"Winterbikers"

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Gesloten
Gebruikersavatar
Bergbike
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: ma 14 november 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
Contacteer:

Dice Oldskool schreef:
Bergbike schreef:...
Jij bent echt een verschrikkelijk mannetje. :lol:
+1


Is er hier iemand die van natuurlijke tracks met kuilen e.d. houd, die voor veel onderhoud en niet rijden na regen is?

Is er hier iemand die van flowy en droge tracks houd, die tegen veel onderhoud is het niet uitmaakt als men na regen fietst?

Volgens mij niet of nauwelijks. Het lijkt wel een democratie. Niet stemmen op wat goed voor je land is, maar wat goed voor jou is. Zo is de mens, ik houd van de mens (netto dan, niet van alles). Ik begin in dit topic in ieder geval wel een soort "cafe gezelligheid" te proeven. Het lijkt nutteloos wel. :-D
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Door het kapot rijden van tracks krijg je juist geen flowy tracks imo ;)
Gebruikersavatar
Bergbike
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: ma 14 november 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
Contacteer:

Dat bedoel ik ook. Stel 95% houdt van 'natuurlijke' tracks, en jij behoort tot de andere 5% die van flowy tracks houd. Maar, je baseert je mening niet louter op wat jij wilt, maar wat het meeste plezier bij zoveel mogelijk mensen teweegbrengt. Dan vind je dus dat rijden na regen geen probleem is, ook al houd je niet van het resultaat.

Maar zo denkt eigenlijk niemand. Ofwel, eigen smaak bepaald de mening. Waar is dan de absolutie in wat 'goed' en 'slecht' is? Veel verder dan 'wat de meerderheid vind' komen we denk ik niet, en over wat de meerderheid is, durf ik geen stellige uitspraak te doen.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5551
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Bergbike schreef:

Is er hier iemand die van natuurlijke tracks met kuilen e.d. houd, die voor veel onderhoud en niet rijden na regen is?

Is er hier iemand die van flowy en droge tracks houd, die tegen veel onderhoud is het niet uitmaakt als men na regen fietst?
Jij haalt nu 2 dingen door elkaar beste BB.

Ik hou van flowy en droge tracks, veel onderhoud en niet rijden na overvloedige regenval.
Gebruikersavatar
Bergbike
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: ma 14 november 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
Contacteer:

Ik leg expres de mening tegenovergesteld van wat iemand leuk vind. Een ander (maar niet vergelijkbaar) voorbeeld is dat iemand het lekker vind om te roken, maar niet vind dat men zou moeten roken. Met andere woorden, wat je leuk vind is niet persé ook je mening. Maar in deze discussie lijkt dat wel zo te zijn. Ik mis daarin een stukje "wat is goed voor dit of dat". En inderdaad, de verwoording hield ik wat ongenuanceerd met "na regen".
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5551
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Ah, oké. Jouw gedachtegang is soms onnavolgbaar voor de normale mens. Had ik kunnen weten natuurlijk. :lol:
M.A.S
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 497
Lid geworden op: za 25 februari 2012, 20:31
Mijn mountainbike: focus whistler bulls sharptale

oja, schiet me ineens te binnen .
dat ik mijn MTB kocht werd mij niet verteld dat de tracks in Nederland grotendeels door vrijwilligers is aangelegd, er zijn gewoon routes waar je op fietst en da's leuk.

er staan ook geen bordjes alleen van ,hier is start en volg paaltjes .

misschien als er bij een start van de route kenbaar wordt gemaakt dat het pad vrijwillig wordt onderhouden en eventueel een facebook adresje er bij dan zullen beginners die zich van geen kwaad bewust zijn ook ergens over na kunnen denken , en misschien wel mee willen helpen .
eventueel door zelf een schep ter hand te nemen of een donatie te doen .
dus een bankrek.nr. is ook handig op zo'n bord .

dan is iig iedereen op de hoogte , en ja je hebt mensen en je hebt fiets bellen , dat houd je altijd . :-q
groetjes Marcel
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

En als je dan nog een fietsbel op je cx hebt .......... :-{ :roll: :~
Gebruikersavatar
Bergbike
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: ma 14 november 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
Contacteer:

