Bikepacking met een xc hardtail

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Plaats reactie
PaganiProductions

Dice Oldskool schreef: za 31 augustus 2019, 07:54
PaganiProductions schreef: za 31 augustus 2019, 07:51
Heb die binnenband ook zelf vervangen.
Hebben die "lokale Nederlanders" je fiets vastgehouden zodat je beter kon vervangen?
Die hebben betere bandenpompen daar.
Met een minipomp ben je langer bezig.
Bovendien ga ik vandaag fietsen weer laat me niet zo makkelijk uit het veld slaan.
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2919
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

:~ :~ :bier:
Bird Aeris 9 blurple
superrob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 324
Lid geworden op: zo 31 oktober 2010, 16:09
Mijn mountainbike: SJ FSR comp carbon, Enduro expert carbon , Turbo levo fsr, Turbo levo SL, Mondraker dusk

PaganiProductions schreef: za 31 augustus 2019, 08:43 Bovendien ga ik vandaag fietsen weer laat me niet zo makkelijk uit het veld slaan.
Nee, er moet toch echt iets serieus gebeuren voordat jij omdraait, denk dan aan een lawine, aardverschuiving of ............ lekke band.
Mtb1988
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 327
Lid geworden op: ma 16 april 2018, 22:10
Mijn mountainbike: Assen
Contacteer:

Ondanks alle tips en voorbereiding toch deze uitkomst.
- over verlichting
- over conditie
- etc etc

Van: rijden met een groep naar self supported...

Ik snap niet helemaal wat je nu wel en niet geboekt had.

Omdraaien om 1 lekke band. Als we dit in de tour de france zouden zien bleef er geen wielrenner meer over.
https://kvscycling.com/ - mijn fiets blog!
https://www.instagram.com/kvs.cycling/ - Instagram van KVS Cycling
skyalloy
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 328
Lid geworden op: vr 23 mei 2003, 13:17
Mijn mountainbike: 2015 Specialized Epic Elite, 2017 Specialized Venge Vias Pro Disc

Had je meerdere lekke banden gehad op de eerste dag? Waardoor je geen reserve band meer had? Of hoe kun je zoveel tijd verliezen? Buitenbad helemaal kapot?

Ik begrijp even niet waarom een meerdaags avontuur in het water valt door een lekke band op dag 1....

Ben je de 2de en 3de dag wel van start gegaan?
Of ben je helemaal gestopt?
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Ik vind het goed dat je het geprobeerd hebt man, leer ervan en volgende keer beter. Zulke trips zijn makkelijker als je met zn tweeën bent!
Waar woke is, is vuur
PaganiProductions

skyalloy schreef: zo 1 september 2019, 21:27 Had je meerdere lekke banden gehad op de eerste dag? Waardoor je geen reserve band meer had? Of hoe kun je zoveel tijd verliezen? Buitenbad helemaal kapot?

Ik begrijp even niet waarom een meerdaags avontuur in het water valt door een lekke band op dag 1....

Ben je de 2de en 3de dag wel van start gegaan?
Of ben je helemaal gestopt?
Een lekke band verder is het heel simpel je bent gewoon veel tijd kwijt waardoor je de aansluiting mist met de rest van de mensen die meededen dat haal je toch niet meer in dan kan je beter ermee stoppen.
Laatst gewijzigd door PaganiProductions op zo 1 september 2019, 22:32, 1 keer totaal gewijzigd.
PaganiProductions

Makkelijk schreef: zo 1 september 2019, 21:29 Ik vind het goed dat je het geprobeerd hebt man, leer ervan en volgende keer beter. Zulke trips zijn makkelijker als je met zn tweeën bent!
Mijn leerpunten zijn co2 patronen lekbescherming en betere verlichting dan ik nu heb.
En misschien ook nog bredere banden om het gewicht beter te verdelen.
Ben nog niet klaar met bikepacken.
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

maar... reed je met een groep of deed er een groep mensen mee? Als je met een groep reed is het een beetje raar dat ze je achterlaten.. als je toch al alleen reed is het toch niet meer dan een een kwartier vertraging, of misschien een uur als je echt slecht bent in banden plakken en een klote pompje hebt. Dat moet toch geen probleem zijn in het schema..? een uurtje of 4/5 rijden met 1 uur vertraging is toch geen probleem? of was je pas om 16:00 vertrokken? Qua verlichting had je het natuurlijk ook kunnen redden, want je gaf aan voor 1.5 uur accu's te hebben.

