Welke fully?

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Kleurt goed bij je auto :winkie:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Mooi dat je meteen geslaagd bent! Veel plezier er mee :-q
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Arjanv
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: di 29 oktober 2019, 19:40

ThaSingleTrackMastah schreef: za 22 februari 2020, 18:59

Code: Selecteer alles

[img]https://www.mupload.nl/img/4x09dmaizky.jpg[/img]
Afbeelding

Bedankt! Wat had ik fout gedaan bij die code? Stond niet aan elkaar ofzo?
Past idd mooi bij de auto...
Arjanv
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: di 29 oktober 2019, 19:40

Lars TB schreef: za 22 februari 2020, 19:44 Mooi dat je meteen geslaagd bent! Veel plezier er mee :-q
Dank je! Iedereen bedankt voor de aankoop tips en het meedenken.
Arjanv
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: di 29 oktober 2019, 19:40

Omdat ik bij m'n ouders in oosterhout moest zijn de fiets vanochtend laten zwemmen in Dorst. Mijn oordeel:
-de 1x10 is voor wat ik rijd voldoende. Bij vakantie in Limburg of Ardennen enz gaat er een ander Voortandwiel op.
- De 2.6 banden waren op de bosgrond in Dorst prima. Hoe ze van de week in de west friese klei gaan presteren ben ik wel benieuwd naar.
-het hebben van wat meer veerweg is perfect. In combinatie met de grote banden vreet hij wortels, gaten en kuilen op. Heerlijk!

Ik heb nu met de mino link op de lage stand gereden. Met korte bochten en kom bochten moet je hem de bocht in duwen en de bocht weer uit trekken. Ben natuurlijk een wat steilere balhoofdhoek gewend. Volgende rondje ga ik testen met de hoge positie.
Verder heb ik braaf de remmen ingeremd, helaas piepende slecht werkende remmen. Deze maar even opschuren en opnieuw instemmen.

Al met al ben ik verkocht! Wat een genot!
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2233
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

Arjanv schreef: zo 23 februari 2020, 12:51 Omdat ik bij m'n ouders in oosterhout moest zijn de fiets vanochtend laten zwemmen in Dorst. Mijn oordeel:
-de 1x10 is voor wat ik rijd voldoende. Bij vakantie in Limburg of Ardennen enz gaat er een ander Voortandwiel op.
- De 2.6 banden waren op de bosgrond in Dorst prima. Hoe ze van de week in de west friese klei gaan presteren ben ik wel benieuwd naar.
-het hebben van wat meer veerweg is perfect. In combinatie met de grote banden vreet hij wortels, gaten en kuilen op. Heerlijk!

Ik heb nu met de mino link op de lage stand gereden. Met korte bochten en kom bochten moet je hem de bocht in duwen en de bocht weer uit trekken. Ben natuurlijk een wat steilere balhoofdhoek gewend. Volgende rondje ga ik testen met de hoge positie.
Verder heb ik braaf de remmen ingeremd, helaas piepende slecht werkende remmen. Deze maar even opschuren en opnieuw instemmen.

Al met al ben ik verkocht! Wat een genot!
Voor Dorst etc is de hoge stand de betere. Eigenlijk kun je stellen dat dat geldt voor alles in NL.
Vwb de banden: ik zou opteren voor de (2020)XR3 in 2.4 op deze bike voor gebruik in NL áls je een keer wat lichters wil. Gaan net zo makkelijk tubeless als elke andere Bontrager band en zijn stukken meer allround op de NL trails dan de XR4's.

Edit: waarom bouw je je NX set van je Cube niet over op de Fuel? Ben je meteen helemaal klaar. Cassette kun je gewoon op die Bontrager naaf kwijt.
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Als die verstelling het zelfde werkt als bij Scott zou ik ‘m mooi op laag laten staan. Veel speelser fietsje makkelijker door krappe bochten ed. Test het maar eens langs het kanaal in het Dijkgatbos.
◼︎ Go round the outside.
Arjanv
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: di 29 oktober 2019, 19:40

Har77 schreef: di 25 februari 2020, 12:30
Arjanv schreef: zo 23 februari 2020, 12:51 Omdat ik bij m'n ouders in oosterhout moest zijn de fiets vanochtend laten zwemmen in Dorst. Mijn oordeel:
-de 1x10 is voor wat ik rijd voldoende. Bij vakantie in Limburg of Ardennen enz gaat er een ander Voortandwiel op.
- De 2.6 banden waren op de bosgrond in Dorst prima. Hoe ze van de week in de west friese klei gaan presteren ben ik wel benieuwd naar.
-het hebben van wat meer veerweg is perfect. In combinatie met de grote banden vreet hij wortels, gaten en kuilen op. Heerlijk!

