Ohlins voorvork in Specialized Epic Comp

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Ik denk dat de laatste serieuze mountainbike met qr minstens 5 jaar geleden verkocht is, al helemaal in het segment van de Epic. Dat is in fietstermen een eeuwigheid geleden. In het segment van de Öhlins vorken is de qr al bijna 15 jaar uitgestorven. Ergens moet je een keer mee met de moderne techniek... .


Het is net zo als dat ik geen ESP upgrade voor mijn 850 kan krijgen... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Heel veel nieuwe autos mét ESP ziuden dan weer heel erg gebaad zijn met een upgrade naar die fantastische Volvo 5-cyl ;-)
Bicycle, bicycle, bicycle
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Waarschijnlijk is de fiets van RuudRuud ook toe aan een nieuwe 'motor' :winkie:



En kan RuudRuud weer mee in de vaart der volkeren (met een nieuwe bike met een steekasvoorvork!) :-q
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Mrr
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: vr 15 maart 2019, 19:36

RuudRuud schreef: ma 3 februari 2020, 10:14
Lars TB schreef: ma 3 februari 2020, 09:51

Gebrek aan quick release is goed :-q
Niet als je Volvo maar een V40'je (zonder trekhaak) is en geen 850/V70. Dan moet het voorwiel er wel uit ;)

Overigens bedoel ik een mogelijkheid om een 15mm steekas snel en gemakkelijk, zonder gereedschap te verwijderen.
Kzen ni mee.. ik ken m'n volvo's anders wel
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

RuudRuud schreef: ma 3 februari 2020, 10:14 Overigens bedoel ik een mogelijkheid om een 15mm steekas snel en gemakkelijk, zonder gereedschap te verwijderen.
Ah, zeg dat dan! Ja, dat is wel een puntje bij de Öhlins, maar ook een pluspunt, want alleen zo maak je optimaal gebruik van het fenomeen steekas. De rest is juist meer een oversized qr zonder dat er heel veel stijfheid toegevoegd wordt... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

Lars TB schreef: ma 3 februari 2020, 10:58 Waarschijnlijk is de fiets van RuudRuud ook toe aan een nieuwe 'motor' :winkie:



En kan RuudRuud weer mee in de vaart der volkeren (met een nieuwe bike met een steekasvoorvork!) :-q
De motor is zeker een beperkende factor. En niet alleen de motor. Ook de control unit is de beperkende factor ;)

Maar toch voel ik het verschil tussen een DVO en een Pike Charger 2. Dus van mijn kant een +1 bij een DVO. (Diamond in mijn geval)
Plaats reactie