Modderbanden voor xc

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jouke74
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 489
Lid geworden op: di 21 oktober 2014, 21:23
Mijn mountainbike: Giant XTC advanced

Eerst een clinic nemen en dan fatsoenlijke banden monteren.

^ Eh nou een setje goede banden gaat bij die clinic natuurlijk ook wel helpen.

De grote vraag is idd de omstandigheden. Hier plakt de modder aan je banden en zitten ze in no time vol. Daarnaast zijn de klims dus een combi van nat gras plus deze klei. Dan is een band met grote noppen en een lage druk dus erg fijn. Natte wortels tijdens een afdaling maakt dan verder niet veel uit als je een beetje vaart houdt en recht erop stuurt.

In nat zand en leisteen op de Ardennen had ik twee maanden geleden ook Ralphs kunnen gebruiken; aan grip geen gebrek.
Toch is een voorband die zekerheid geeft wel erg fijn.

Er zijn ook speciale modder banden die het best goed doen op ander terrein; oa Continental mud king.

Ik wissel dus wel; met Noni Roro Rara.
Worte&paprika
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: di 27 augustus 2019, 22:34

Heb nu een tijdje rondgereden met mn continental cross kings en heb nooit meer echt het gevoel gehad dat ik de controle verloor in de modder. de cross kings rollen ook nog redelijk goed op de weg. Als het terug droog wordt ga ik misschien de achterband is vervangen door een raceking.
Shaggadellick
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 846
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 09:02
Mijn mountainbike: 2014 Canyon Nerve 8.0 AL 27 Scott Spark 700RC Pro, Cube 2016 Reaction GTC Race Custom build

Worte&paprika schreef: zo 29 maart 2020, 15:06 Heb nu een tijdje rondgereden met mn continental cross kings en heb nooit meer echt het gevoel gehad dat ik de controle verloor in de modder. de cross kings rollen ook nog redelijk goed op de weg. Als het terug droog wordt ga ik misschien de achterband is vervangen door een raceking.
Heb ook sinds kort Continental Cross King onder mijn fiets hangen. Specifiek aangeschaft voor deze natte periode met regelmatig modderige stukken. Afgelopen weekend in Groesbeek/Nijmegen voor het eerst ermee gefietst. En ook heb nergens het gevoel dat ik grip mist. Rolt ook verbazingwekkend lekker moet ik zeggen!
Kom van Maxxis Ikon af. Deze type band doet het werk ook goed in droge weeromstandigheden.

:-q
Plaats reactie