Ik heb nu met de mino link op de lage stand gereden. Met korte bochten en kom bochten moet je hem de bocht in duwen en de bocht weer uit trekken. Ben natuurlijk een wat steilere balhoofdhoek gewend. Volgende rondje ga ik testen met de hoge positie.
Verder heb ik braaf de remmen ingeremd, helaas piepende slecht werkende remmen. Deze maar even opschuren en opnieuw instemmen.

Al met al ben ik verkocht! Wat een genot!
Voor Dorst etc is de hoge stand de betere. Eigenlijk kun je stellen dat dat geldt voor alles in NL.
Vwb de banden: ik zou opteren voor de (2020)XR3 in 2.4 op deze bike voor gebruik in NL áls je een keer wat lichters wil. Gaan net zo makkelijk tubeless als elke andere Bontrager band en zijn stukken meer allround op de NL trails dan de XR4's.

Edit: waarom bouw je je NX set van je Cube niet over op de Fuel? Ben je meteen helemaal klaar. Cassette kun je gewoon op die Bontrager naaf kwijt.
De banden kijk ik nog even aan. Eventueel heb ik ook nog een goede bijna nieuwe set x- kings 2.4 liggen van de Cube. Daar gaan toch smallere snelle bandjes op. Over het ombouwen van de nx groep had ik al wel nagedacht. Dat blijft wel een optie natuurlijk.
Arjanv
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: di 29 oktober 2019, 19:40

Har77 schreef: di 25 februari 2020, 12:30
Arjanv schreef: zo 23 februari 2020, 12:51 Omdat ik bij m'n ouders in oosterhout moest zijn de fiets vanochtend laten zwemmen in Dorst. Mijn oordeel:
-de 1x10 is voor wat ik rijd voldoende. Bij vakantie in Limburg of Ardennen enz gaat er een ander Voortandwiel op.
- De 2.6 banden waren op de bosgrond in Dorst prima. Hoe ze van de week in de west friese klei gaan presteren ben ik wel benieuwd naar.
-het hebben van wat meer veerweg is perfect. In combinatie met de grote banden vreet hij wortels, gaten en kuilen op. Heerlijk!

Ik heb nu met de mino link op de lage stand gereden. Met korte bochten en kom bochten moet je hem de bocht in duwen en de bocht weer uit trekken. Ben natuurlijk een wat steilere balhoofdhoek gewend. Volgende rondje ga ik testen met de hoge positie.
Verder heb ik braaf de remmen ingeremd, helaas piepende slecht werkende remmen. Deze maar even opschuren en opnieuw instemmen.

Al met al ben ik verkocht! Wat een genot!
Voor Dorst etc is de hoge stand de betere. Eigenlijk kun je stellen dat dat geldt voor alles in NL.
Vwb de banden: ik zou opteren voor de (2020)XR3 in 2.4 op deze bike voor gebruik in NL áls je een keer wat lichters wil. Gaan net zo makkelijk tubeless als elke andere Bontrager band en zijn stukken meer allround op de NL trails dan de XR4's.

Edit: waarom bouw je je NX set van je Cube niet over op de Fuel? Ben je meteen helemaal klaar. Cassette kun je gewoon op die Bontrager naaf kwijt.
De banden kijk ik nog even aan. Eventueel heb ik ook nog een goede bijna nieuwe set x- kings 2.4 liggen van de Cube. Daar gaan toch smallere snelle bandjes op. Over het ombouwen van de nx groep had ik al wel nagedacht. Dat blijft wel een optie natuurlijk.
Arjanv
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: di 29 oktober 2019, 19:40

Tijgerhaai schreef: di 25 februari 2020, 12:50 Als die verstelling het zelfde werkt als bij Scott zou ik ‘m mooi op laag laten staan. Veel speelser fietsje makkelijker door krappe bochten ed. Test het maar eens langs het kanaal in het Dijkgatbos.
Bij het kanaal vanaf het trekpontje bij de nieuwe windmolens?
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Nee, daar mag je officieel niet rijden. Route in het Dijkgatbos volgelweide - Oomkeesweg.
◼︎ Go round the outside.
ruijtersfotografie
All rounder
All rounder
Berichten: 125
Lid geworden op: vr 27 mei 2016, 23:36
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 7.9 (green), 203Hc-Storm, Hope Pro4/NoStance Flow ex, Cema-BB KMC,Crankbrother pedalen
Contacteer:

Zelf eerst een Cube 120 race (fully) gehad. Nu rij ik Canyon Neuron. Wat een verschil van houding. Meer ontspannen.

Aurelius link bekeken. Ziet er weer mooi uit. Weet jij niemand die een neuron heeft om eens op te fietsen om het verschil te voelen?

gr pat
Svebby
All rounder
All rounder
Berichten: 100
Lid geworden op: ma 9 maart 2020, 18:20
Mijn mountainbike: Cube LTD Race '16 - Canyon Neuron CF 9.0 '20

Geen idee of dit de juiste manier is om in te haken op deze lopende topic of dat ik nu iemands post kaap...maar goed, dat hoor ik dan graag.

