Modderbanden voor xc

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Plaats reactie
Worte&paprika
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: di 27 augustus 2019, 22:34

Moet nieuw setje banden hebben met niet te hoge rolweerstand maar waarmee ik toch voldoende grip heb in de modder. Zelf dacht ik aan maxxis ardent of ardent race, heeft iemand hier ervaring mee of een andere goede set.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Binnen Maxxis: de Forekaster.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
julie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1277
Lid geworden op: vr 20 januari 2006, 12:58
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper FSR, Canyon Torque

voor modder is er de beaver, ik zou zeker geen ardent plaatsen, niet op het voorwiel tenminste.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Ik was altijd wel te spreken over de Schwalbe Rocket Ron in de modder. Maar die vind ik bij droog weer minder.


Wolfpack heeft een band met een gelijk uiterlijk, ik ken hem niet bij modder, maar het zal waarschijnlijk ongeveer hetzelfde zijn als de RoRo. Maar die Wolfpack rijdt wel lekker bij droog. De Cross.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Ardent race is in de modder helemaal niks waard.
Loopt helemaal vol en slipt dan door. Niet doen.
Geen ervaring met de andere suggesties in de modder.
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1392
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

In de winter-/herfstperiode switch ik van Specialized Fast Trak naar Specialized Ground Control.

Eerst alleen voor Ground Control en achter Fast Trak en later in het seizoen voor en achter Ground Control.
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Worte&paprika schreef: do 10 oktober 2019, 18:00 Moet nieuw setje banden hebben met niet te hoge rolweerstand maar waarmee ik toch voldoende grip heb in de modder. Zelf dacht ik aan maxxis ardent of ardent race, heeft iemand hier ervaring mee of een andere goede set.
Wat we vergeten waren te vragen... wat voor fiets heb je en waar rijd je vooral?
Met modder bedoel je, allround geschikt voor het hele natte modderigere seizoen?
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
FranX78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 466
Lid geworden op: zo 4 maart 2007, 14:43

aurelius schreef: do 10 oktober 2019, 21:58 Met modder bedoel je, allround geschikt voor het hele natte modderigere seizoen?
Ook ik ben op zoek naar een band voor nattere omstandigheden. Eigenlijk precies wat jij hierboven beschrijft.
Ik heb een nu (vanuit Canyon) zowel voor als achter de Maxxis Ikon EXO 2,2. Met de omstandigheden van de laatste weken merk ik dat die Ikon eigenlijk niet ideaal is.

Is er een goede (bij voorkeur Maxxis) allround combi voor het winterseizoen? En heeft iemand ervaring met de Ikon als achterband in de winter?

Ik rij >95% van de tijd in Midden-Limburg/Oost Brabant. En eigenlijk (bijna) nooit bij vorst.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Ik rijd de Forekaster 2,35 (valt smal) voor in Zuid L eo, veel modder hier, veel steile klimmen en afdalingen, icm met een Ikon 2,2 of 2,35 achter (op een Lux). Forekaster lijkt erg op een NoNi, die laatste rolt wat lichter op asfalt.

Maar als het niet zo steil is, de modder niet zo dik, kan dan een ander setje ook prima werken... dus... waar rijd je meestal?
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Worte&paprika
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: di 27 augustus 2019, 22:34

Ik rij zelf meestal in de vlaams brabantse veldwegjes of op de kesterse heide. Maar omdat ik met mn bike(trek procaliber) ook nog naar het werk ga moet de band ook nog redelijk goed rollen op het asfalt
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2232
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

Worte&paprika schreef: vr 11 oktober 2019, 16:47 Ik rij zelf meestal in de vlaams brabantse veldwegjes of op de kesterse heide. Maar omdat ik met mn bike(trek procaliber) ook nog naar het werk ga moet de band ook nog redelijk goed rollen op het asfalt
Nieuwe Bontrager XR3's. Kleine nopjes op loopvlak, grotere aan de zijkant. Lekker snel bandje met veel reserve én makkelijk tubeless te maken in de Team Issue uitvoering. In 2.2 en 2.4.
Let wel op dat je echt de nieuwe hebt: de oude is totaal andere band en minder geschikt voor jouw combi doelstelling.
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

aurelius schreef: do 10 oktober 2019, 19:11 Binnen Maxxis: de Forekaster.
Forekaster evt voor, Ikon kan achter, beiden evt in 2,35.
Maar lage rolweerstand weg en goede grip modder is een lastige combi...

Afbeelding
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Goed in de modder en goed op de weg, dat kan gewoon niet.
Koop een 2e hands racefiets voor je woonwerk.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
PaganiProductions

Denk een vittoria barzo als en vittoria Mezcal een goede combo is heb beide in 29x2.25 goede combo voor modder/nat weer.
En heb ook set continental mountain king 2.2 voor de mx20 met waarschijnlijk goede noppen voor modder beter dan modder dan mijn vittoria combo.
:D :D
Worte&paprika
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: di 27 augustus 2019, 22:34

De specialized ground control leken mij wel iets als ook de continental mountain king, vittoria barzo en bontrager xr3
Plaats reactie