Meest technische route ?

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Plaats reactie
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Ik zou dan als ik jou was ook het deel ten noorden van de Oude Kleefsebaan vermijden, daar is het echt zwaar verboden terrein en ook heel vaak controle door meneer de boswachter. Ik pak dan de verbinding naar het bos rechts van de zevenheuvelenweg ( deel waar dat Romeins Pad ligt ) dan ook meestal via het Afrika museum.
Maar ik ben er idd van overtuigd geraakt dat er echt veel meer te beleven is rondom Nijmegen / Groesbeek buiten de gebruikelijke routes, zo vind ik dat het gedeelte bij Heilig Landstichting ook zeer veel mogelijkheden biedt ook zeker qua techniek :-q
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Fr@venture
All rounder
All rounder
Berichten: 95
Lid geworden op: ma 18 maart 2013, 21:39
Mijn mountainbike: Bulls Wild Edge 2

suravida schreef: Hier vindt je een van de variaties van mijn Nijmeegse ronde: http://www.strava.com/activities/87344453" onclick="window.open(this.href);return false;
Wisten jullie dat je eerst moet upgraden naar "Premium" om de gpx file te kunnen downloaden?
Kun je de file niet gewoon naar een gratis site uploaden zoals wikilock of Garmin connect?
Lekker crossen door de bossen,
met de motor of de ATB,
als er maar geen asfalt ligt,
want dan doe ik niet mee!
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10371
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

suravida schreef:Ik kan in je garmin bestand natuurlijk niet zien hoe technisch het is, dus ik zal je maar op je woord geloven ;-)
Overigens is mijn rondje van Nijmeegse hoogtepunten rond de 40km met 900hms, en dan sla ik het hele Reichswald nog over. Relatief gezien dus minstens net zo zwaar als jouw Zuid Limburgse variant. :winkie:
Maar als jij nog eens een gps bestand voor me hebt vol met leuke technische paden en dan iets minder dan 100km (50 is ook best mooi) dan kom ik die graag eens proberen. (Al hou ik niet zo van boswachters, en die zijn in Nijmegen een stuk minder aanwezig op mijn rondje)
Probleem voor mij als Rotterdammer is natuurlijk dat ik kan kiezen tussen Zuid Limburg of het noorden van de Ardennen. En dan wint over het algemeen toch Malmedy, waar je nog écht technisch kan rijden, op een niveea dat we in NL helaas niet hebben.
@Suravida, heb even wat geknutseld :winkie: .
http://www.bikemap.net/en/route/2392704 ... 61/terrain" onclick="window.open(this.href);return false;

Voerstreek off route icm Heuvelland Zuid Limburg, veelal dus niet de 'Oude Vaste Voerstreekroute' volgend. Geen racebaan, maar werken! Zeer technisch en conditioneel zeer pittig, voor vlak Nl'se begrippen! 67km, een klim of 26, een hm of 1500.
Vereist: Afdaal techniek, veel tractie bergop, en lekbestendige banden (meidoorn, scherpe vuursteen).

Enkele draaihekjes, dus soms afstappen. Steile lange klimmen en afdalingen, soms eindigend bij dwarsbalken, dus wees gewaarschuwd! Keien, wortels, geulen, etc. Stuk of 4 trappen af/langs, 2x trapje op/langs. Alles is fietsbaar, maar desnoods afstappen als je nog onvoldoende techniek in huis hebt. Trap bij kerkhof Voeren is ook makkelijker links te fietsen via de betonnen afwateringsgoot, maar: die eindigt op een dwarse diepe goot. Langzaam naar beneden en einde meteen rechts dus.

Pauzeplek opgenomen in de route: Cafe Modern te Teuven.

Start/finishplek Camping de Bosrand. Deze is te bereiken: A2 ten zuiden Maastricht, afslag Eijsden/St.Geertruid, op rotonde St.Geertruid volgen, en na een paar 100 meters ligt rechts de camping.

Tip om idyllisch en gezellig na te genieten: Diepstraat Eijsden, met alle cafeetjes en terrassen, aan de oever van de Maas. Daar zou je ook kunnen vertrekken (is ook de vertrekplaats van de Bart Brentjes Challenge).
Indien de route te lang is kun je makkelijk hier en daar een stukje afsnijden, zoals je ziet op de kaart.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Klinkt goed! Bedankt voor de moeite. Die ga ik van het voorjaar zeker een keer rijden. Als ik mijn PC weer aan de praat heb zal ik mijn Nijmeegse route ook ergens uploaden.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
Tribux
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 883
Lid geworden op: di 19 juni 2012, 13:56
Mijn mountainbike: Nukeproof Scout