Na een tijdje gelezen te hebben op dit forum toch maar een account aangemaakt omdat ik er voor alsnog niet helemaal uitkom. Laat ik beginnen mij even kort voor te stellen:

Ik ben Sven, 42 en woonachtig in de kop van Noord Holland. Ik rij mijn MTB-rondjes (rij ook met de racefiets in de regio (zomer) en sinds kort op de trainer (winter)) vooral op het parcours in Schoorl. Daarnaast ook het PWN gebied, GMA en Dijkgatbos. Verder gaat mijn MTB mee op vakantie als er enigszins een parcours in de buurt ligt. Ik ben van plan mijn ritten uit te breiden en wil richting UHR etc. om vaker nieuw terrein te ontdekken. Schoorl is gaaf maar er is natuurlijk meer!

Ik rij een Cube LTD Race (HT) uit 2016 en ben in de markt voor een fully. Dit vanwege het comfort en mijn rug. Ik wil langere ritten maken maar mijn HT begint mij op te breken.
Nu lees ik mij al een maand of twee helemaal scheel aan reviews, kijk filmpjes, vergelijk geometrie en...begin weer opnieuw. Soms valt er een fiets af en wordt het lijstje een beetje kleiner. Inmiddels neig ik richting de Canyon Lux CF SL 7.0 of nieuwe Neuron 9.0. En juist deze versies vanwege de Shimano afmontage.
Goed om te weten: ik ben 1,85m en weeg structureel tussen de 95 en 100kg. Dat is wellicht pittig maar het is betrekkelijk goed verdeeld, heb best een gespierde/sportieve bouw. Toch moet ik dat gewicht wel vooruit bewegen en het liefst ook een beetje snel. Ik fiets in de eerste plaats voor het plezier en geniet echt enorm van de bossen. Maar eerlijk: ik heb Strava live-segments uitgezet op mijn Garmin omdat ik mij er door laat opjutten om toch weer harder te gaan, nog meer van mezelf te vragen...ook wanneer dat misschien niet verstandig is. :o
Ik verbeter mijzelf graag maar wil vooral plezier hebben. Die combi lijkt mij een XC-bike keuze op te leveren maar de Neuron (na het lezen van de gepassioneerde comments op diverse plaatsen van @Lars) speelt toch ook nog in mijn hoofd. Juist omdat hij tussen een echte XC en een trailbike in zou zitten.
Dit maakt dat ik slecht tot een keuze kan komen.
Ik hoor graag wat visie's van ervaringsdeskundigen :D
Repetition is the mother of all skill
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Je zou de vraag naar 'Bikeadvies' kunnen verplaatsen: viewforum.php?f=3


Enige wat ik te melden heb is dat de Neuron niet tussen XC en trail in valt, maar gewoon een trail bike is. Scott Spark, Trek Top Fuel, Orbea Oiz, dat zijn marathonbikes die tussen die twee categorieën invallen.

Wat niet weg neemt dat je met een Neuron geen toptijden neer kan zetten.

En waar jouw gewicht echt wel aan de bovengrens zit van een xc- of marathon fully en dat die fietsen om die reden voor jou al minder gaan werken... . Slappe hap. Minder vertrouwen.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Svebby
All rounder
All rounder
Berichten: 100
Lid geworden op: ma 9 maart 2020, 18:20
Mijn mountainbike: Cube LTD Race '16 - Canyon Neuron CF 9.0 '20

Lars TB schreef: di 10 maart 2020, 23:29 Je zou de vraag naar 'Bikeadvies' kunnen verplaatsen: viewforum.php?f=3


Enige wat ik te melden heb is dat de Neuron niet tussen XC en trail in valt, maar gewoon een trail bike is. Scott Spark, Trek Top Fuel, Orbea Oiz, dat zijn marathonbikes die tussen die twee categorieën invallen.

Wat niet weg neemt dat je met een Neuron geen toptijden neer kan zetten.

En waar jouw gewicht echt wel aan de bovengrens zit van een xc- of marathon fully en dat die fietsen om die reden voor jou al minder gaan werken... . Slappe hap. Minder vertrouwen.
Ik zal mijn bericht verplaatsen, had ik zelf ook kunnen bedenken ;-)

Nog een korte reactie: wat ik terug heb gelezen is dat de Neuron juist tussen de Lux en (dacht ik) de Spectral instaat. Comfort maar ook flink sportief. Uiteraard geen racemonster maar ook niet al te lomp/lui. Of heb ik dat niet goed gelezen?
Repetition is the mother of all skill
Plaats reactie