Canyon Lux CF 9.9 SL of Scalpel Si Carbon 2

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
crankstel
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 21 februari 2015, 14:31
Mijn mountainbike: Staat op hoge pootjes

Is de levertijd inmiddels al bekend?
ZandEronder
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: za 6 augustus 2016, 21:46

Heb een mailtje gekregen met afleverdatum tussen 15-19 augustus, volgende week dus
Gebruikersavatar
thja14
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: di 17 juni 2014, 11:55
Mijn mountainbike: Idworx SM met starre voorvork.

Eigenlijk off-topic, maar TS heeft er zelf ook al wat over geschreven. Heb zelf een Idworx SM 26" van nog wel wat jaartjes ouder dan 2005. (XT afgemonteerd) overleden O2U4 vork vervangen door starre vork en overleden crossmax achterwiel vervangen door XTR naaf en velg handgepaakt, verder nog orgineel. Wat mij juist opvalt de laatste tijd is dat ik ondanks dat ik zelf de beschikking heb over een veel nieuwere 29"en regelmatig de luxe heb van (veel duurdere/te dure) testfietsen ik juist steeds vaker voor een leuk tochtje over de MTB routes in de buurt of een tochtje door de bossen mijn idworx pak. Nog steeds vind ik het heerlijk rijden helemaal star met alleen het comfort van een paar relatief brede RacingRalfs. Ik vind het nog steeds een heerlijk fietsje. (tenminste voor Nederland, daarbuiten is het natuurlijk niet te doen met een starre 26")
Gebruikersavatar
crankstel
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 21 februari 2015, 14:31
Mijn mountainbike: Staat op hoge pootjes

ZandEronder schreef:Heb een mailtje gekregen met afleverdatum tussen 15-19 augustus, volgende week dus
Ooh, dat is al aardig snel!!

Maar met wachten kan het nooit snel genoeg zijn :wink:
ZandEronder
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: za 6 augustus 2016, 21:46

thja14 schreef:Eigenlijk off-topic, maar TS heeft er zelf ook al wat over geschreven. Heb zelf een Idworx SM 26" van nog wel wat jaartjes ouder dan 2005. (XT afgemonteerd) overleden O2U4 vork vervangen door starre vork en overleden crossmax achterwiel vervangen door XTR naaf en velg handgepaakt, verder nog orgineel. Wat mij juist opvalt de laatste tijd is dat ik ondanks dat ik zelf de beschikking heb over een veel nieuwere 29"en regelmatig de luxe heb van (veel duurdere/te dure) testfietsen ik juist steeds vaker voor een leuk tochtje over de MTB routes in de buurt of een tochtje door de bossen mijn idworx pak. Nog steeds vind ik het heerlijk rijden helemaal star met alleen het comfort van een paar relatief brede RacingRalfs. Ik vind het nog steeds een heerlijk fietsje. (tenminste voor Nederland, daarbuiten is het natuurlijk niet te doen met een starre 26")
Misschien gaat de trend wel weer terug, hebben we met z'n allen 29ers aangeschaft en gaat de markt weer terug naar 26" om maar te blijven verkopen. Zitten wij in ieder geval goed met een mooie starre 26" :)

Ik vermoed zelf dat als ik de Lux binnenheb, ik voorlopig niet meer op de IdWorx ga zitten. Heb overwogen hem op internet te koop te zetten maar vind het eigenlijk zonde, krijgt er niet zo veel voor en ziet er nog prima uit omdat hij de laatste 10 jaar vrijwel ongebruikt in de garage heeft gestaan. Misschien maak ik er ook wel een funbike van op den duur.
ZandEronder
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: za 6 augustus 2016, 21:46

Overigens over dat starre rijden: paar fietsmaten doen dit jaar weer mee aan Duchenne tocht. Een ervan rijdt volledig starre 29" Rotwild. Kan dus wel :)
VossieNL
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 25 december 2015, 14:44

Mijn fiets is onderweg. Morgen of woensdag zou die aan moeten komen. Vol verwachting klopt mijn hart, zullen we maar zeggen :)
Gebruikersavatar
VanBiLL.com
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 13:53
Mijn mountainbike: '15 Rose Mr Big 3 29er - '17 Speci Epic FSR Pro Carbon WC - '21 Speci Turbo Levo Expert Carbon AXS

VossieNL schreef:Mijn fiets is onderweg. Morgen of woensdag zou die aan moeten komen. Vol verwachting klopt mijn hart, zullen we maar zeggen :)
En dat in Augustus :winkie:
Ben benieuwd wat je er van zult vinden. Ik zit zelf ook een Lux te overwegen omdat mijn ouder wordende rug een HT minder leuk vindt (het feit dat ik onlangs mijn 8e wervel gebroken heb zal er ook niet positief aan bijdragen). Ik heb mijn bikefitting bij Energy lab in Eindhoven laten doen. Vlgs de Canyon website zou ik met mijn 1m84 een M moeten hebben maar bij de bike fitting werd me uitgelegd dat Stack en Reach veel belangrijker zijn en dan kom ik op een L. Voordeel tov van rijden op een M is dat ik dan met een 80mm stuurpen kan rijden zodat de fiets speels blijft in stuurgedrag. Daarnaast kan ook het zadel optimaal blijven staan tov van het bracket zonder een onnatuurlijk lange stuurpen te hoeven te monteren. Echter, voor de zekerheid ga ik toch even een leuk tripje naar Koblenz doen voordat ik 5k euro neerleg :wink: Daarnaast zit ik eigenlijk met een lange nek op de 2017 versie te wachten, mogelijk een versie met XT Di2 en de nieuwe RS SID of Fox F32 SC fact.

