Meest technische route ?

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Plaats reactie
Fr@venture
All rounder
All rounder
Berichten: 95
Lid geworden op: ma 18 maart 2013, 21:39
Mijn mountainbike: Bulls Wild Edge 2

wolf75 schreef:Ik kan niet wachten. Waarschijnlijk fiets ik hem dan wel 2x anders heb ik die dag echt geen kilometers gemaakt. :-q
Nog veel leuker: rij de route Overloon en Horst gewoon achter elkaar op één dag.
Het is dat ik er precies tussen in woon, maar als ik van buiten de regio zou komen zou ik lekker met de auto naar Overloon rijden en daar vol uit die route af knallen.
Dan zou ik daarna eens lekker uitgebreid ergens gaan eten om vervolgens met de auto naar de start van de route Horst te rijden.
Na afloop zou ik dan nog even in Meterik een lekker happie eten om daarna zeer voldaan naar huis te rijden.
Zeker weten dat je dan een mooie dag hebt!
Lekker crossen door de bossen,
met de motor of de ATB,
als er maar geen asfalt ligt,
want dan doe ik niet mee!
Gebruikersavatar
BullS4
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 156
Lid geworden op: wo 27 november 2013, 21:46
Mijn mountainbike: BMC Trailfox Amp, BMC Urs

Fr@venture schreef:
wolf75 schreef:Ik kan niet wachten. Waarschijnlijk fiets ik hem dan wel 2x anders heb ik die dag echt geen kilometers gemaakt. :-q
Nog veel leuker: rij de route Overloon en Horst gewoon achter elkaar op één dag.
Het is dat ik er precies tussen in woon, maar als ik van buiten de regio zou komen zou ik lekker met de auto naar Overloon rijden en daar vol uit die route af knallen.
Dan zou ik daarna eens lekker uitgebreid ergens gaan eten om vervolgens met de auto naar de start van de route Horst te rijden.
Na afloop zou ik dan nog even in Meterik een lekker happie eten om daarna zeer voldaan naar huis te rijden.
Zeker weten dat je dan een mooie dag hebt!
Klinkt als een strak plan.
nutterd
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 24
Lid geworden op: zo 3 november 2013, 17:10

Hier ook een Leudal en Meinweg fietser maar ik ben ook zeker van plan om binnekort eens richting Horst te gaan...en dit dan 1 keer per maand ofzo te doen omdat je daar makkelijk je tijd bij kan houden en kunt zien of je vooruit gaat...ik ben eens benieuwd of die "techtnische" route me goed ligt aangezien ik nog niet lang mountainbike
Gebruikersavatar
azazel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 356
Lid geworden op: zo 13 mei 2012, 17:34
Mijn mountainbike: Commencal META Power Trail en YT Capra 27,5 CF Pro Race

nutterd schreef:Hier ook een Leudal en Meinweg fietser maar ik ben ook zeker van plan om binnekort eens richting Horst te gaan...en dit dan 1 keer per maand ofzo te doen omdat je daar makkelijk je tijd bij kan houden en kunt zien of je vooruit gaat...ik ben eens benieuwd of die "techtnische" route me goed ligt aangezien ik nog niet lang mountainbike
Dat gaat flink afzien worden dan ben ik bang. :D :-q
The only time that I’m at ease is when I shred the trails between the trees.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Horst is erg leuk, maar.... wel erg selectief wat betreft 'technisch' gehalte. Je leert er sturen, remmen, acceleren. Leuk voor op het vlakke.
Wil je echt trainen voor technischer heuvelachtig/bergachtig gebied, dan moet je dat ook opzoeken. Steile lange klimmen, steile lange technische afdalingen, met obstakels als stenen, worteltrappen, geulen, daarvoor moet je toch echt zuidwaarts (maar ja, Zuid Limburg mocht niet meedoen :winkie: . Ps: als je toch in Midden Limburg woont zou ik het wel weten... Ga ook zuidwaarts ipv alleen maar noordwaarts, als je echt aan je allround techniek wil werken!).
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
BullS4
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 156
Lid geworden op: wo 27 november 2013, 21:46
Mijn mountainbike: BMC Trailfox Amp, BMC Urs

aurelius schreef:Horst is erg leuk, maar.... wel erg selectief wat betreft 'technisch' gehalte. Je leert er sturen, remmen, acceleren. Leuk voor op het vlakke.
Wil je echt trainen voor technischer heuvelachtig/bergachtig gebied, dan moet je dat ook opzoeken. Steile lange klimmen, steile lange technische afdalingen, met obstakels als stenen, worteltrappen, geulen, daarvoor moet je toch echt zuidwaarts (maar ja, Zuid Limburg mocht niet meedoen :winkie: . Ps: als je toch in Midden Limburg woont zou ik het wel weten... Ga ook zuidwaarts ipv alleen maar noordwaarts, als je echt aan je allround techniek wil werken!).
Daarom dat Horst mij ook niets zegt. :wink:
De route Gulpen is een hele mooie. Maar ja. Die doet niet mee.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

