Bikepacking met een xc hardtail
- Prulleman
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1946
- Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
- Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
- Contacteer:
in theorie zou je gewoon de sag inc bepakking opnieuw moeten instellen.
Daarnaast kan het zijn dat de rebound iets sneller mag omdat het extra gewicht de boel al vertraagd.
Ten slotte zou je misschien nog een spacer kunnen toevoegen zodat ie wat minder snel doorslaat, maar wellicht werkt alles al prima met de eerste 2 punten.
Dit zijn overigens ook wel zaken om even in de buurt een oefenronde te doen om te kijken hoe alles zich houd en of je nog extra aanpassingen aan je fiets moet doen (denk ook aan bandendruk, iemand van 100 kg rijdt ook een andere druk dan iemand van 80 kg, dus als je 20kg bagage gaat meeslepen dan mogen de banden ook wat harder). misschien dat er wat bouten loslopen omdat er meer/andere druk op komt te staan etc. Allemaal dingen die je voor een rit van 330 km gechecked wilt hebben (en niet tijdens)
Vergelijk het maar met je eerste GPX route, dat werkte ook niet helemaal, zonde van de die tocht, had je beter een keer kunnen "oefenen" op het moment dat het nog nergens over ging. Of je camera setup, ff checken hoe je beeld is voor je uren aan wazig scheef materiaal hebt opgenomen.
Daarnaast kan het zijn dat de rebound iets sneller mag omdat het extra gewicht de boel al vertraagd.
Ten slotte zou je misschien nog een spacer kunnen toevoegen zodat ie wat minder snel doorslaat, maar wellicht werkt alles al prima met de eerste 2 punten.
Dit zijn overigens ook wel zaken om even in de buurt een oefenronde te doen om te kijken hoe alles zich houd en of je nog extra aanpassingen aan je fiets moet doen (denk ook aan bandendruk, iemand van 100 kg rijdt ook een andere druk dan iemand van 80 kg, dus als je 20kg bagage gaat meeslepen dan mogen de banden ook wat harder). misschien dat er wat bouten loslopen omdat er meer/andere druk op komt te staan etc. Allemaal dingen die je voor een rit van 330 km gechecked wilt hebben (en niet tijdens)
Vergelijk het maar met je eerste GPX route, dat werkte ook niet helemaal, zonde van de die tocht, had je beter een keer kunnen "oefenen" op het moment dat het nog nergens over ging. Of je camera setup, ff checken hoe je beeld is voor je uren aan wazig scheef materiaal hebt opgenomen.
Ik heb die bepakking niet om bij de hand omdat die ga huren.
ik denk gewoon dat ik voorvork weer terug oppomp naar 127 psi zodat het probleem al opgelost is.
ik ben zwaarder dan 80 kg ik schat rond de 85 kg@86 kg.
ik denk gewoon dat ik voorvork weer terug oppomp naar 127 psi zodat het probleem al opgelost is.
ik ben zwaarder dan 80 kg ik schat rond de 85 kg@86 kg.
Zo belangrijk is het niet, 10 tot 15 psi meer dan normaal en je bent klaar. Het is bikepacking, je fiets zal met bagage sowieso niet zo perfect fietsen als normaal dus 5psi meer of minder gaat het verschil ook niet maken.
Waar woke is, is vuur
Ga morgen met gpx gps oefenen.Prulleman schreef: ↑ma 12 augustus 2019, 15:15 in theorie zou je gewoon de sag inc bepakking opnieuw moeten instellen.
Daarnaast kan het zijn dat de rebound iets sneller mag omdat het extra gewicht de boel al vertraagd.
Ten slotte zou je misschien nog een spacer kunnen toevoegen zodat ie wat minder snel doorslaat, maar wellicht werkt alles al prima met de eerste 2 punten.
Dit zijn overigens ook wel zaken om even in de buurt een oefenronde te doen om te kijken hoe alles zich houd en of je nog extra aanpassingen aan je fiets moet doen (denk ook aan bandendruk, iemand van 100 kg rijdt ook een andere druk dan iemand van 80 kg, dus als je 20kg bagage gaat meeslepen dan mogen de banden ook wat harder). misschien dat er wat bouten loslopen omdat er meer/andere druk op komt te staan etc. Allemaal dingen die je voor een rit van 330 km gechecked wilt hebben (en niet tijdens)
Vergelijk het maar met je eerste GPX route, dat werkte ook niet helemaal, zonde van de die tocht, had je beter een keer kunnen "oefenen" op het moment dat het nog nergens over ging. Of je camera setup, ff checken hoe je beeld is voor je uren aan wazig scheef materiaal hebt opgenomen.
