Wolf al eens gezien op de Noord-Veluwe?

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Noke
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: do 13 december 2018, 12:54

Bram87 schreef: di 27 augustus 2019, 09:07 aangezien dit topic meer een wild-spot topic is geworden:

zaterdagochtend vroeg (07:30) op de Veluwezoom, en naast de gebruikelijke zwijnen, damherten en edelherten eindelijk weer een boommarter gezien. Verbaasde me wederom oever het formaat; menig huiskat is kleiner dan die boommarter.
Naar aanleiding van de opmerking dat een boommarter kleiner is dan menig huiskat ben ik wat gaan googlen , blijkt dat ik dus al 3 jaar een huismarter als huisdier heb , ik dacht dat ik een kat had.
Peatsmoke
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 18 oktober 2019, 17:58
Mijn mountainbike: Merida Big Nine Pro One
Contacteer:

Tovenaar schreef: vr 2 augustus 2019, 14:46 Geen wolf, maar laatst wel mijn eerste levende wilde vos gezien op de Brunsummerheide. :-D
Die zie je in Parkstad ook in de bebouwde kom, gedurende de nacht... ;)
Wolven nog niet gezien, wel uitwerpselen gedurende mijn wandelingen die sterk doen denken aan wolven in het Vijlener- en Elzetterbos.
Aangezien daar ook de wilde kat voorkomt, zou het niet ondenkbaar zijn dat dat daar ook wolven jagen.
In diezelfde bossen zitten ook genoeg wilde zwijnen, maar ooit heeft eens een of andere malloot bepaald dat die alleen op de Veluwe mogen voorkomen. Nu worden ze dus door moordenaars in jachthutten afgeknald onder het mom van "die horen hier niet". Ik ben van mening dat mannen met geweren hier niet horen, zeker niet als ze gedurende de wintermaanden wild bijvoeren zodat ze in de zomer meer af te schieten hebben, maar da's een heel andere discussie, en die hoort op dit forum (denk ik) niet thuis.

Marters in alle soorten en maten zitten ook in de bebouwde kom (gelukkig heb ik een garage) en een tweede auto waar ze geen aandacht voor hebben. :lol:
What doesn't kill you, makes you wish it did...
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

ThaSingleTrackMastah schreef: do 14 februari 2019, 18:20 Wel drie bij Vijlen.
In 2016 al.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Bruine beer in Zuid-Duitsland gezien. Het is nog een eind hiervandaan maar hij hoeft wat mij betreft ook niet dichterbij te komen.

https://www.nu.nl/buitenland/6006620/vo ... sland.html
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1359
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

Oli4k schreef: vr 25 oktober 2019, 16:44 Bruine beer in Zuid-Duitsland gezien. Het is nog een eind hiervandaan maar hij hoeft wat mij betreft ook niet dichterbij te komen.

https://www.nu.nl/buitenland/6006620/vo ... sland.html
Ik ben in Canada al vaak beren tegengekomen tijdens het mountainbiken en het is altijd een magisch moment, ik geniet er intens van. Voor bovenstaande beer vrees ik het ergste. In denk dat er in West-Europa gewoon te weinig leefgebied over is voor deze dieren, dit is mogelijk ook de reden waarom dit exemplaar op avontuur is gegaan. Daar komen vrijwel zeker conflicten met mensen uit voort en dat verliest de beer meestal.
carlo1972
All rounder
All rounder
Berichten: 126
Lid geworden op: ma 8 februari 2021, 22:46

Rond Ermelo loopt nu een groep van 8 wolven schijnt.
Johanson
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 313
Lid geworden op: ma 7 september 2020, 21:09

Ik heb laatst een wolf gezien op de noord Veluwe. Ik reed op de gravelbike over een breed pad. Hij kwam links voor me het bos uit, liep 100 meter recht voor me uit en verdween toen rechts weer het bos in. Magisch om te zien
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2090
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna

Johanson schreef: ma 17 oktober 2022, 07:33 Ik heb laatst een wolf gezien op de noord Veluwe. Ik reed op de gravelbike over een breed pad. Hij kwam links voor me het bos uit, liep 100 meter recht voor me uit en verdween toen rechts weer het bos in. Magisch om te zien
Gaaf man !

Laatst heeft hier ook een zwervende wolf in het Gooi gezeten, een vriend van mij had 'm op de heide zien staan. Ik hoop ook nog steeds, als ik daar rijd, er eentje te zien. Maar wat ik zeg, het was een zwervende. Waarschijnlijk is dit exemplaar weer terug op de Veluwe.
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

carlo1972 schreef: ma 17 oktober 2022, 07:30 Rond Ermelo loopt nu een groep van 8 wolven schijnt.
Ik hoorde Elspeet, dus idd zelfde gebied.
Lijkt mij geweldig om dat roedel een keer tegen te komen, maar kansje is heel klein.
Bicycle, bicycle, bicycle
Miob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: wo 14 juli 2010, 22:29

Niet Noord-Veluwe: Omgeving Otterlo (niet het park) 2x.
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1569
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

We zijn op weg naar Omsk, maar de weg daarheen is lang
En daarom vullen wij de tijd met feestelijk gezang
Intussen gaat zich iets bewegen in de achtergrond
Iets donkers en iets talrijks, en dat lijkt me ongezond
..
De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been
Ze lopen op vier poten en ze kijken heel gemeen
Ze hebben grote tanden, dat is duidelijk te zien
Het zijn waarschijnlijk wolven, en kwaadaardig bovendien
carbon bike, titanium collarbone...
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Nespresso schreef: ma 17 oktober 2022, 22:47 We zijn op weg naar Omsk, maar de weg daarheen is lang
En daarom vullen wij de tijd met feestelijk gezang
Intussen gaat zich iets bewegen in de achtergrond
Iets donkers en iets talrijks, en dat lijkt me ongezond
..
De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been
Ze lopen op vier poten en ze kijken heel gemeen
Ze hebben grote tanden, dat is duidelijk te zien
Het zijn waarschijnlijk wolven, en kwaadaardig bovendien
Dodenrit
Xfries
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 531
Lid geworden op: za 8 december 2012, 15:03
Mijn mountainbike: Merida E one sixty Canyon Neuron 9.9 AL Stealth

Afgelopen voorjaar bij Hoog Buurlo, hele grote, dikke wolf, waarschijnlijk zwanger vrouwtje. Stonden minutenlang elkaar te observeren, op een breed pad, ongeveer op 200m. Surrealistisch, had alle tijd om rustig de telefoon te pakken, foto’s te maken en te filmen. Mijn hond, aangelijnd uiteraard, keurde haar nauwelijks een blik waardig :bier:
Brambo67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 307
Lid geworden op: ma 9 februari 2015, 22:15

Xfries schreef: di 18 oktober 2022, 00:41 Stonden minutenlang elkaar te observeren, op een breed pad, ongeveer op 200m. Surrealistisch, had alle tijd om rustig de telefoon te pakken, foto’s te maken en te filmen.
En....?
Orbea Oiz Pro 2023, Trek Fuel EX 8 2020, BMC Roadmachine 02, Two, 2020 Ex: Trek Top Fuel 9.8 AXS 2020 , Scott Spark RC Pro 2018, Cannondale Synapse Carbon 3 Ultegra 2014, Trek Procaliber 8 2018, Cube LTD Race 2016, Giant Anthem Advanced 0/1 2013.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Een klein stipje op een telefoonfoto...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie