Rose Psycho Path 2 vs Radon JEALOUS AL 9.0 (600 euro goedkoper)?

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Plaats reactie
ewoudjp
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: za 2 november 2019, 14:43

https://www.rosebikes.com/rose-psycho-p ... _size=L-29
vs
https://www.radon-bikes.de/en/mountainb ... ared-2020/

Beste XC liefhebbers. Een korte vraag: is de 600eu voor de alu Radon makkelijk bespaard ten opzichte van de carbon Rose met, voor de rest, (bijna) dezelfde specs?
De carbon Rose Psycho Path 2 (29 inch) heeft vrijwel dezelfde onderdelen maar is 600 euro duurder dan de alumunium Radon JEALOUS AL 9.0 (29 inch). Beide hardtails hebben hetzelfde gewicht ondanks dat de Radon een aluminium frame heeft. Beide hebben dezelfde fork, wielen en banden. Enige verschil dat ik kan vinden is dat de (Sram) remmen van de Rose wellicht iets beter zijn dan de (Magura MT2) van de Radon. Daarnaast heb ik goede reviews gelezen over de geometrie van de Radon Jalous Al 8 (2019)

Code: Selecteer alles

https://www.youtube.com/watch?v=NnF1De94Iro
Is de 600 euro makkelijk bespaard of zie ik iets over het hoofd? Graag jullie mening :)
Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Radon schreef:Weight refers to the smallest frame size (without pedals)
Rose schreef:approx. 10.7 kg, may vary by up to +/- 5% due to manufacturing tolerances, weight for fluo yellow frame, size M (29"), without pedals
Theoretisch gezien is het carbon-frame een mooie lichte basis als gewicht belangrijk voor je is, maar je moet wel voor jezelf uitmaken of je dat €600,- waard vind.
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Die Rose lijkt mij iets lichter, zoals mijn voorganger ook aangaf. 10.9 voor de kleinste maat versus 10.7 voor een M. Verder heeft die Rose dus GEEN Magura MT2 remmen, wat ik persoonlijk (maar dat ik maar persoonlijk) een groot voordeel vind.

Ik acht de Radon dus iets beter ... , maar of dat je 600,- waard is, dat is geheel aan de koper. Ik zou zeker ook de kleur van de fietsen op dit moment laten meewegen, als de verschillend redelijk beperkt zijn. Kies gewoon de mooiste :-q
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
jeroen mud 7.0
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 728
Lid geworden op: wo 8 augustus 2012, 10:58
Mijn mountainbike: Canyon Exceed 7.0 , Canyon nerve AL 29 (retired) Grand Canyon CF SL retired , Canyon Exceed 7.0 2020

----------------------
Laatst gewijzigd door jeroen mud 7.0 op do 16 april 2020, 15:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Canyon Nerve 9.9 2014 (
Retired)


Grand Canyon 7.9 CF SL

specialized pitch comp 650B


yesterday does not matter
stoppieheld
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 20 januari 2020, 15:30
Mijn mountainbike: Rose Psycho Path

@ewoudjp Heb augustus 2019 een Psycho Path besteld en opgehaald in Bocholt. Erg goede (aflever)service in de winkel. Heb zelf juist wel voor een carbon frame gekozen omdat in de Rose alu-frames geen steekassen kunnen. Wat mij betreft is de bike echt een aanrader. Houding is sportief, frame is strak onder hard aanzetten. Onderdelen zijn voor de prijs top en je kunt zelf customizen! Ga deze zomer voor de nieuwe Thrill Hill. Ik ben een fan.

Heb ook gekeken naar een Radon, maar vond het contact minder vlot verlopen. De bestelpagina die erachter hangt vond ik ook onduidelijk, maar dit is een persoonlijk ding.

Al gekozen ondertussen?
Plaats reactie