Wolf al eens gezien op de Noord-Veluwe?

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2940
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Freekenstein schreef: vr 2 augustus 2019, 09:18 Uitgezet? Bijzonder. Over het algemeen zijn dieren uit de dierentuin dusdanig verwend dat ze niet meer in het wild kunnen leven (ze kunnen niet meer jagen). En zoals eerder al genoemd, wolven zijn uitstekende zwemmers.

Ben wel benieuwd naar die bron....
iemand bij staatsbos beheer
Bird Aeris 9 blurple
Tovenaar
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 6 januari 2010, 22:13

Geen wolf, maar laatst wel mijn eerste levende wilde vos gezien op de Brunsummerheide. :-D
Noke
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: do 13 december 2018, 12:54

novaterra schreef: vr 2 augustus 2019, 10:12
Freekenstein schreef: vr 2 augustus 2019, 09:18 Uitgezet? Bijzonder. Over het algemeen zijn dieren uit de dierentuin dusdanig verwend dat ze niet meer in het wild kunnen leven (ze kunnen niet meer jagen). En zoals eerder al genoemd, wolven zijn uitstekende zwemmers.

Ben wel benieuwd naar die bron....
iemand bij staatsbos beheer

te vaag , bij staatsbosbeheer werkt ook een toiletjufrouw..Juiste bron noemen , zeker bij een zeer vaag verhaal. De tante van mijn vriend zijn broer heeft gehoord dat ...
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2940
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

een jacht opziener, je denkt toch niet dat ik hier naam en toenaam zet?
ik kan ook niet anders dan wat hij me vertelde. en dat die beesten niet meer jagen kunnen is natuurlijk ook onzin, het is en blijft een wild dier, daar blijft het instinct wel inzitten.
het zal mij de reet roesten of er wolven rond lopen, ze zijn banger voor ons dan andersom waarschijnlijk
Bird Aeris 9 blurple
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Lijkt me wel mooi om er eens een tegen te komen!
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29960
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

novaterra schreef: vr 2 augustus 2019, 08:04
Pbro schreef: za 20 juli 2019, 22:23 Wat ik me dan weer afvraag... Hoe komt die wolf op de veluwe terecht? Als ik het goed begrepen hebt komt het beestje uit het oosten. Dan moet je ergens de IJssel over. Hoe dan? Door de stad en over de brug bij Zutphen? Via het pontje van Bronkhorst? de A28? Zwemmend? En waarom dacht het beest dat het wel eens een goed idee kon zijn om aan de andere kant van de rivier te gaan kijken? Zou hij de Reeën geroken hebben?
Vanuit redelijk betrouwbare bron vernomen dat de wolven op de veluwe uitgezet zijn. Overschot uit dierentuinen(de uit gezette dieren zouden ook gechipt zijn). De wolven die aan de oostgrens zitten komen wel vanuit duitsland
Wat dan weer rechtvaardigt om ze, ondanks hun beschermde status, ze toch af te schieten...
Wij van WCeend...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
hotdog
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 428
Lid geworden op: wo 29 september 2004, 15:42
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 29 8.9 2016 Stealth + Canyon Lux CF World Cup 7 Xcobalt 2023

Wolven kunnen ook zwemmen, net als honden.
Ook herten en reeen waren in staat om het Veluwemeer/wolderwijd over te zwemmen, om zo in Flevoland lekker door te fokken.

Wat ik ermee wil zeggen: als de bron niet klopt, is mijn stelling heel plausibel.

Code: Selecteer alles

climb    →   enjoy view
  ↑            ↓ 
rest     ←   descend
Gebruikersavatar
Rob.Erto
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 223
Lid geworden op: di 16 juli 2013, 13:06
Mijn mountainbike: Cube Acid 29 blue`n`green

Geen wolf gezien vandaag maar wel een hele familie zwijnen die midden op de dag lekker aan het eten waren. De eerste keer dat ik deze dieren ben tegen gekomen en een machtige ervaring. Ze leken zich niet veel van mij aan te trekken.

Afbeelding
It's not about the bikes you ride, it's about the rides your bike takes you on!
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1387
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Rob.Erto schreef: do 15 augustus 2019, 22:44 Geen wolf gezien vandaag maar wel een hele familie zwijnen die midden op de dag lekker aan het eten waren. De eerste keer dat ik deze dieren ben tegen gekomen en een machtige ervaring. Ze leken zich niet veel van mij aan te trekken.