En Gulpen is dan zelfs weer wat minder technisch en mooi dan de nieuwe vaste Epen/Vijlenroute, Parkstad Heerlen (en de Oude Voerstreekroute, de meest technische, die helaas alleen nog mbv GPS te rijden is, zie desbetreffende topic!).
Gulpen heeft iets meer asfalt verbindingsstukken, maar zeker ook die prachtige klimmen en afdalingen, die conditioneel en technisch gezien lekker pittig zijn.
(Maar goed, deze mogen dus allemaal niet meedoen, Zuid Limburg, he :winkie: ?).
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
linkeballer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 161
Lid geworden op: di 12 november 2013, 17:38

suravida schreef:Waarom Nijmegen off route?
Flinke hoogteverschillen, lange technische afdalingen met kombochten, drops en jumps. Mooie wortelpaden, zowel omhoog als omlaag. Route zoals ik hem meestal rij is rond de 50 km en 900hm.
Nijmegen off-route vind je idd prachtige technische stukken. Wél goed uitkijken voor de boswachter, want volgens mij mag je daar op de meeste
(of alle?) stukken niet vd route afwijken! Daarentegen wordt natuurlijk alles nog een stuk technischer als je achtervolgd wordt door zo'n bonnenschrijver! :winkie:
Education is important, but riding your bike is importanter!
Gebruikersavatar
linkeballer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 161
Lid geworden op: di 12 november 2013, 17:38

Btw. iemand al in Broekpolder/Vlaardingen gereden? Ziet er ook aardig technisch uit. Binnekort maar eens proberen!
Education is important, but riding your bike is importanter!
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

De route in Vlaardingen is niet heel erg technisch.... Ze hebben wel wat stukjes bikepark die wel als technisch kunnen worden omschreven, en die zijn zeker ook wel leuk.
Volgens mij mag je bij Nijmegen op een heleboel stukken gewoon off route fietsen, zolang je maar uit de buurt blijft van de St Jansberg en de Mookerhei is er een heleboel mogelijk.

En voor wat betreft Aurelius zijn immer terugkerende Oude Voerstreekroute: Heb hem afgelopen zomer gereden en ik vond hem zeker erg leuk, maar zo heel erg technisch zou ik hem niet willen noemen. Was eerlijk gezegd een beetje teleurgesteld dat er met zoveel hoogteverschil zo weinig echt spannende paden bijzaten...... Wordt ik persoonlijk toch blijer van Nijmegen off route :-)
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

@Suravida, je moet Nijmegen 'off route' natuurlijk ook niet vergelijken met Voerstreek 'on route'!
Kom maar eens afzakken, dan doen we de Voerstreek ook eens 'off route'. Omdat ze in de Voerstreek het MTB-en wel lijken te ontmoedigen (ten faveure van de wandelaars) heb ik die 'Oude vaste' Voerstreekroute maar eens online gezet. Ik dacht, als je daar vroeger ook mocht rijden, dan kan het niet zoveel kwaad om er nu nog steeds af en toe liefhebbers over te laten rijden. En vergelijk die vaste dan eens met de vaste route van Nijmegen.

Ga je echt off-route in de Voerstreek, dan wordt het nog veel leuker! Die paadjes heb ik echter niet pontificaal online gezet, om Voeren een beetje tegemoet te komen, zouden ze niet blij mee zijn.
Nijmegen off route haalt het dan toch echt niet bij de Voerstreek off route, en dat is helemaal niet erg. Het gebied rond Nijmegen is buiten Limburg zeker een van de uitdagendste en mooiste gebieden die ik ken, ben ik helemaal met je eens (ben geboren Nijmegenaar en ben nu toch gewoon objectief :wink: ). Zeddam/Elten is dan ook zo mooi. En voor velen liggen die gebieden ook veel dichterbij, ideaal dus.