Aurelius heb je er problemen mee als ik hem ook opsla op mijn pc?
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10371
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Nee hoor, ga gerust je gang, daar is 'ie uiteindelijk voor bedoeld.
Zolang iedereen maar de toelichting even leest, die je tegenkomt als je het linkje aanklikt, is het prima.
Niets voor beginners, je moet je hand niet omdraaien voor wat steile stukken of een trap. Dan kun je beter eerst de 'gewone' vaste 'Oude Voerstreekroute' doen, die is al uitdagend genoeg.
En je rijdt in nog ongerepter gebied, respecteer dus de natuur, de paden, mede natuurgenieters (en boswachter). Parcours leent zich toch niet om te racen. Lekker touren, steeds op en weer af, je zult je krachten moeten sparen.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
SugarFree
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 698
Lid geworden op: di 6 oktober 2009, 08:29
Mijn mountainbike: Als zo'n beest dat zich aan elke omgeving kan aanpassen. Op het eerste gezicht knalgroen.

funride schreef: Bergschenhoek:
Singletrack met veel TTF(drops/trappen/rockgarden/jumps), leuke afdalinkjes en pittige (korte) klimmen
Bergschenhoek: rockgarden? jumps? trappen?
Trappen. Ja, wandelaarstrappen, als je van de route gaat. Maar spannend is het niet. Of zijn er andere die ik niet ken?
Jumps. Mwoah, wat kleine 'terrasachtige' hoogteverschillen?
Rockgarden. Nooit gezien…

Maar misschien ga je me veel nieuws vertellen :)
Kracht door eenvoud
Gebruikersavatar
BullS4
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 156
Lid geworden op: wo 27 november 2013, 21:46
Mijn mountainbike: BMC Trailfox Amp, BMC Urs

aurelius schreef:Nee hoor, ga gerust je gang, daar is 'ie uiteindelijk voor bedoeld.
Zolang iedereen maar de toelichting even leest, die je tegenkomt als je het linkje aanklikt, is het prima.
Niets voor beginners, je moet je hand niet omdraaien voor wat steile stukken of een trap. Dan kun je beter eerst de 'gewone' vaste 'Oude Voerstreekroute' doen, die is al uitdagend genoeg.
En je rijdt in nog ongerepter gebied, respecteer dus de natuur, de paden, mede natuurgenieters (en boswachter). Parcours leent zich toch niet om te racen. Lekker touren, steeds op en weer af, je zult je krachten moeten sparen.
Ik heb hem al op mijn nav staan. Klinkt als een hele leuke route.
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

SugarFree schreef:
funride schreef: Bergschenhoek:
Singletrack met veel TTF(drops/trappen/rockgarden/jumps), leuke afdalinkjes en pittige (korte) klimmen
Bergschenhoek: rockgarden? jumps? trappen?
Trappen. Ja, wandelaarstrappen, als je van de route gaat. Maar spannend is het niet. Of zijn er andere die ik niet ken?
Jumps. Mwoah, wat kleine 'terrasachtige' hoogteverschillen?
Rockgarden. Nooit gezien…

Maar misschien ga je me veel nieuws vertellen :)
verwacht er niet te veel van, maar een drop formaat stoeprand in een Nederlandse route is al snel technisch....
Ik ben er slechts één keer geweest en kan me een stuk herinneren waar van betonblokken traptreden zijn gemaakt.
paar kleine schansjes hier en daar en volgens mij kleine rockgardens.

ik ben op redelijk wat rondjes geweest in Nederland en ik kan je zeggen dat in vergelijking daarmee technisch te noemen is, heel veel routes zijn niet meer als een aantal rechte bospaden aan elkaar geknoopt.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Tribux
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 883
Lid geworden op: di 19 juni 2012, 13:56
Mijn mountainbike: Nukeproof Scout

aurelius schreef:Nee hoor, ga gerust je gang, daar is 'ie uiteindelijk voor bedoeld.
Zolang iedereen maar de toelichting even leest, die je tegenkomt als je het linkje aanklikt, is het prima.
Niets voor beginners, je moet je hand niet omdraaien voor wat steile stukken of een trap. Dan kun je beter eerst de 'gewone' vaste 'Oude Voerstreekroute' doen, die is al uitdagend genoeg.
En je rijdt in nog ongerepter gebied, respecteer dus de natuur, de paden, mede natuurgenieters (en boswachter). Parcours leent zich toch niet om te racen. Lekker touren, steeds op en weer af, je zult je krachten moeten sparen.

Oke top thanks!!
Gebruikersavatar
SugarFree
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 698
Lid geworden op: di 6 oktober 2009, 08:29
Mijn mountainbike: Als zo'n beest dat zich aan elke omgeving kan aanpassen. Op het eerste gezicht knalgroen.

