Cube LTD Sl 2014 Kapotte Naaf

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Plaats reactie
jerre81
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 19 oktober 2014, 14:09

Hoi,

Ik heb in juni een Cube ltd sl model 2014 aangeschaft. Na +/- 300km naaf van de achterste velg stuk. Naar de LBS en nieuwe nokjes erin. Nog geen 100km later, hetzelfde probleem. Opnieuw naar de LBS en deze keer een volledig nieuwe naaf erin. Nu heb ik ondertussen 800km op de teller en suprise, surprise... naaf opnieuw kapot. :evil: Van een MTB van 1300 Euro verwacht ik toch dat ik er ook effectief mee kan gaan MTB'en. Nog iemand een dergelijk probleem. De velgen zijn SUN Ringlé's.

Grts
Johan-b
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 19 oktober 2014, 17:38

Hoi Jerre,

Over welke naven spreken we dan? Ik vermoed shimano deore of dergelijke.
Of de conus'jes veel te strak aangedraaid, of de snelspanner veel te hard vast.

Als je naven hebt met kogellagers, doe de upgrade naar industrie lagers, veel minder problemen mee.
;)
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3364
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

Sun Ringlé denk ik...
Everybody bought a new bike!
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Sun Ringle is een tijdje heel slecht geweest. Gebruik de zoekfunctie maar even dan weet je voldoende.
Dacht alleen dat dat modeljaar 2012 was. Heb je een overjarig model? Vraag maar aan de LBS of hij een andere naaf in wil spaken.
http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... sun+ringle" onclick="window.open(this.href);return false;
"This species has amused itself to death"
markje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1161
Lid geworden op: di 3 februari 2009, 16:50

Ik zou vragen of hij dat herspaken wil voorleggen aan cube. Dit is niet wat je verwacht van een nieuwe mbt.
jerre81
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 19 oktober 2014, 14:09

Het gaat over model 2014 en om naven van Sun Ringlé. De eerste keer werden de nokjes vervangen, de tweede keer werd er een nieuwe naaf ingestopt. Dit is inderdaad niet wat ik verwacht van een nieuwe mtb, zeker niet eentje van 1300 Euro. Ik denk ook niet dat het aan de lagers ligt, het zijn telkens de nokjes en de tandjes aan de binnenkant die stuk gaan. Ik vermoed eerder veel te licht uitgevoerde brol van Sun-Ringlé...
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16811
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Johan-b schreef:Als je naven hebt met kogellagers, doe de upgrade naar industrie lagers, veel minder problemen mee.;)
Da's in elk geval niet waar. Goed onderhouden Shimano naven kunnen veel langer meegaan dan een stel industrielagers. En het onderhoud is ook eenvoudiger dan industrielagers vernieuwen.

Vwb het navenprobleem van de ts, misschien loont het de moeite om eens te praten over een ander achterwiel cq andere naaf. Of misschien heeft Sun Ringle een verbeterde body die past? Het lijkt iig geen exemplarisch maar een structureel probleem met die body's dus het kan zijn dat SR er actie op ondernomen heeft. Je zou alleen verwachten dat je dan die verbeterde versie inmiddels al gekregen zou hebben ;-)

Of ander idee: mocht je in de toekomst een wielenupgrade voor ogen hebben is er misschien nu iets te regelen met extra korting....?
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Rubberburner
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 723
Lid geworden op: za 28 juli 2012, 20:36
Mijn mountainbike: Cube

Die goedkope wielen zie je nog bij vrij dure fietsen.Snap niet dat fabriekanten daarmee in zee willen gaan . Is voor mij een directe afknapper iig .... :tong
http://www.strava.com/athletes/6069768" onclick="window.open(this.href);return false;
nielin
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: di 13 mei 2014, 21:06

Hoi,

Heb zelf de cube ltd29 race van 2014,na 300 km de vrijloop defect,vervangen onder garantie.
Hierna geen problemen meer gehad.
Plaats reactie