Wil je aan een stuk door eens heel mooi, en relatief technisch rijden, dan moet je deze maar eens doen (krijg je in Nijmegen eo niet aan elkaar gebreid): http://connect.garmin.com/page/activity ... id=1397209" onclick="window.open(this.href);return false;. Volgend jaar wil ik hier nog 2-3 klimmetjes in verwerken die toch al tegen deze route aan liggen, dan rij je in minder dan 100km meer dan 2000hm! Door Voerstreek, Vijlenerbos, tot Drielandenpunt, en terug naar Eijsden aan de Maas. 100km heb ik nu echter niet meer in de benen :lol: . (Ennuh... kom je dan een boswachter tegen... even zwaaien en dan wel gas geven, ahum...).
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Ik kan in je garmin bestand natuurlijk niet zien hoe technisch het is, dus ik zal je maar op je woord geloven ;-)
Overigens is mijn rondje van Nijmeegse hoogtepunten rond de 40km met 900hms, en dan sla ik het hele Reichswald nog over. Relatief gezien dus minstens net zo zwaar als jouw Zuid Limburgse variant. :winkie:
Maar als jij nog eens een gps bestand voor me hebt vol met leuke technische paden en dan iets minder dan 100km (50 is ook best mooi) dan kom ik die graag eens proberen. (Al hou ik niet zo van boswachters, en die zijn in Nijmegen een stuk minder aanwezig op mijn rondje)
Probleem voor mij als Rotterdammer is natuurlijk dat ik kan kiezen tussen Zuid Limburg of het noorden van de Ardennen. En dan wint over het algemeen toch Malmedy, waar je nog écht technisch kan rijden, op een niveea dat we in NL helaas niet hebben.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Nou, die mag je me ook wel sturen hoor, 40 km, 900hm, jammie :bier: .
Zal eens kijken of ik iets van 50km in elkaar kan knutselen. Af en toe een draaihekje en een groter risico op lek rijden geen bezwaar, denk ik, he? Gewoon een mooie route met van alles erin, vast ook wat reeds bekende mooie paden.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
azazel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 356
Lid geworden op: zo 13 mei 2012, 17:34
Mijn mountainbike: Commencal META Power Trail en YT Capra 27,5 CF Pro Race

Meest technische route die IK heb gereden was de parkstad route (Heerlen), Horst is een mooie 2e voor mij, maar Posbank waar in dit topic een beetje luchtig over word gedaan zitten ook leuke stukjes al vallen die over de hele route genomen procentueel gezien een beetje tegen... beetje 90/10 verhouding.

In het kort, ik ben van mening dat er in elke route wel wat techniek te vinden is. En wat voor de 1 heel technisch is, is voor de ander wellicht een "piece of cake" of "walk in the park"… of hoe je het ook wilt noemen.

Voor mezelf heb ik wel een lijstje:

1. Parkstad
2. Horst
3. Nijmegen
4. Overloon
5. Zeddam

Meestal kom ik het in midden uit omdat tijd en reistijd een voorname rol spelen bij mijn hobby.
Dus Nijmegen is voor mij de ultieme combinatie van Hobby enerzijds, Techniek (voor mij hetzelfde als "uitdaging") anderzijds en de Tijd die ik daarvoor beschikbaar/over heb.. :D

Maar ik sluit niet uit dat andere parameters ook invloed hebben.. :winkie: :-q
The only time that I’m at ease is when I shred the trails between the trees.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

aurelius schreef:Nou, die mag je me ook wel sturen hoor, 40 km, 900hm, jammie :bier: .
Zal eens kijken of ik iets van 50km in elkaar kan knutselen. Af en toe een draaihekje en een groter risico op lek rijden geen bezwaar, denk ik, he? Gewoon een mooie route met van alles erin, vast ook wat reeds bekende mooie paden.
Hekjes en lekrijdkans uiteraard geen probleem, als er in ieder geval maar mooi naar beneden kan worden gereden :lol:
Hier vindt je een van de variaties van mijn Nijmeegse ronde: http://www.strava.com/activities/87344453" onclick="window.open(this.href);return false;

Als je het zuidelijk deel van het Reichswald meepikt kom je ruim boven de 1000hms uit, en er zijn ook nog wel wat delen die ik nu vermijd om dat daar een hoge boswachtersdichtheid is, maar dan kan je je helemaal suf fietsen.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Plaats reactie