Nieuwe flat pedals, maar welke?

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Gebruikersavatar
All4Fun
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 938
Lid geworden op: za 10 januari 2009, 10:31
Mijn mountainbike: Sleept me er wel tegenop...

CC-Rider schreef:Je kan ook de vijl over de pinnetjes halen. Vervolgens boor je kleine gaatjes en draai je zelftappers erin. Vervolgens met de slijptol de koppemn van de zelftappers af en je geeft je pedalen een tweede leven. Met boutjes en moertjes zou het ook kunnen.
Zeg hallo.... laat die jongen nou eens een paar fatsoenlijke flats op die bike van 'm schroeven :lol: .
Die plastic dingen zijn als een sluitpost op de begroting :~ .

Na z'n eerste rit zal hij zoiets hebben van... "Dat had ik eerder moeten doen".

Groet'n
Kalm an..... en rap wat!!!!

Kan nie lig op 't karkhof, wil nie lig 'r noast!!!!!

SYS: Ghost Fat-Fully Fatbike
SYS: Ghost AMR Plus 7500
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1392
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Ik wou inderdaad gewoon wat nieuws en mooiers op mijn nieuwe fiets... :D

En dit zijn gewoon lelijke pedalen, maar mijn LBS had bij aanschaf van mijn nieuwe bike geen ander alternatief, als alleen die spd-dingen die ze mij nog steeds willen aansmeren... :P

Maar ze zijn niet van plastic geloof ik, ze voelen wel aan als metaal
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Nanouk
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 9 april 2014, 09:44

Voor mij was dit topic ook handig. Ik heb een fiets georven en ben pas niet een beetje aan het rond kruizen. NIet alleen in het bos maar door de weeks ook naar het werk. De pedalen op de fiets zijn aan 1 kant normaal, en aan de andere kant zit zon ding waar je de schoen in kan klikken. Dat is best irritant als je aldoor je pedaal moet draaien voor je de goede kant hebt gevonden (vind ik in iedergeval vrij irritant). Dus ik ga ook kijken of ik er gewone op kan zetten :)
Ynte
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 22 januari 2014, 17:24

Nanouk schreef:. De pedalen op de fiets zijn aan 1 kant normaal, en aan de andere kant zit zon ding waar je de schoen in kan klikken. Dat is best irritant als je aldoor je pedaal moet draaien voor je de goede kant hebt gevonden (vind ik in iedergeval vrij irritant). Dus ik ga ook kijken of ik er gewone op kan zetten :)
Ik had die pedalen ook op mijn onlangs aangeschafte fiets, irritant is nog zacht uitgedrukt..

Nu heb ik er Shimano Saints op gemonteerd ( ik vind ze erg mooi ) en samen met een paar Vans sneakers kan ik wel zeggen dat
ik enorm goede grip heb, De pedalen zijn lekker groot en de zool van de Vans is er zeer geschikt voor.
ATBoetie
All rounder
All rounder
Berichten: 132
Lid geworden op: zo 20 november 2011, 01:01
Mijn mountainbike: zuidlaren

na 2 setjes bbb pedalen aan gort te hebben gereden overgestapt op de saints , enorme grip mooi en licht (helaaas lusten ze wel schoenen)
helaas deze vandaag ook aan gort gereden (lagers rechter pedaal verwoest).
nu ook maar eens kijken voor nuke.
the right to ride
Gebruikersavatar
dizzasta
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 649
Lid geworden op: vr 6 januari 2012, 16:00
Mijn mountainbike: Wind Steel Klunker 29x3.0 | Cotic Flare Max! | Surly Straggler

ATBoetie schreef:.....
nu ook maar eens kijken voor nuke.
Die, (np proton), blijven het bij mij vooralsnog goed doen.. maar vreten zolen :winkie:
If you wanna ride....
EL Maroq
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2520
Lid geworden op: vr 22 februari 2013, 21:04
Mijn mountainbike: Salsa Mukluk 3/ Trek Farley 5

Ik heb onderstaande flats bij mijn LBS voor €54 gekocht. Icm 5-10's heb ik enorm veel grip op mijn pedalen.
Normaal reed ik altijd met look quartz maar mis deze op mijn fatbike niet sinds ik deze combi heb
Afbeelding
Suge7
All rounder
All rounder
Berichten: 67
Lid geworden op: vr 25 april 2014, 23:08