Heb ik! :-D


Ik zie de witte labels met zwart kader al aan nieuwe mtb's hangen:

"Mountainbiken is slecht voor de tracks"

"Mountainbiken maakt meer kapot dan je lief is"

:D

Wel met je eens hoor M.A.S., het zou op veel plekken beter kunnen met de voorlichting.
M.A.S
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 497
Lid geworden op: za 25 februari 2012, 20:31
Mijn mountainbike: focus whistler bulls sharptale

tja daar dacht ik aan toen iemand hier poste dat je bij je zelf moet beginnen .
dus kun je alles ook naar je zelf toe zetten en goed beginnen .

je kunt ook beginnen bij de fietshandel , D.M.V een gesprek , daar staan ze vast wel voor open.

hier in de buurt is er MTB Noord West , da's een mooi voorbeeld , die hebben facebook enz met een groot bereik , ook op Google komen ze snel omhoog .
en dat is belangrijk , de meeste kopen eerst een MTB omdat ze dat leuk lijkt , en dan gaan ze zich er in verdiepen .
ook Lelystad is een mooi voorbeeld , die kwam naar ons toe toen we klaar waren om te vragen wat we er van vonden (top trackje ) we waren trouwens helemaal als varkens onder de modder was een heerlijk dagje . :bier:
groetjes Marcel
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Bergbike schreef:Heb ik! :-D


Ik zie de witte labels met zwart kader al aan nieuwe mtb's hangen:

"Mountainbiken is slecht voor de tracks"

"Mountainbiken maakt meer kapot dan je lief is"

:D

Wel met je eens hoor M.A.S., het zou op veel plekken beter kunnen met de voorlichting.
En afschuwelijke foto's van kapotte routes op de doos :lol: :lol:

Oke......nou sla ik door :oops:
Gebruikersavatar
Bergbike
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: ma 14 november 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
Contacteer:

Hahaha, mooi idee.
EL Maroq
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2520
Lid geworden op: vr 22 februari 2013, 21:04
Mijn mountainbike: Salsa Mukluk 3/ Trek Farley 5

Tja na regen rijden krijg je diepe plassen maar ook die kunnen de nodige lol opleveren :winkie:
Nu eerst zelf fietsen :D

http://youtu.be/n1VJqoBc30Q" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Bergbike
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: ma 14 november 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
Contacteer:

Kon bij het honduitlaten vanochtend het niet laten om wat foto's te schieten van wat er bij mij in de buurt toch wel een beetje kapot/breed gereden is. Het heeft er althans in de 5 jaar dat ik nu hier woon wel beter bijgelegen (na regen). Dit is niet op een mtb track, maar op gewone bospaden. Echte kuilen zitten er wel tussen, maar het meeste is vooral breed gereden. Water blijft op deze plekken nu over de hele breedte wel eventjes staan. Overigens doen wandelaars hieraan mee.

Er stond op tinypic.nl "Geen aanstootgevend materiaal a.u.b. !", dus ik twijfelde nog even of ik dit wel kon uploaden daar. :lol:

1|
Afbeelding

2| Bypass links.
Afbeelding

3| Bypass links (tussen de 2 kleine struikjes).
Afbeelding

4|
Afbeelding

5| Bypass links .... nee links daarvan, tussen de bladeren.
Afbeelding

6|
Afbeelding

7|
Afbeelding

8|
Afbeelding

9|
Afbeelding

10|
Afbeelding
Gebruikersavatar
van Tuyl
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1060
Lid geworden op: ma 1 februari 2010, 15:54
Mijn mountainbike: Specialized epic expert 2021
Contacteer:

Bergbike schreef:Er stond op tinypic.nl "Geen aanstootgevend materiaal a.u.b. !", dus ik twijfelde nog even of ik dit wel kon uploaden daar. :lol:
Inderdaad BB pas er mee op, je hebt nu ongeveer alle reageerders op de topic een reden te geven om te reageren en een gedeelte hiervan classificeert jouw foto's heus wel als aanstootgevend.
:lol:
Laatst gewijzigd door van Tuyl op di 5 mei 2015, 19:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Gesloten