Beste ketting reiniger

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

Het geeft misschien een beetje een vertekent beeld maar bij die middelste dame ziet het er meer naar uit alsof ze in het buitenland toch kraanwater heeft gedronken ipv water uit flessen. :(

Maar de kettingen zien er nog redelijk uit. :-D
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3299
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

De meest rechtse dame is nog druk bezig haar achterkant nog meer te vervuilen... :D
bongo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 455
Lid geworden op: ma 30 juli 2012, 10:33

En toch vind ik zo'n Pinion met belt briljanter :bier:
dropje73
All rounder
All rounder
Berichten: 74
Lid geworden op: do 15 juni 2017, 11:01

Van de strandfiets gooi ik de ketting in een glazen pot met ontvetter, nachtje laten staan, af en toe schudden.

Afspoelen, droog blazen met compressor. Terug op de fiets en ruim voorzien van Muc-off lube (wet)

Nachtje laten intrekken en afdoen overtollig met een schone doek.

Zo heel veel werk is dat nu ook weer niet..
Agamer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:49
Mijn mountainbike: Canyon Lux trail

Doe je dat met cassette en tandwielen dan ook? Anders heeft het nog niet veel zin..
Canyon Lux trail
Cannondale FSi Carbon 3 (2017)
Cube Reaction GTC Pro 29 (2015)
Trek Fuel 90 (2007)
dropje73
All rounder
All rounder
Berichten: 74
Lid geworden op: do 15 juni 2017, 11:01

Agamer schreef: wo 20 november 2019, 14:49 Doe je dat met cassette en tandwielen dan ook? Anders heeft het nog niet veel zin..
Tandwielen en cassette schrob ik op de fiets. Elke derde keer ongeveer haal ik inderdaad ook de cassette er af, die past precies door het gat van de (boontjes/worteltjes)pot....... Ja dat kan met een 3x9 :lol:
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5875
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Ja.... De grote pot :-{ :lol: ik koop alleen de kleine potten....past de 3x9 niet in :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2136
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Of je gebruikt die wetlube alleen als het nodig is.
Ik was ook zo'n poetsende knutselaar maar er komt een moment dat je het licht ziet en het nut van al dat ontvetten en weer invetten toch niet zo groot is, integendeel.
Ik ben nu ook zo'n met handoekjes beetje afstoffende luilak en man wat is dat een genot :)
Lang leven de dry-lube/wax of wat dan ook maar geen wetlube meer indien het niet hoeft!
Laatst gewijzigd door Elvander op wo 20 november 2019, 18:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Nou vooruit....als dit topic dan toch vaart blijft houden adverteer ik mijn eigen keuze lube hier ook nog ff hoor.

HOLMENKOL LUBE EXTREME mensen... HOLMENKOL. Ook bekend van de superieure skiwax producten.

HOLMENKOL. Onthou die naam. Beter is er niet. :winkie:

Deze dus....

Afbeelding

PS kleinere plaatjes hadden ze niet :D

:-q
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29966
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Elvander schreef: wo 20 november 2019, 16:39 Of je gebruikt die wetlube alleen als het nodig is.
Ik was ook zo'n poetsende knutselaar maar er komt een moment dat je het licht ziet en het nut van al dat ontvetten en weer invetten toch niet zo groot is, integendeel.
Ik ben nu ook zo'n met handoekjes beetje afstoffende luilak en man wat is dat een genot :)
Lang leven de dry-lube/wax of wat dan ook maar geen wetlube meer indien het niet hoeft!
:D :-q
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29966
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Wiel-Maat schreef: wo 20 november 2019, 17:42 Nou vooruit....als dit topic dan toch vaart blijft houden adverteer ik mijn eigen keuze lube hier ook nog ff hoor.

HOLMENKOL LUBE EXTREME mensen... HOLMENKOL. Ook bekend van de superieure skiwax producten.

HOLMENKOL. Onthou die naam. Beter is er niet. :winkie:

Deze dus....

Afbeelding

PS kleinere plaatjes hadden ze niet :D

:-q
Da's toch geen ketring reiniger?
:tong
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
dropje73
All rounder
All rounder
Berichten: 74
Lid geworden op: do 15 juni 2017, 11:01

Elvander schreef: wo 20 november 2019, 16:39 Of je gebruikt die wetlube alleen als het nodig is.
Ik was ook zo'n poetsende knutselaar maar er komt een moment dat je het licht ziet en het nut van al dat ontvetten en weer invetten toch niet zo groot is, integendeel.
Ik ben nu ook zo'n met handoekjes beetje afstoffende luilak en man wat is dat een genot :)
Lang leven de dry-lube/wax of wat dan ook maar geen wetlube meer indien het niet hoeft!
Op het strand met drylube? 1 stroompje door en alles is weg...

Sowieso wordt je ketting na verloop een soort van 1 bonk roest als je die na een strandrit niet een beetje netjes kuist.
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2136
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

dropje73 schreef: do 21 november 2019, 11:50
Elvander schreef: wo 20 november 2019, 16:39 Of je gebruikt die wetlube alleen als het nodig is.
Ik was ook zo'n poetsende knutselaar maar er komt een moment dat je het licht ziet en het nut van al dat ontvetten en weer invetten toch niet zo groot is, integendeel.
Ik ben nu ook zo'n met handoekjes beetje afstoffende luilak en man wat is dat een genot :)
Lang leven de dry-lube/wax of wat dan ook maar geen wetlube meer indien het niet hoeft!
Op het strand met drylube? 1 stroompje door en alles is weg...

Sowieso wordt je ketting na verloop een soort van 1 bonk roest als je die na een strandrit niet een beetje netjes kuist.
Dat zeg ik toch ook?
In jouw geval is het kennelijk echt nodig.
Dan nog kun je je afvragen of volledig ontvetten nodig is.
Je haalt daarmee ook alle smering weg tussen de rolletjes en die komt niet zo snel weer terug.
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Al met al begint het toch wel een topic te worden dat boordevol allerlei bruikbare informatie gepost wordt :winkie:
TS denkt daar volgens mij ook zo over, die wacht eerst geduldig af tot er 10pag volgepost zijn om pas dan met een reactie te komen.

Lid geworden op:
11 nov 2019, 13:47
Laatst actief:
20 nov 2019, 10:12
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1580
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

Wiel-Maat schreef: wo 20 november 2019, 17:42 Nou vooruit....als dit topic dan toch vaart blijft houden adverteer ik mijn eigen keuze lube hier ook nog ff hoor.

HOLMENKOL LUBE EXTREME mensen... HOLMENKOL. Ook bekend van de superieure skiwax producten.

HOLMENKOL. Onthou die naam. Beter is er niet. :winkie:

Deze dus....

Afbeelding

PS kleinere plaatjes hadden ze niet :D

:-q
Pas maar op met die nano-technology: voor je 't weet is dit spul verboden i.v.m. PFAS bodemvervuiling :winkie:
carbon bike, titanium collarbone...
Plaats reactie