Ik denk dat de laatste serieuze mountainbike met qr minstens 5 jaar geleden verkocht is, al helemaal in het segment van de Epic. Dat is in fietstermen een eeuwigheid geleden. In het segment van de Öhlins vorken is de qr al bijna 15 jaar uitgestorven. Ergens moet je een keer mee met de moderne techniek... .
Het is net zo als dat ik geen ESP upgrade voor mijn 850 kan krijgen... .
Ohlins voorvork in Specialized Epic Comp
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 3458
- Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
- Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR
Heel veel nieuwe autos mét ESP ziuden dan weer heel erg gebaad zijn met een upgrade naar die fantastische Volvo 5-cyl
Bicycle, bicycle, bicycle
Waarschijnlijk is de fiets van RuudRuud ook toe aan een nieuwe 'motor'
En kan RuudRuud weer mee in de vaart der volkeren (met een nieuwe bike met een steekasvoorvork!)
En kan RuudRuud weer mee in de vaart der volkeren (met een nieuwe bike met een steekasvoorvork!)
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Kzen ni mee.. ik ken m'n volvo's anders wel
Ah, zeg dat dan! Ja, dat is wel een puntje bij de Öhlins, maar ook een pluspunt, want alleen zo maak je optimaal gebruik van het fenomeen steekas. De rest is juist meer een oversized qr zonder dat er heel veel stijfheid toegevoegd wordt... .
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
De motor is zeker een beperkende factor. En niet alleen de motor. Ook de control unit is de beperkende factor
Maar toch voel ik het verschil tussen een DVO en een Pike Charger 2. Dus van mijn kant een +1 bij een DVO. (Diamond in mijn geval)