(ik begrijp het niet helemaal (of helemaal niet), uit zoveel dingen blijkt dat je niet snel opgeeft, zoals bv je youtube kanaal, maar ook de ritten die je fietst.. daar past dit rare verhaal niet in... )
PaganiProductions

Prulleman schreef: ma 2 september 2019, 08:28 maar... reed je met een groep of deed er een groep mensen mee? Als je met een groep reed is het een beetje raar dat ze je achterlaten.. als je toch al alleen reed is het toch niet meer dan een een kwartier vertraging, of misschien een uur als je echt slecht bent in banden plakken en een klote pompje hebt. Dat moet toch geen probleem zijn in het schema..? een uurtje of 4/5 rijden met 1 uur vertraging is toch geen probleem? of was je pas om 16:00 vertrokken? Qua verlichting had je het natuurlijk ook kunnen redden, want je gaf aan voor 1.5 uur accu's te hebben.

(ik begrijp het niet helemaal (of helemaal niet), uit zoveel dingen blijkt dat je niet snel opgeeft, zoals bv je youtube kanaal, maar ook de ritten die je fietst.. daar past dit rare verhaal niet in... )
In Maastricht effe met groep daarna snond ik er alleen voor die verlichting is alleen goed voor makkelijker paden niet voor moeilijker want dan wil die lamp weleens uitvallen die lamp is al wat ouder.
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

maar was je zo laat vertrokken dan dat 1 lekke band je tijd schema al zo in de war gooit dat je echt in het donker moest rijden? en wat betreft de route? had je een GPX file die je moest/kon volgen, of had je gewoon een eind punt waar je ook over de weg naar toe kon?

Misschien allemaal mosterd na de maaltijd, maar ik denk dat je op 10 verschillende manieren de eerste rit nog gewoon af had kunnen maken, en vervolgens dus de rest van de hele trip. (voor een deel voorbereiding en op tijd vertrekken, voor een ander deel gewoon plakken en doorgaan, route aanpassen als het donker wordt, ...)
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Ik denk dat je voor een eerste keer wat teveel hooi op de vork genomen hebt. Ik heb veel lange fietsreizen gemaakt, ook solo en ook in ruig terrein en dunbevolkt gebied. De combinatie van fysieke inspanning gecombineerd met navigeren, het regelen van voldoende voeding en het vinden van een slaapplek elke nacht kan soms hoog oplopen. Ik adviseer je om het wat rustiger op te bouwen en te beginnen met kortere ritten met in eerste instantie één overnachting, de plek daarvoor kun je vooraf al plannen. Dan kun je wennen aan het fietsen met bepakking en je uitrusting testen en perfectioneren.
PaganiProductions

George schreef: ma 2 september 2019, 09:20 Ik denk dat je voor een eerste keer wat teveel hooi op de vork genomen hebt. Ik heb veel lange fietsreizen gemaakt, ook solo en ook in ruig terrein en dunbevolkt gebied. De combinatie van fysieke inspanning gecombineerd met navigeren, het regelen van voldoende voeding en het vinden van een slaapplek elke nacht kan soms hoog oplopen. Ik adviseer je om het wat rustiger op te bouwen en te beginnen met kortere ritten met in eerste instantie één overnachting, de plek daarvoor kun je vooraf al plannen. Dan kun je wennen aan het fietsen met bepakking en je uitrusting testen en perfectioneren.
Je hebt waarschijnlijk gelijk.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

PaganiProductions schreef: zo 1 september 2019, 22:31
Makkelijk schreef: zo 1 september 2019, 21:29 Ik vind het goed dat je het geprobeerd hebt man, leer ervan en volgende keer beter. Zulke trips zijn makkelijker als je met zn tweeën bent!
Mijn leerpunten zijn co2 patronen lekbescherming en betere verlichting dan ik nu heb.
En misschien ook nog bredere banden om het gewicht beter te verdelen.
Ben nog niet klaar met bikepacken.
Co2 zou ik je afraden. Wat wel helpt is een goede pomp die je ventielen niet sloopt en ik zou de fietsenmaker je banden een keer tubeless laten leggen, dan is de kans op lekrijden sowieso veel kleiner. Ik snap dat het meer gedoe is maar je hebt 2 fietsen dus als er wat met je tubeless gebeurd kan er best een naar de fietsenmaker.
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

CO2 is ook niet mijn ding. Liever een goede pomp.
Topeak heeft de Mini Morph. Die staat op de grond met een slangetje naar je ventiel. Makkelijk en je ventiel blijft heel.

Verder zou ik bij tourfiets banden latex in de binnenband doen.
Dat helpt tegen lekrijden, goede ervaring mee op mn woonwerkracefiets.
Dat kan ook bij een mtb, maar mtb banden zou ik gewoon tubeless doen.

Volgende keer beter.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie