Voorrang single track?!

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Plaats reactie
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4129
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Tox schreef: ma 6 januari 2020, 21:39 Het was een zwarte verbindingsroute, met pijlen in één richting. Deze vent dwong mij dus de bocht uit te gaan. En idd gezien z’n reactie wist ie het donders goed. Ga er gezien mijn schade toch achteraan! Dank voor de reacties!!
Zonder de situatie te kennen : een kenmerk van een verbindingsroute is mijns inziens dat het altijd 2 richtingen op loopt. Ondanks die bordjes. Het koppelt 2 routes aan elkaar. Dus kan je er altijd wel een tegenligger verwachten.
Gebruikersavatar
Jouke74
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 489
Lid geworden op: di 21 oktober 2014, 21:23
Mijn mountainbike: Giant XTC advanced

Recht hebben en dit nemen zijn natuurlijk nooit 100% aan elkaar gekoppeld. Dat is zo ongeveer de eerste verkeersles die je krijgt. Voorbeelden genoeg, waar dit er ook een van is. Dan is er ook nog het gedrag, waar de gemiddelde Nederlander helaas idd imho steeds hoger op de aso ego en hufto schaal scoort.

Waarom zou je voluit en express tegen een MTB route in gaan rijden? = dom. Een blinde bocht voluit nemen = dom. Helm niet op = dom. Drie breed lopen op het fietspad (met hond) en daarnaast gewoon een stoep = dom. Geen bel = dom etc 🧐 Geen Giant fiets = ehhh 😂 nu goed 😊.
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2134
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

@ reactie van Baron62:

Dat is op de verbindingsroute Amerongen - Rhenen zeker niet zo en dus kun je dat ook niet zomaar stellen.
Die is 1 kant op, namelijk naar beneden en bij het einde staat ook duidelijk vermeld dat je de route niet naar boven mag rijden rijden.
Als je dat toch doet dan wordt je er nog een keer aan herinnerd door een extra bordje.

Hier is het dus niet te missen dat het niet de bedoeling is. Gelukkig maar want deze route kun je hard naar beneden rijden.
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4129
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Elvander schreef: do 9 januari 2020, 10:47 @ reactie van Baron62:

Dat is op de verbindingsroute Amerongen - Rhenen zeker niet zo en dus kun je dat ook niet zomaar stellen.
Die is 1 kant op, namelijk naar beneden en bij het einde staat ook duidelijk vermeld dat je de route niet naar boven mag rijden rijden.
Als je dat toch doet dan wordt je er nog een keer aan herinnerd door een extra bordje.

Hier is het dus niet te missen dat het niet de bedoeling is. Gelukkig maar want deze route kun je hard naar beneden rijden.
Je hebt gelijk. Veiliheidstechnisch is het natuurlijk nooit handig om 2 richtingen over 1 singletrack te sturen. Maar wellicht was de situatie van de TS wel op een breder pad.
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Rilson schreef: wo 8 januari 2020, 09:14
En als fiets je op een vaste route, dit geeft niemand het recht om volle bak over de route te vliegen zodat iedereen maar aan de kant moet? Je kunt ook dieren of kinderen tegenkomen. Als je alleen maar snel wil rijden zonder dat je iemand op de route tegen wilt komen moet je maar wedstrijden gaan rijden lijkt me. Zo niet gewoon wat rekening met elkaar houden :bier:
Je begrijpt het verkeerd denk ik. Ik had het over afdalingen. Daar ga je automatisch harder. En als er worteltrappen zijn, ga je bewust nóg harder. Heeft allemaal niets met volle bak rijden te maken (ofschoon dat ook je goed recht is natuurlijk). En Drops neem ik nóg wat harder. Die zijn ook bedoeld om even los te komen. Ik moet er niet aan denken dat er daar iemand tegen de richting in omhoog rijdt. Die zie je pas als je in de lucht hangt!
Als je dat wél normaal vindt, nodig ik je uit om dat een paar keer bij het Dropje van Dorst te komen doen. 8)
Kortom, op een single track bewust tegen de richting in rijden, is in mijn optiek vragen om problemen en vind ik echt niet normaal. Toch zeker bij afdalingen!
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Ad58 schreef: do 9 januari 2020, 14:28
Rilson schreef: wo 8 januari 2020, 09:14
En als fiets je op een vaste route, dit geeft niemand het recht om volle bak over de route te vliegen zodat iedereen maar aan de kant moet? Je kunt ook dieren of kinderen tegenkomen. Als je alleen maar snel wil rijden zonder dat je iemand op de route tegen wilt komen moet je maar wedstrijden gaan rijden lijkt me. Zo niet gewoon wat rekening met elkaar houden :bier:
Je begrijpt het verkeerd denk ik. Ik had het over afdalingen. Daar ga je automatisch harder. En als er worteltrappen zijn, ga je bewust nóg harder. Heeft allemaal niets met volle bak rijden te maken (ofschoon dat ook je goed recht is natuurlijk). En Drops neem ik nóg wat harder. Die zijn ook bedoeld om even los te komen. Ik moet er niet aan denken dat er daar iemand tegen de richting in omhoog rijdt. Die zie je pas als je in de lucht hangt!
Als je dat wél normaal vindt, nodig ik je uit om dat een paar keer bij het Dropje van Dorst te komen doen. 8)
Kortom, op een single track bewust tegen de richting in rijden, is in mijn optiek vragen om problemen en vind ik echt niet normaal. Toch zeker bij afdalingen!
Ik denk dat wij elkaar verkeerd begrijpen. Tuurlijk zal ikzelf een afdaling als het Traumapad niet tegen de richting inrijden. :winkie: En een dropje ( ik ken die bij Dorst dan wel niet ) oprijden zal ik ook niet zo snel doen hoor, echter moet je je er wel altijd van bewust zijn dat daar wel iemand zou kunnen lopen. Maar ik ken de routes rondom Nijmegen erg goed, weet dat er ook nog voldoende leuks buiten de gepijlde paden ligt. Het kan dus zeker voorkomen dat ik ook wel eens een stukje tegen de richting inrij, daar waar ik het verantwoord acht. Tevens hou ik rekening met tegemoetkomende fietsers, die krijgen van mij dan ook voorrang. Maar wat ik aan wil geven is dat het nog steeds geen afgezet parcours is zoals bij wedstrijden of een crossbaan oid, dus rekening blijven houden met anderen. :bier:
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
MtbJoost
All rounder
All rounder
Berichten: 70
Lid geworden op: wo 13 november 2019, 15:04
Mijn mountainbike: Dartmoor primal 27.5, Scott scale 970, Raleigh m50