Afbeelding
Waar ben je ze tegengekomen? Bij ons op de Veluwe zitten er meer dan genoeg in ieder geval. Op deze manier tegenkomen is prachtig. Ik ben eens aangevallen door een groep van die knapen, maar dat is minder kan ik je vertellen :P
Sneeuwmonster
hotdog
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 428
Lid geworden op: wo 29 september 2004, 15:42
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 29 8.9 2016 Stealth + Canyon Lux CF World Cup 7 Xcobalt 2023

sama schreef: za 17 augustus 2019, 09:10
Rob.Erto schreef: do 15 augustus 2019, 22:44 Geen wolf gezien vandaag maar wel een hele familie zwijnen die midden op de dag lekker aan het eten waren. De eerste keer dat ik deze dieren ben tegen gekomen en een machtige ervaring. Ze leken zich niet veel van mij aan te trekken.

Afbeelding
Waar ben je ze tegengekomen? Bij ons op de Veluwe zitten er meer dan genoeg in ieder geval. Op deze manier tegenkomen is prachtig. Ik ben eens aangevallen door een groep van die knapen, maar dat is minder kan ik je vertellen :P
Ik kom ze ook regelmatig tegen bij Harderwijk/Nunspeet/Ermelo/Garderen.
Het ligt aan de tijd van het jaar, maar nadat de zeug in het voorjaar aan het biggen is geweest zijn de dames uiterst agressief.
Nu het richting najaar gaat hebben ze maar 1 doel: vreten. Hierdoor zullen ze weinig aandacht hebben voor je.

Afgelopen dinsdag stond er ook een groep biggetjes en een zeug wat te wroeten, precies op het pad.
Met armgebaren en wat roepen had er welgeteld 1 big aandacht voor me, de rest bleef stoïcijns doorwroeten.
Via een ander pad ben ik er maar omheen gereden, dichtbij komen blijft toch een risico.

Code: Selecteer alles

climb    →   enjoy view
  ↑            ↓ 
rest     ←   descend
Gebruikersavatar
Rob.Erto
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 223
Lid geworden op: di 16 juli 2013, 13:06
Mijn mountainbike: Cube Acid 29 blue`n`green

In het gebied tussen Uddel/Nieuw-Milligen/Aardhuisweg. Ik had eerder in de week al 2 biggen voorbij zien schieten in de Puttense Bossen maar echt goed had ik ze nog niet gezien. Ik was een beetje aan het dwalen in de omgeving van mijn vakantiehuisje en kwam toevallig daar terecht. Fietste op een breed bospad richting een open plek (wind tegen) en ik zag ze in de verte al staan. Laatste stukje gaan lopen. Ongeveer 10 minuten staan genieten van het tafereel. Moest daarna nog wel een eind omfietsen want de EOD is bezig met het opruimen van oude duitse munitie aldaar.
It's not about the bikes you ride, it's about the rides your bike takes you on!
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5593
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Vorige week in de Kroondomeinen in totaal 7 biggen tegengekomen die of op het pad stonden of overstekende waren, geweldig leuk :-D
Helaas geen groot zwijn gezien, maar de biggen sprongen als hazen de bosjes in toen ik aan kwam rijden, dat was wel jammer.
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1721
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

aangezien dit topic meer een wild-spot topic is geworden:

zaterdagochtend vroeg (07:30) op de Veluwezoom, en naast de gebruikelijke zwijnen, damherten en edelherten eindelijk weer een boommarter gezien. Verbaasde me wederom oever het formaat; menig huiskat is kleiner dan die boommarter.
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1549
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Er zijn blijkbaar mensen die niet zo blij zijn met de wolf: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... and-belgie
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1549
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Oli4k schreef: do 3 oktober 2019, 15:24 Er zijn blijkbaar mensen die niet zo blij zijn met de wolf: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... and-belgie
Staat ook een verklaring in dat stukje voor hoe ze bij de Veluwe weten te komen. Ze kunnen zwemmen.

Edit: aarrgh, ik wilde mezelf niet quoten maar het bericht aanpassen. Maar goed, zelfde effect ongeveer.
Plaats reactie