Wat de wielen betreft: ik heb in mijn 29e HT een setje carbon wielen zitten (handgebouwd met DTSwiss 180 SP/CL ceramic en Chineese hookless assymetrische velgen intern 25mm). Totale wielset zit op 1400g, nog nooit op zo'n perfecte wielset gereden, maar een wereld van verschil. Vergelijkbaar met de Spline 1200 wielen en daar zal je geen spijt van krijgen! :-q Laatst als test met een setje XCM 1200 gereden (zelfde als Schurter mee rijd), super (alleen een beetje duur zeg maar).
Met vlagen ben ik briljant, alleen nu is het windstil...
Wordt bloed(plasma)donor en meld je NU aan bij Sanquin!!!!
ZandEronder
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: za 6 augustus 2016, 21:46

@VanBill: mijn Lux zou ook deze week aankomen, een XL Team. Na nog bij een andere LBS nog een snelle meting laten doen en wat discussies met Canyon die er zeker van zijn dat ik op een L zou moeten, gisteren omgewisseld voor een L. Waren ze vanzelfsprekend niet zo blij mee bij Canyon want ze hadden de XL al opgebouwd en klaar voor versturing.
Maar wat ze wel tegen me zeiden: je mag de fiets 30 dagen uitproberen. Als de maat dan niet goed is kan je hem terugsturen en omruilen voor een andere maat. Dat is een voordeel tov naar Koblenz rijden, want ik begreep dat je daar een rondje over de parkeerplaats mag doen (weet niet zeker, ergens gelezen). Thuis mag je hem 30 dagen aan de tand voelen op je eigen bekende routes.

Ben zeer benieuwd naar die wielen, na jaren op 26" Mavic Crossmax SL gereden te hebben.
Gebruikersavatar
crankstel
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 21 februari 2015, 14:31
Mijn mountainbike: Staat op hoge pootjes

In Koblenz mag je inderdaad alleen over de parkeerplaats rijden.

Toch, maar een andere maat genomen zo te lezen.
t-8one
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 753
Lid geworden op: za 17 september 2005, 19:25
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei & Salsa Moto Rapido
Contacteer:

ZandEronder schreef:@VanBill: mijn Lux zou ook deze week aankomen, een XL Team. Na nog bij een andere LBS nog een snelle meting laten doen en wat discussies met Canyon die er zeker van zijn dat ik op een L zou moeten, gisteren omgewisseld voor een L. Waren ze vanzelfsprekend niet zo blij mee bij Canyon want ze hadden de XL al opgebouwd en klaar voor versturing.
Maar wat ze wel tegen me zeiden: je mag de fiets 30 dagen uitproberen. Als de maat dan niet goed is kan je hem terugsturen en omruilen voor een andere maat. Dat is een voordeel tov naar Koblenz rijden, want ik begreep dat je daar een rondje over de parkeerplaats mag doen (weet niet zeker, ergens gelezen). Thuis mag je hem 30 dagen aan de tand voelen op je eigen bekende routes.

Ben zeer benieuwd naar die wielen, na jaren op 26" Mavic Crossmax SL gereden te hebben.
Huhh, Canyon bouwt die fiets toch niet speciaal voor jou op? Ze hebben toch gewoon een bepaalde voorraad in het magazijn liggen?
ZandEronder
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: za 6 augustus 2016, 21:46

Van wat ik begreep van de mail wisseling met Canyon Nederland monteren ze de fietsen af in de fabriek in Koblenz. Weet niet hoeveel werk erin zit maar zal best wat gedaan moeten worden.

@crankstel: ja, toch voor een L gekozen nu. Ga het proberen en als het niet goed is kan ik altijd nog binnen 30 dagen ruilen voor een XL
Gebruikersavatar
crankstel
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 21 februari 2015, 14:31
Mijn mountainbike: Staat op hoge pootjes

Als het niet lekker zit kan je altijd nog een beetje spelen met de stuurpen lengte, hoek en hoogte om een goede positie te krijgen.
VossieNL
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: vr 25 december 2015, 14:44

Hi,

Ik hem mijn lux 9.9 race met rs1 net ontvangen. Wat ik me nu afvraag is hoe ik de snelheidssensor en cadanssensor van m'n rox 6.0 fietscomputer gemonteerd krijg. Hoe hebben jullie dit opgelost? Of fietsen jullie zonder computer?

De meebestelde canyon cage bidonhouder kan ik er meteen weer afhalen, want het frame is te krap om er een bidon in te steken.... Hadden ze bij het bestellen wel even voor kunnen waarschuwen.

Zijn er hier lux rijders die met bidon rijden? Welke bidonhouder gebruiken jullie?

Thanks, Vossie
Gebruikersavatar
crankstel
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 21 februari 2015, 14:31
Mijn mountainbike: Staat op hoge pootjes

Op mijn Lux gebruik ik een Garmin Edge 800 hiermee wordt de snelheid bepaalt met behulp van je GPS gegevens.

Jazeker ik rij gewoon met een bidon er zit een Elite Ciussi Gel Bottle Cage op in combinatie met een 750ml bidon. Heb wel een groot frame (maatje XL)
Plaats reactie