Jouke74 schreef: do 9 januari 2020, 10:47 Geen bel = dom etc 🧐
Is het heel erg dat ik geen bel heb? 🙄😇
Veni vidi mountainbikie :)
Gebruikersavatar
Jouke74
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 489
Lid geworden op: di 21 oktober 2014, 21:23
Mijn mountainbike: Giant XTC advanced

MtbJoost schreef: do 9 januari 2020, 21:23
Jouke74 schreef: do 9 januari 2020, 10:47 Geen bel = dom etc 🧐
Is het heel erg dat ik geen bel heb? 🙄😇
ik heb ook geen bel :winkie:
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2175
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Ad58 schreef: do 9 januari 2020, 14:28
Rilson schreef: wo 8 januari 2020, 09:14
En als fiets je op een vaste route, dit geeft niemand het recht om volle bak over de route te vliegen zodat iedereen maar aan de kant moet? Je kunt ook dieren of kinderen tegenkomen. Als je alleen maar snel wil rijden zonder dat je iemand op de route tegen wilt komen moet je maar wedstrijden gaan rijden lijkt me. Zo niet gewoon wat rekening met elkaar houden :bier:
Je begrijpt het verkeerd denk ik. Ik had het over afdalingen. Daar ga je automatisch harder. En als er worteltrappen zijn, ga je bewust nóg harder. Heeft allemaal niets met volle bak rijden te maken (ofschoon dat ook je goed recht is natuurlijk). En Drops neem ik nóg wat harder. Die zijn ook bedoeld om even los te komen. Ik moet er niet aan denken dat er daar iemand tegen de richting in omhoog rijdt. Die zie je pas als je in de lucht hangt!
Als je dat wél normaal vindt, nodig ik je uit om dat een paar keer bij het Dropje van Dorst te komen doen. 8)
Kortom, op een single track bewust tegen de richting in rijden, is in mijn optiek vragen om problemen en vind ik echt niet normaal. Toch zeker bij afdalingen!
Staan ze stil onder DE fameuze Dorster DROP?? :o :o
Afbeelding
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1394
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

MtbJoost schreef: do 9 januari 2020, 21:23
Jouke74 schreef: do 9 januari 2020, 10:47 Geen bel = dom etc 🧐
Is het heel erg dat ik geen bel heb? 🙄😇
Als we dan toch bezig zijn om, met de wet terecht of onterecht erbij , te bewijzen dat tegen de rijrichting in rijden strafbaar is. Dan is het hebben van geen bel ook strafbaar. Elke fiets is in Nederland
namelijk verplicht een bel te hebben. :winkie:
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
MtbJoost
All rounder
All rounder
Berichten: 70
Lid geworden op: wo 13 november 2019, 15:04
Mijn mountainbike: Dartmoor primal 27.5, Scott scale 970, Raleigh m50

En dan heb ik ook nogeens geen lampen. Oja op mijn helm zit een achterlamp dus die ik heb dan weer wel
Veni vidi mountainbikie :)
modderfietser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 549
Lid geworden op: za 23 mei 2009, 22:35

MtbJoost schreef: do 9 januari 2020, 22:47 En dan heb ik ook nogeens geen lampen. Oja op mijn helm zit een achterlamp dus die ik heb dan weer wel
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerp ... -een-fiets
Helaas, het lampje dat je hebt is dan weer illegaal :lol: (tenzij je je helm op je rug of borst draagt)
u mag de lampjes vastmaken op uw bovenlichaam (alleen rug en borst). U mag dus geen lampjes op uw hoofd, armen of benen vastmaken
MtbJoost
All rounder
All rounder
Berichten: 70
Lid geworden op: wo 13 november 2019, 15:04
Mijn mountainbike: Dartmoor primal 27.5, Scott scale 970, Raleigh m50

modderfietser schreef: vr 10 januari 2020, 09:02
MtbJoost schreef: do 9 januari 2020, 22:47 En dan heb ik ook nogeens geen lampen. Oja op mijn helm zit een achterlamp dus die ik heb dan weer wel
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerp ... -een-fiets
Helaas, het lampje dat je hebt is dan weer illegaal :lol: (tenzij je je helm op je rug of borst draagt)
u mag de lampjes vastmaken op uw bovenlichaam (alleen rug en borst). U mag dus geen lampjes op uw hoofd, armen of benen vastmaken
Hahaha zeer spijtig :cry: :P
Veni vidi mountainbikie :)
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Oei, ik heb geen bel én geen verlichting....
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4129
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Ad58 schreef: vr 10 januari 2020, 10:39 Oei, ik heb geen bel én geen verlichting....
Ach, als je maar zijwielreflectie hebt!
Plaats reactie