Als ze verstopt zijn leg ik ze gewoon ff in wat afwasmiddel. In de meeste gevallen is de latex dan opgelost en kan ik het ventiel opnieuw gebruiken.kan niet meer schreef:Mijn ervaring met tubeless is dat het ventiel vervuild raakt met latex met als gevolg dat het niet goed meer afsluit. Gewoon af en toe vervangen of ben ik de enige die dat heeft?
Ervaringen met tubeless banden
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 301
- Lid geworden op: di 19 augustus 2014, 09:22
- Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel
Wanneer je beter wordt doet het niet minder pijn. Je gaat alleen harder.
Cannondale Scalpel
http://www.strava.com/athletes/1001097
Cannondale Scalpel
http://www.strava.com/athletes/1001097
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29963
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Precies. Bij een tubeless ventiel kan je altijd de kern er uit draaien.
Die leg je ff (een nachtje) in een sopje en dan komt de oude latex los.
Die leg je ff (een nachtje) in een sopje en dan komt de oude latex los.
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
ik zoek nieuwe ventielen voor mijn mavix xa elite 29.
dit omdat ik tubeless banden wil gaan monteren
maar welke kan ik het best nemen??
NoTubes Tubeless Ventielen , die heb je namelijk in 2 lengtes, 35mm en 44mm,
ik zie niet echt een voordeel voor een langer ventiel...
als ik mijn mavic ventiel opmeet (een reserve die bij mijn canyon mtb zat) is deze over de gehele lengte 44mm.
dit omdat ik tubeless banden wil gaan monteren
maar welke kan ik het best nemen??
NoTubes Tubeless Ventielen , die heb je namelijk in 2 lengtes, 35mm en 44mm,
ik zie niet echt een voordeel voor een langer ventiel...
als ik mijn mavic ventiel opmeet (een reserve die bij mijn canyon mtb zat) is deze over de gehele lengte 44mm.
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 301
- Lid geworden op: di 19 augustus 2014, 09:22
- Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel
De tubeless ventielen van BC zijn goed en goedkoop. Ook een tubeless set van hun eigen merk is prima.
Wanneer je beter wordt doet het niet minder pijn. Je gaat alleen harder.
Cannondale Scalpel
http://www.strava.com/athletes/1001097
Cannondale Scalpel
http://www.strava.com/athletes/1001097
- cheeta
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 7387
- Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
- Mijn mountainbike: Plopsaland
Is afhankelijk van de hoogte van je velgen... Is een beetje vervelend wanneer je niet genoeg ventiel over hebt om je pomp er direct fatsoenlijk op te kunnen zetten.Blender schreef:NoTubes Tubeless Ventielen , die heb je namelijk in 2 lengtes, 35mm en 44mm,
ik zie niet echt een voordeel voor een langer ventiel...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."
| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
cheeta schreef:Is afhankelijk van de hoogte van je velgen... Is een beetje vervelend wanneer je niet genoeg ventiel over hebt om je pomp er direct fatsoenlijk op te kunnen zetten.Blender schreef:NoTubes Tubeless Ventielen , die heb je namelijk in 2 lengtes, 35mm en 44mm,
ik zie niet echt een voordeel voor een langer ventiel...
Bedank, helemaal duidelijk
- Bokmaaa
- Extreme Biker
- Berichten: 762
- Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
- Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9
Het blijkt dat ik al ruim een half jaar tubeless fiets, en daar had ik geen idee van Mijn Trek Fuel (ex demo fiets) werd TL geleverd, waar ik pas achter kwam toen ik een nieuwe voorband wilde installeren De voorband heeft al die tijd zn druk keurig gehouden, de achterband loopt heel langzaam leeg. Ik dacht aan een heel klein lek in de biba, nu denk ik dat er maar eens een klots latex bij moet
Installatie ervaringen van de (nieuwe) Bontrager XR4 team, in 29" 2.4: Flink gevecht geweest om hem om de velg te krijgen. Toen hij er eenmaal omzat lukt het net niet om hem om druk te krijgen. Dus, impulsief, een compressor gekocht op marktplaats waarmee het zo gepiept was. Ik heb nog geen latex, dus hij staat nu 'droog' maar blijft perfect op druk.