Ik rij met de saint's in combinatie met de five ten impact VXi Sam Hill.Ben er enorm tevreden van en zeer goede grip.Heb er nog geen enkel moment spijt van had dat ik mijn spd hiervoor heb gelaten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7364
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Wellgo MG-1's:
a) goedkoop (20~25 EUR in Azie),
b) niet significant zwaarder dan dertien-in-een-dozijn SPDs (evt. ook te krijgen met titanium assen),
c) niet echt klachten over de grip en gaan toch al geruime tijd mee (moeilijk te zeggen hoe lang exact omdat ik nogal geregeld wissel tussen flats en SPD)...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
Mr.roadmaster
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: wo 18 december 2013, 08:02
Mijn mountainbike: X-TRAIL save 5.0
Contacteer:

Vandaag spd pedalen gehaald van Shimano met Shimano mtb schoenen.
Tot nu toe (ff getest om huis) prima, alleen ff wennen met inklikken, af stappen tot nu toe geen problemen.
Trap eens vaker naar je baas.
Bijkiejr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 341
Lid geworden op: za 19 november 2011, 23:15
Mijn mountainbike: Giant Anthem X29

Mr.roadmaster schreef:Vandaag spd pedalen gehaald van Shimano met Shimano mtb schoenen.
Tot nu toe (ff getest om huis) prima, alleen ff wennen met inklikken, af stappen tot nu toe geen problemen.
Dit is een topic voor flatpedals niet voor spd pedalen.
You can't buy happiness. But you can buy a bike and that's pretty close.
woody83
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 334
Lid geworden op: vr 13 november 2009, 14:35
Mijn mountainbike: Cannondale flash met fatty

Ik fiets ook met Welgo mg-1 i.c.m. Teva links super combi heerlijke schoen met fijne grip.

Heb de Spd shit verkocht en ben der klaar mee
Wachten op het juiste moment wordt bijna altijd beloond.

't leven is als een neus,haal eruit wat erin zit.
Gebruikersavatar
Hecoll
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 150
Lid geworden op: wo 15 juni 2011, 23:37

Ynte schreef:
Nanouk schreef:. De pedalen op de fiets zijn aan 1 kant normaal, en aan de andere kant zit zon ding waar je de schoen in kan klikken. Dat is best irritant als je aldoor je pedaal moet draaien voor je de goede kant hebt gevonden (vind ik in iedergeval vrij irritant). Dus ik ga ook kijken of ik er gewone op kan zetten :)
Ik had die pedalen ook op mijn onlangs aangeschafte fiets, irritant is nog zacht uitgedrukt..

Nu heb ik er Shimano Saints op gemonteerd ( ik vind ze erg mooi ) en samen met een paar Vans sneakers kan ik wel zeggen dat
ik enorm goede grip heb, De pedalen zijn lekker groot en de zool van de Vans is er zeer geschikt voor.
Welk type Vans?
Ik heb zelf ook Vans aangeschaft omdat teva links niet te krijgen waren in mijn maat.
Maar ik vind de grip niet om over naar huis te schrijven...
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7364
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Heb meerdere Vans en alle leveren op zich voldoende grip (voor mij althans), wel bretere ervaring met de "waffle" zolen dan met andere.

Nu ook een paar Five-Tens (Karver) welke voor serieus MTB'en zonder twijfel m'n voorkeur genieten. Bieden nog meer grip (voor sommige dingen zelfs te veel IMHO, ik draai bijvoorbeeld om de fiets goed dwars te krijgen altijd iets op m'n pedalen waar de FiveTens niet aan mee willen werken), maar bieden vooral veel meer support en veel meer grip wanneer je je op te voet staande probeert te houden op (natte) wortels, stenen, ...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
Hecoll
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 150
Lid geworden op: wo 15 juni 2011, 23:37

Ik heb nu Vans Baxter maar die vind ik toch tegenvallen.
Misschien ook wel een kwestie van wennen hoor.
Met mijn oude werkschoenen waar ik in de winter mee rond banjer heb ik toch echt meer grip als met de Vans.
Maar dat staat de zomerdag niet echt charmant ;-)
Plaats reactie