@ funride

Dat stukje met die betonblokken, aha, als dat wordt bedoeld met traptredes, dan weet ik het weer ;) Zonder gekheid, dat is inderdaad wel technisch te noemen, zeker met de modder van nu. Door de krappe bochtjes is het sowieso niet heel makkelijk (in elk geval voor de niet-doorgewinterde biker).

De schansjes moet ik echt nog ontdekken (of het moeten die kleine drop-offs zijn, hier en daar), net als de kleine rockgardens (gisteren nog geweest, niet gezien ;)).

Ben het helemaal met je eens; 'zo' technisch als in Bergschenhoek kom je het (buiten Limburg, ongetwijfeld) gewoon niet snel tegen. Of het moeten de bikepark-achtige dingen zijn en bijv. de technische stukjes van het parcours in Oostvoorne (nog niet uit eigen ervaring).
Kracht door eenvoud
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

Oostvoorne vind ik zelf minder technisch dan B'hoek. 1 keer geweest. Er zijn hier en daar wat kleine jumpjes langs het pad gebouwd waar je overheen of langs kunt, beetje vergelijkbaar met die kleine dropoffjes in Bergschenhoek, alleen zijn de meeste te vinden op een vlak recht pad ipv in een afdaling met bochten. je moet een stukje door mul zand. En er is een vrij lang stuk over een dijk dat een beetje slingert. Helemaal niet slecht voor een miniscuul stukje vlak land naast de Europoort maar qua techniek niet onwijs uitdagend.

Ik blijf deze hele discussie wat lastig vinden. Voorbeeld: je neemt een vlak hollands weiland in deze tijd van het jaar. Je zet er met afzetlint een zigzagparcours in, Efteling-wachtrij style. Dan laat je er wat bikers overheen gaan. Gevolg: korte bochten met gladde blubber. Daar heb je echt goede techniek voor nodig om er snel doorheen te gaan en niet op je bek te mieteren. Maar zoiets een technische mountainbike route noemen vind ik echt te ver gaan.
Give me little bits of / more than I can take
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

SugarFree schreef:@ funride

Dat stukje met die betonblokken, aha, als dat wordt bedoeld met traptredes, dan weet ik het weer ;) Zonder gekheid, dat is inderdaad wel technisch te noemen, zeker met de modder van nu. Door de krappe bochtjes is het sowieso niet heel makkelijk (in elk geval voor de niet-doorgewinterde biker).

De schansjes moet ik echt nog ontdekken (of het moeten die kleine drop-offs zijn, hier en daar), net als de kleine rockgardens (gisteren nog geweest, niet gezien ;)).

Ben het helemaal met je eens; 'zo' technisch als in Bergschenhoek kom je het (buiten Limburg, ongetwijfeld) gewoon niet snel tegen. Of het moeten de bikepark-achtige dingen zijn en bijv. de technische stukjes van het parcours in Oostvoorne (nog niet uit eigen ervaring).
Je hebt ergens een scherpe haakse bocht in een wat langere afdaling, daar zit (zat) naar ik me herinner iets van een rockgarden voor.
kleine drop offs en aan het eind vlak voor de parkeerplaats zit een kleine (hip?) jump (waar de meeste waarschijnlijk gewoon over heen rollen)
Maar zoals vermeld ik ben er slechts een keer geweest dus kan zijn dat ik het mooier maak als het is, heb me iig goed vermaakt.

Afgelopen weekend in de omgeving soest/de Bilt etc wezen biken.
Daar zijn ook best leuke en technische trails te vinden.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
koga2012
All rounder
All rounder
Berichten: 120
Lid geworden op: do 3 januari 2013, 13:02
Mijn mountainbike: koga xteam

hoop routes aan de andere kant van t land..ga mogen even op,stap, zal wel Schoorl of Amerongen worden, 2e is nieuw maar filmpje ziet er wel leuk uit... wel veel lange rechte stukken...
Bullet
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 216
Lid geworden op: do 10 januari 2013, 15:15
Mijn mountainbike: Canyon Nerve al 29 9.9 sl

Heb in Noordwijk, Oostvoorne, Dorst, Lage Vuursche en Bergschenhoek gereden maar Bergschenhoek is veruit de meest technische. Ik fiets er al een aantal jaartjes maar van de zomer nog over mijn stuur gegaan :-? . Gelukkig goed terrecht gekomen.
In de zomer organiseer ik altijd een mtb weekend en mijn maten mogen mee als ze Bergschenhoek zonder afstappen kunnen fietsen :D
That which does not kill us makes us stronger
Plaats reactie