De standaard XR3's hebben dus een half jaar mishandeling gehad zonder enig probleem, erg goed!
Installatie ervaringen van de (nieuwe) Bontrager XR4 team, in 29" 2.4: Flink gevecht geweest om hem om de velg te krijgen. Toen hij er eenmaal omzat lukt het net niet om hem om druk te krijgen. Dus, impulsief, een compressor gekocht op marktplaats waarmee het zo gepiept was. Ik heb nog geen latex, dus hij staat nu 'droog' maar blijft perfect op druk.
De standaard XR3's hebben dus een half jaar mishandeling gehad zonder enig probleem, erg goed!
-
- Mtb fanaat
- Berichten: 19
- Lid geworden op: zo 24 augustus 2014, 23:45
- Mijn mountainbike: Trek Superfly 29"/ Gary F. Supercaliber 26"
Back2bike schreef:Oke, ik heb even hulp nodig bij het tubeless maken van mijn wielen/banden. Ik heb een specialized carve originele wielset waarop staat dat deze blissready (=tubeless) is. Daarnaast heb ik maxxis tubeless readdy banden gekocht. Nu verwijderde ik de originele rode rimtape (zoals op fora staat, dit is meer een gaas ipv luchtdichte tape), bracht de yellow tape aan. Vervolgens band er op, een klein strookje vrijgelaten voor de latex ingieten. 100mL ingegoten en als een malle op gaan pompen. Er kwam geen een een klein beetje lucht in de band. Wat is het probleem? Heb het ook nog geprobeerd met CO2 probleem maar geen succes.
Nieuwe banden zijn lastig zonder compressor, maar ook met compressor kan dat lastig zijn. Wat kan helpen is de banden eerst een dagje met binnenbanden er op te leggen, dan krijgen de buiten banden ook de juiste rondere vorm. Goed laten "kanllen" en hard op pompen, tot een bar of 4. (kijk even op de band wat maximaal is). Daarna haal je 1 zijde los, de binnenband eruit, tubeless ventiel er in, en weer oppompen. Extra tip: maak de banden een beetje nat met afwasschuim net voordat je ze oppompt.
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29963
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Schuim!
Dus niet de zeep, maar het sop.
Dus niet de zeep, maar het sop.
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29963
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Ja, lekker makkelijk, gewoon uit de spuitbus.MacReal schreef:Of scheerschuim
Hier nog maar eens een filmpje.
het gaat om 3:15
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5243
- Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
- Mijn mountainbike: wil naar buiten
Check ook even de velg . Staat meestal op een stickertje vermeld. BV een Arch MK3 met een 2.4 band zou ik alleen met gehoorbescherming oppompen tot 4 bar.staal072 schreef: tot een bar of 4. (kijk even op de band wat maximaal is)..
Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Sommige combinaties zijn overigens heel erg gemakkelijk.
De Bontrager combi die op mijn Top-Fuel zit houden zelfs zonder sealant hun lucht goed vast en zijn op te pompen met een gewone pomp. Kwestie van proberen denk ik.
Ps. natuurlijk heb ik er uiteindelijk wel sealant in gedaan.
De Bontrager combi die op mijn Top-Fuel zit houden zelfs zonder sealant hun lucht goed vast en zijn op te pompen met een gewone pomp. Kwestie van proberen denk ik.
Ps. natuurlijk heb ik er uiteindelijk wel sealant in gedaan.
-
- Mtb fanaat
- Berichten: 49
- Lid geworden op: zo 1 maart 2015, 23:18
- Mijn mountainbike: Cube Reaction Race 2015 1 x 11 XT
Ook probleem gehad met nieuwe Schwalbe banden. Eerst een paar dagen met binnenband gereden. Daarna met Booster direct dicht. Latex doe ik altijd via ventiel en hang het wiel dan op zodat het niet plat komt te staan en zo de band mooi in de velgrand blijft. Kan hem vaak daarna met de vloerpomp oppompen.