef:
BullS4 schreef:Nu ben ik wel heel nieuwsgierig geworden naar de route in Horst. Kijken of ik die de komende week eens kan gaan testen.
Ik zou even wachten op het sein dat de volledige route weer is opengesteld. Er is de afgelopen tijd hout geoogst (2013 en 2014 ineens) en er is nog een kleine omleiding. Ook zijn er wat bikkels bezig met het onderhoud aan de "zwakke plekken" Als ik de berichten lees nog een week of misschien 2.
Ok, bedankt. Dan hou ik het dit jaar nog effe bij het Leudal en de Meinweg.
wolf75
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 393
Lid geworden op: wo 18 september 2013, 09:53
Mijn mountainbike: Scott Spark 940

Waar kun je dat terug vinden of de route Horst weer helemaal te berijden is? Ik ben ook wel heel benieuwd geworden. Ik vond het al een voorrecht dat ik een route als Overloon op fietsafstand heb liggen. Had Ik eerder geweten dat er zo'n route vrijwel in mijn achtertuin lag, dan was Ik eerder gaan mtb-en. Horst is met de auto ook in een half uurtje te doen.
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Bv. hier:
mtbdeschaak.nl
Facebook of
Topic route Horst

Als jij het 1e gedeelte van Overloon fantastisch vind, rijdt je vanuit Horst met een pijnlijke grijns van oor tot oor terug naar huis. :-q
wolf75
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 393
Lid geworden op: wo 18 september 2013, 09:53
Mijn mountainbike: Scott Spark 940

Ik kan niet wachten. Waarschijnlijk fiets ik hem dan wel 2x anders heb ik die dag echt geen kilometers gemaakt. :-q
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Ik zal ook eveneen duit in het zakje doen :)
Ik denk dat er hier niemand is die alle routes in Nederland heeft gereden en dus is het lastig om alle routes met elkaar te vergelijken.......
Wat ik zelf onder technisch versta; veel bochtige smalle singletrack, drops/jumps/north shore, rocks/roots, moeilijke afdalingen en steile klimmen met bv wortels/stenen. (on-nederlands dus)

Routes die ik heb gereden en die daar het dichts bij in de buurt komen:

Bergschenhoek:
Singletrack met veel TTF(drops/trappen/rockgarden/jumps), leuke afdalinkjes en pittige (korte) klimmen

Spaarnwoude
Singletrack met veel TTF(drops/trappen/rockgarden/jumps), leuke afdalinkjes en pittige (korte) klimmen.
en als extra een bikepark(je)

Sleen
Veel flowy singletrack met northshore deel paar leuke drops en jumps, alleen weinig hoogte verschil en paar lange saaie stukken.

Lage Vuursche
Singletrail met veel wortels en kuilen en bochten, geen hoogteverschil.


In Limburg: Heerlen
Echt alles wat je in een route wil hebben, singletrail, lange en korte klimmen, snelle afdalingen maar ook technisch moeilijke afdalingen en her en der TTF in de trail verwerkt.

Geen vaste route:
Nijmegen en Vaals, misschien zijn dit wel de meest technische stukken in NL (de start iig) die ik heb gereden.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Bowiex schreef:Bv. hier:
mtbdeschaak.nl
Facebook of
Topic route Horst

Als jij het 1e gedeelte van Overloon fantastisch vind, rijdt je vanuit Horst met een pijnlijke grijns van oor tot oor terug naar huis. :-q
Ziet er uit als een heel leuk rondje.

Maar als dit al onder technische route valt dan kan ik er nog wel een stuk op noemen ;)

Schoorl
Dorst
Zandvoort
Posbank
Noordwijk
enz enz...
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Posbank is met goed fatsoen niet technisch te noemen...
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

I_do schreef:Posbank is met goed fatsoen niet technisch te noemen...
Mee eens, wel een leuke route! Maar het technische gedeelte is hier zeer beperkt.
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

daarom staat hij in dat lijstje ;)
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Fr@venture
All rounder
All rounder
Berichten: 95
Lid geworden op: ma 18 maart 2013, 21:39
Mijn mountainbike: Bulls Wild Edge 2

wolf75 schreef:Ik kan niet wachten. Waarschijnlijk fiets ik hem dan wel 2x anders heb ik die dag echt geen kilometers gemaakt. :-q
Nog veel leuker: rij de route Overloon en Horst gewoon achter elkaar op één dag.
Het is dat ik er precies tussen in woon, maar als ik van buiten de regio zou komen zou ik lekker met de auto naar Overloon rijden en daar vol uit die route af knallen.
Dan zou ik daarna eens lekker uitgebreid ergens gaan eten om vervolgens met de auto naar de start van de route Horst te rijden.
Na afloop zou ik dan nog even in Meterik een lekker happie eten om daarna zeer voldaan naar huis te rijden.
Zeker weten dat je dan een mooie dag hebt!
Lekker crossen door de bossen,
met de motor of de ATB,
als er maar geen asfalt ligt,
want dan doe ik niet mee!
Plaats reactie