Ervaringen met tubeless banden

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.

Moderator: Rogier

Plaats reactie
sama
Pro Biker
Pro Biker
Mijn mountainbike: Komt uit Zuid Afrika

vr 17 mei 2019, 20:54

TitaTovenaar schreef:
vr 17 mei 2019, 19:56
Maxxis Ikon Skinwall TLR Buitenband aan te raden voor de zomerwedstrijdjes?

Wil een snelle/lichte band op zoon zijn mtb. En deze dan tubeless maken

Velgen zijn van een Cube reaction pro 2019 (CUBE EX21, 32H, Disc, Tubeless Ready)

Enkel dan banden en een kit zoals deze?
https://www.mantel.com/be/joe-s-no-flat ... RhcnQzMA==

Of heb ik nog wat nodig?

*edit*
Thunder Burt lijkt mij ook wel snel te zijn?
Dat tubeless maken moet goed komen met dat setje. Ik bestel zelf altijd gewoon losse ventielen, rolletje tape en een grote fles latex, is goedkoper en je hebt gelijk genoeg om eventueel te verversen of de tape te vervangen.

Als je meer wilt weten over die banden, zou ik even in het algemene banden topic bij onderdelendiscussie je vraag stellen. Daar krijg je meer respons denk ik.
REM TUTANTUR
TitaTovenaar
All rounder
All rounder
Mijn mountainbike: Limburg BE

za 18 mei 2019, 11:31

sama schreef:
vr 17 mei 2019, 20:54
Dat tubeless maken moet goed komen met dat setje. Ik bestel zelf altijd gewoon losse ventielen, rolletje tape en een grote fles latex, is goedkoper en je hebt gelijk genoeg om eventueel te verversen of de tape te vervangen.

Als je meer wilt weten over die banden, zou ik even in het algemene banden topic bij onderdelendiscussie je vraag stellen. Daar krijg je meer respons denk ik.
Waar bestel jij die zaken en van welk merk?

banden zal ik even checken
Merci!
sama
Pro Biker
Pro Biker
Mijn mountainbike: Komt uit Zuid Afrika

za 18 mei 2019, 13:30

Bikecomponents.de heeft een groot aanbod. Mantel kan ook gewoon, dan heb je het sneller binnen. Met joe's no flats, of stans notubes zit je altijd goed.
REM TUTANTUR
Oli4k
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

do 26 september 2019, 12:59

Afbeelding
Deze zat in mijn band. Ongeveer 1 cm lang. Geen idee hoe lang hij er al inzat maar ik had er niets van gemerkt tot ik andere banden wilde proberen: Conti Cross King ipv Trail King. Iets meer aangepast aan het terrein op de routes die ik meestal rij. De Cross Kings gingen er trouwens net zo gemakkelijk op als de Trail Kings. Met de gewone pomp in een keer luchtdicht. Even oppompen tot 2,5 bar om ze goed te zetten en de volgende dag er wat lucht uit gelaten. De Trail Kings zaten wel heel strak op de velg toen ik ze eraf wilde halen. Voor het eerst in jaren een bandenlichter gebruikt, die meteen afbrak. Met heel hard duwen en heen en weer wrikken kwam hij uiteindelijk los van het velgbed. Nu ik erover nadenk, dat kan ook te maken hebben met het 3d-velglint van mijn Mavic velgen dat een beetje meebeweegt (de tubeless haak-rand zit in het velglint ipv in het velgbed).
Hier stukje onderschrift naar de mensen toe lorem ipsum dolor sit amet.
Plaats reactie