Going wild...

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5572
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

@Kermit. Foto's staan op TS zijn facebook.
https://www.facebook.com/marc.altena.58 ... 203&type=1" onclick="window.open(this.href);return false;
uni
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 260
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 10:04
Contacteer:

Als ik dit zie krijg ik zo vreselijk veel zin om op die fiets te stappen, echt prachtig.
Helaas vallen de uitzichten vanaf het viaduct toch wel wat tegen.
Als jij met dat kikkertje op pad gaat dan kom ik er wel achteraan om de camera weer mee te nemen.
alma1165
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 248
Lid geworden op: zo 21 april 2013, 10:29

kermit schreef:
Het lijkt me wel dat als je een dergelijke film wilt maken de trip er ook wat anders uitziet. De meesten knippen zo af en toe eens een fotootje of hebben een GoPro op helm/stuur, maar zoals jij het doet gaat er meer tijd zitten in het maken van de beelden.
Wat dan ook wel het verschil maakt, want jouw filmpje(s) steken duidelijk boven het gemiddelde uit...

Trip zag er niet echt anders uit, behalve dat ik wat tijd in probeerde te plannen om daar te filmen waar het echt de moeite waard was. Eén fietsscene uit verschillende invalshoeken filmen kost al snel zo'n 30 a 60 minuten. Dat kon ik maximaal 3 keer per dag doen, maar er waren ook dagen dat de camera de rugzak nauwelijks uit kwam. Als ik geen zin of geen tijd meer had filmde ook gewoon niet. De trip was lang genoeg om dan toch nog voldoende materiaal te hebben.
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2979
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

Prachtig filmpje, schitterende omgeving! Mooi gemaakt met die opnames van voren, zal wss met statief op je helm gedaan zijn. Kleuren en beeld heel goed. Ben zelf ook in omgeving Guillestre geweest, krijg zo weer veel zin daar te gaan biken.

Rij je uit overtuiging een oudere 26" Kanondeel?
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
alma1165
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 248
Lid geworden op: zo 21 april 2013, 10:29

kermit schreef:Ik meende ergens een topic gezien te hebben over een soort "hengel" op je helm om je camera aan te bevestigen, dat was ook van jou denk ik? Heb je daar geen last van bij het rijden, met name als het ook iets technischer wordt? (zoals bij die haarspeldbochten).
Zo'n hengel maakt het er inderdaad niet makkelijker op, vooral als het op evenwicht aankomt of als het heel steil omlaag gaat. Maar ik reed er nooit echt lange stukken mee. Meestal niet langer dan een minuut.
alma1165
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 248
Lid geworden op: zo 21 april 2013, 10:29

Crapton schreef:Prachtig filmpje, schitterende omgeving! Mooi gemaakt met die opnames van voren, zal wss met statief op je helm gedaan zijn. Kleuren en beeld heel goed. Ben zelf ook in omgeving Guillestre geweest, krijg zo weer veel zin daar te gaan biken.

Rij je uit overtuiging een oudere 26" Kanondeel?
Thnx. Fiets bevalt goed en door de kleinere 26"wielen heb je wat meer ruimte voor bagage achter je zadelpen, naast dat ze lichter zijn natuurlijk. En gewicht is op zo'n trip een heel belangrijke factor.
alma1165
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 248
Lid geworden op: zo 21 april 2013, 10:29

[dubbel
Laatst gewijzigd door alma1165 op vr 7 november 2014, 21:40, 1 keer totaal gewijzigd.
rlicht
All rounder
All rounder
Berichten: 125
Lid geworden op: zo 16 maart 2014, 21:02
Mijn mountainbike: Orbea Rallon

Wat een prachtige tocht heb jij gemaakt en inderdaad heel proffesioneel vastgelegd. Heb je de afgelegde route op een kaart staan die je hier kunt delen?
alma1165
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 248
Lid geworden op: zo 21 april 2013, 10:29

rlicht schreef:Wat een prachtige tocht heb jij gemaakt en inderdaad heel proffesioneel vastgelegd. Heb je de afgelegde route op een kaart staan die je hier kunt delen?
De geplande route staat op ridewithgps: http://ridewithgps.com/users/219376

Deze route heb ik bijna helemaal gevolgd. Een keer moest ik ervan af om een nieuwe buitenband te scoren, een andere keer voor dokterbezoek en medicijnen.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5572
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Hoeveel kilometers maak je tijdens zo'n trip?
alma1165
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 248
Lid geworden op: zo 21 april 2013, 10:29

Dice Oldskool schreef:Hoeveel kilometers maak je tijdens zo'n trip?
In iets meer dan zeven weken, zo'n 2300 km met 70.000 hoogtemeters, waarvan bergop ongeveer de helft lopen.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5572
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Dat is niet verkeerd. 3Doc zou eigenlijk zo'n trip van je vast moeten leggen en er een 1,5 uur durende docu van maken. Lijkt mij geweldig om zoiets ooit ook te kunnen ondernemen. Ik heb iig hier diep respect voor.
Gebruikersavatar
SchaakVaak
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: di 16 september 2014, 17:03

Toffe trip, supermontage en de muziek maakt het filmpje echt helemaal af.. :-q

Wat ik me wel afvraag, in het filmpje rond 1 min 33 is een prachtig shot te zien vanaf een hoog punt waarbij jij verder het dal inrijdt, ben je tijdens de trip in je hoofd al bezig met de montage van het uiteindelijke filmpje? Ik kan me zo voorstellen dat je niet voor niets ervoor kiest om dit shot te maken met als resultaat dat je weer een heul eind naar boven mag fietsen om je camera op te halen.

Hoe dan ook, ik heb genoten van de beelden!
.

Volo et Valeo
alma1165
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 248
Lid geworden op: zo 21 april 2013, 10:29

SchaakVaak schreef:Toffe trip, supermontage en de muziek maakt het filmpje echt helemaal af.. :-q

Wat ik me wel afvraag, in het filmpje rond 1 min 33 is een prachtig shot te zien vanaf een hoog punt waarbij jij verder het dal inrijdt, ben je tijdens de trip in je hoofd al bezig met de montage van het uiteindelijke filmpje? Ik kan me zo voorstellen dat je niet voor niets ervoor kiest om dit shot te maken met als resultaat dat je weer een heul eind naar boven mag fietsen om je camera op te halen.

Hoe dan ook, ik heb genoten van de beelden!
Bedankt voor de complimenten. Als antwoord op je vraag: onderweg ben je nog niet echt bezig met de montage, maar probeer je er wel zoveel mogelijk mogelijkheden voor te scheppen. Dus shots uit verschillende hoeken, met verschillende cameraposities, overzicht en detail, etc. Veel van die shots gebruik je niet. Dat doet wel eens pijn, maar zo gaat het nu eenmaal. De uiteindelijke montage hangt compleet samen met de muziek, die is leidend.
Gebruikersavatar
Cadexrider
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 565
Lid geworden op: do 17 april 2014, 19:32
Mijn mountainbike: Rocks;-)
Contacteer:

Geweldig stukje werk, geeft echt het gevoel dat je erbij bent!
Mooie tocht ook, respect! lekker op de Cannondale!
grt Chris.
Plaats reactie