Wat ik nog niet gelezen heb.
Denk aan goede verlichting naast een hoofdlampje voor op de camping , is zichtbaarheid op de fiets ook een pré denk ik.
Een klein knipperlampje voor en achter doet al een hoop.
Ondanks dat het eind Augustus is, kan het behoorlijk donker worden bij slechter weer en bos rijke gebieden.
Denk aan goede verlichting naast een hoofdlampje voor op de camping , is zichtbaarheid op de fiets ook een pré denk ik.
Een klein knipperlampje voor en achter doet al een hoop.
Ondanks dat het eind Augustus is, kan het behoorlijk donker worden bij slechter weer en bos rijke gebieden.
Hoop niet het donker te gaan rijden hoop dan al klaar te zijn.Fadje104 schreef: ↑di 13 augustus 2019, 08:31 Wat ik nog niet gelezen heb.
Denk aan goede verlichting naast een hoofdlampje voor op de camping , is zichtbaarheid op de fiets ook een pré denk ik.
Een klein knipperlampje voor en achter doet al een hoop.
Ondanks dat het eind Augustus is, kan het behoorlijk donker worden bij slechter weer en bos rijke gebieden.
Het zal toch weer gravel achtig worden niet super technische rijden
Simpele knipperlampjes kosten en wegen niks, maakt je overdag en in bossig gebied beter zichtbaar.PaganiProductions schreef: ↑wo 14 augustus 2019, 00:20Hoop niet het donker te gaan rijden hoop dan al klaar te zijn.Fadje104 schreef: ↑di 13 augustus 2019, 08:31 Wat ik nog niet gelezen heb.
Denk aan goede verlichting naast een hoofdlampje voor op de camping , is zichtbaarheid op de fiets ook een pré denk ik.
Een klein knipperlampje voor en achter doet al een hoop.
Ondanks dat het eind Augustus is, kan het behoorlijk donker worden bij slechter weer en bos rijke gebieden.
Het zal toch weer gravel achtig worden niet super technische rijden
Ik zeg maar zo, beter mee verlegen dan on verlegen!
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 189
- Lid geworden op: vr 22 maart 2019, 17:15
- Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL 6.0
Met twee lekke banden op een dag of andere mechanische pech, of flink noodweer waarbij je liever even schuilt ben je zo een uur of meer kwijt, je kunt het maar bij je hebben.PaganiProductions schreef: ↑wo 14 augustus 2019, 00:20Hoop niet het donker te gaan rijden hoop dan al klaar te zijn.Fadje104 schreef: ↑di 13 augustus 2019, 08:31 Wat ik nog niet gelezen heb.
Denk aan goede verlichting naast een hoofdlampje voor op de camping , is zichtbaarheid op de fiets ook een pré denk ik.
Een klein knipperlampje voor en achter doet al een hoop.
Ondanks dat het eind Augustus is, kan het behoorlijk donker worden bij slechter weer en bos rijke gebieden.
Het zal toch weer gravel achtig worden niet super technische rijden
- Prulleman
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1946
- Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
- Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
- Contacteer:
en als je met een groep gaat ben je ook nog eens afhankelijk van anderen.. (tempo en pech)Benji83 schreef: ↑wo 14 augustus 2019, 10:16Met twee lekke banden op een dag of andere mechanische pech, of flink noodweer waarbij je liever even schuilt ben je zo een uur of meer kwijt, je kunt het maar bij je hebben.PaganiProductions schreef: ↑wo 14 augustus 2019, 00:20
Hoop niet het donker te gaan rijden hoop dan al klaar te zijn.
Het zal toch weer gravel achtig worden niet super technische rijden
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 189
- Lid geworden op: vr 22 maart 2019, 17:15
- Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL 6.0
Dus? Lampje mee
Better safe than sorry
Heb nog een paar vragen
Waar dienen die tassen allemaal voor.
https://www.facebook.com/MeridaSeven100 ... 871402342/
Waar dienen die tassen allemaal voor.
https://www.facebook.com/MeridaSeven100 ... 871402342/