"Baggy" kleding in de koudere maanden?

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
liquid
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1333
Lid geworden op: vr 24 oktober 2003, 00:46
Mijn mountainbike: Spectral CF

Ik deed ook altijd een baggy broek over de spandex in de winter omdat ik niet zo van dat blote billengevoel houd. Dat is leuk, tot je een keer nat word: Dan plakt die baggy overal aan vast, er komt zand onder dat schuurt en dat ding wordt zwaar. Dus bij koude en nattigheid ga ik gewoon weer full commando in de legging het bos in, stukken comfortabeler. Bij drogere kou heb ik nog een lange endura baggy en als de temperatuur uit 2 getallen bestaat ga ik toch met de korte broek weg.
HAVE you gazed on naked grandeur where there's nothing else to gaze on,
Big mountains heaved to heaven, which the blinding sunsets blazon,
Black canyons where the rapids rip and roar?
And the wild is calling, calling . . . . let us go.
winnfield
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 579
Lid geworden op: zo 29 mei 2011, 09:43
Mijn mountainbike: Canyon Spectral Al 9.0 SL, Kona supreme operator Gazelle Mondial fixed
Contacteer:

Mocht je toch te naakt voelen zijn er diverse fabrikanten die waterdichte baggy shorts en lange broeken in het assortiment hebben.
http://www.progravity.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
huibm
All rounder
All rounder
Berichten: 68
Lid geworden op: vr 15 juli 2011, 09:17

Aron B schreef:lol modepopjes.
Interesseert me persoonlijk geen biet hoe ik of een ander eruit zie op m'n/je fiets zolang m'n fiets maar goed is.
+1
gewoon gaan
Gebruikersavatar
Old 'n' Rusty
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 5 maart 2013, 20:48
Mijn mountainbike: Focus Jam 6.9 nine 2019, Orange 224 evo 2008

huibm schreef:
Aron B schreef:lol modepopjes.
Interesseert me persoonlijk geen biet hoe ik of een ander eruit zie op m'n/je fiets zolang m'n fiets maar goed is.
+1
gewoon gaan
Stoer praat allemaal. Alsof jullie niet kijken hoe je kleding staat. Maar misschien wordt dat gekocht door je moeder?
Of misschien zijn jullie op andere vlakken bezig met esthetiek, waar een ander weer niks mee heeft. Past de kleur van mijn bidonhouder wel bij mijn fiets? Of zoiets.
Ieder zijn ding.
Harden the fuck up!
Cannondale Uber V
Focus Jam 6.9 Nine 2019
Orange 224 evo
"We search out more and more challenging terrain and then buy bikes with more suspension and technology to make that same terrain easier to ride." :~
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29837
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Baggy over je lange fietsbroek.
Zoiets dus.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
liquid
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1333
Lid geworden op: vr 24 oktober 2003, 00:46
Mijn mountainbike: Spectral CF

winnfield schreef:Mocht je toch te naakt voelen zijn er diverse fabrikanten die waterdichte baggy shorts en lange broeken in het assortiment hebben.
blijft irritant met nat zand/modder er aan geplakt. Maar bedek je achterste vooral hoe je zelf wilt hoor. Ik slik de ijdelheid maar even weg ten bate van gemak en minder was vind de vrouw des huizes ook beter.
HAVE you gazed on naked grandeur where there's nothing else to gaze on,
Big mountains heaved to heaven, which the blinding sunsets blazon,
Black canyons where the rapids rip and roar?
And the wild is calling, calling . . . . let us go.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7365
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Ik volg het niet helemaal...

Ik kan althans niet vaststellen dat aan m'n Shimano AllMountain broek (lang, niet echt baggy maar zeker geen legging) of m'n Freeride short (MX style) zich wezenlijk anders gedraagd dan een legging. Smerig wordt alles wat aan de buitenzijde zit in ieder geval allemaal...

Eerlijk gezegd zie ik nog een voordeel in een korte normale fietsbroek met een van de vorige opties erover, al kan dat ook een lange legging kunnen zijn. De fietsbroek die eronder zit wordt niet smerig (en tenzij het stortregend ook niet echt nat). Na het fietsen kun je voor de autotocht huiswaarts gewoon overal - midden in het dorp, op de parking naar alle wandelroutes, .... - je smerige broek uittrekken om je bekleding te sparen in plaats van op plastic zakken, kleden, handdoeken of whatever te moeten zitten. Stoelverwarming aan, heerlijk...

Ik ben wel in de gelukkige positie dat mijn wasmachine niet klaagt over het aantal stukken fietskleding dat ik erin deponeer.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Ik vind het inderdaad wel fijn (en mijn vriendin met mij overigens), dat ik gewoon op straat kan strippen tot mijn (fiets)onderbroek, waardoor ik praktisch schoon naar binnen kan lopen als ik thuis kom.

Vorig jaar had ik een ideale, warme, baggy broek voor over mijn fietsbroek. Die is alleen een keer blijven hangen bij een vereniging, die hem nooit meer teruggevonden heeft.
Toch jammer, want ben die broek nog niet voor dat geld tegengekomen...
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
winnfield
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 579
Lid geworden op: zo 29 mei 2011, 09:43
Mijn mountainbike: Canyon Spectral Al 9.0 SL, Kona supreme operator Gazelle Mondial fixed
Contacteer:

liquid schreef: blijft irritant met nat zand/modder er aan geplakt. Maar bedek je achterste vooral hoe je zelf wilt hoor. Ik slik de ijdelheid maar even weg ten bate van gemak en minder was vind de vrouw des huizes ook beter.
Uiteraard wordt die ook vies, maar hij blijft van binnen droog. (niet alleen de achterkant, maar ook de rest)

Zo is er voor iedereen iets waar hij/ zij zich prettig bij voelt. Mooi/ lelijk, high quality/ low budget, duur/ goedkoop enz.

En dan is er nog smaak..
Ik snap nooit zo goed waarom mensen daarom belachelijk gemaakt moeten worden.
http://www.progravity.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
djrik
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: wo 7 augustus 2013, 18:25
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei

In de winter draag ik gewoon een goede lange broek, en die spiut ik met waterdichte pray.... lekker warm, droog en vangt wenig wind :-)
Gebruikersavatar
marx504
All rounder
All rounder
Berichten: 142
Lid geworden op: wo 27 april 2011, 22:08
Mijn mountainbike: Vintage Cannondale, Singular Swift met optioneel een Rohloff en lefty; very vintage gazelle CXSS

Ja in de winter baggy kort met beenstukken. Nog een lange thermo onderbroek eronder voor de sub-zero omstandigheden denk ik. En als het errug nat is zal de baggy wel vervangen worden door een korte regebroek.
Bovenkleding net wat handig is, gore windstopper / regenjack / softshell.
One Life, live it
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Ik heb 1 baggy, en dat is deze (zonder sterretjes) http://www.wigglestatic.com/product-med ... h=1700&a=7" onclick="window.open(this.href);return false;. Elders veel goedkoper te krijgen overigens.
Gore Alp-X short, evt ook in 3/4 te krijgen. Water- en winddicht. Oogt baggy, maar zit toch lekker strak, gaat over een andere broek met zeem (lang, danwel kort met beenstukken) heen. Ideaal in de regen, slijk, modder. Warm en droog! Veel plezier van gehad oa op een TransAlp.
Bestaat ook een Alp-X Jack van, ook water- en winddicht, lichtgewicht, super ventilerend, met verstevigde stukken rond de ellebogen tegen takken, en verstevigde stukken op de schouders voor een dagrugzak.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Ik heb deze http://www.endura.co.uk/product-detail. ... ductID=110" onclick="window.open(this.href);return false; (zit ook nog eens lekker) kan gewoon over je strakke pakkie. Vol door de plassen en geen natte reet. Verder been stukken, windstopper jas en laagjes naar gelang de temperatuur.
◼︎ Go round the outside.
Lnnrt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 392
Lid geworden op: do 5 augustus 2010, 13:20
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AM

Als je de baggy-style meer voor de looks doet, kan je beter voor een lange baggy gaan, denk ik. Korte baggy met beenstukken of strakke racebroek eronder, geeft toch echt de zwarte-pieten-style look zoals al eerder aangegeven. Kan ook leuk zijn natuurlijk, als je ervan houdt. Zoals met alles, kwestie van smaak.

De Endura Singeltrack pants is al genoemd en meerdere bikemaatjes van me zijn daar erg tevreden over. Zelf heb ik ook een lange baggy, maar dat is meer een freeride-broek... de Sombrio Podium pants. Ik ben er erg tevreden over, maar als je een stoemper bent zal het waarschijnlijk te warm worden hierin. Dit geldt volgens mij niet voor de Endura Singletrack pants. De Sombrio staat wel beter met de kleurige Teva Links schoenen voor flats, die ik heb (vind ik dan i.i.g.). :winkie: Als de Sombrio in de was ligt, trek ik overigens gewoon een lange koersbroek met een baggy short eroverheen aan, simpelweg omdat ik die combinatie nog voor handen heb.

Wat je aan trekt voor meer warmte is sowieso afhankelijk van je rijstijl en ook persoonlijke warmte/koude-ervaringen. Een stoemper zal het onderweg warmer krijgen en ws ook van begin tot eind doorknallen. Zelf rijd ik meer op het gemakje en kies ik voor technische paadjes boven stoemppaadjes. Daarnaast stop ik nog wel eens om een trail te onderhouden of nieuwe paadjes te verkennen. De stoemper zal zich waarschijnlijk minder warm kleden dan ik. Maar voor beide geldt dat verschillende laagjes kleding de warmte het beste vasthouden. Als het flink koud is bestaat mijn bovenkleding minimaal uit een ondershirt, (thermo)shirt met lange mouwen en een softshelljack.
Mijn bike (KLIK)
SugaHoneyIceTea
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 606
Lid geworden op: wo 14 augustus 2013, 12:54
Mijn mountainbike: Kona Coilair Supreme 2007

Winter?!!??!? Woont iedereen hier in het buitenland? Gewoon (baggy)shorts en knieberschermers...
Plaats reactie