Vervangende 29" wielen

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Mooi dat ze bevallen! Die bandenlichter is misschien wel een keer handig.... goeie tip :-q
Rasmazzer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: do 18 juli 2019, 16:19

Sicos schreef: di 28 juli 2020, 10:44
Rasmazzer schreef: di 28 juli 2020, 10:40

Ik heb die destijds als upgrade voor mijn Roval wielen ook gekocht. Geen slechte ervaring mee. Ondertussen toch al aantal 1000en km’s op. Was toen ook groot verschil met de Specialized stockwielen op de Crave Expert. Ook gemakkelijk tubeless te krijgen.
Wat ik wel lastig vind aan de XA elite wielen is om de banden over de velg heen te krijgen, de velg is vanwege tubeless ready net iets hoger. Ik heb me toch een partij zitten vloeken voordat ik de banden over de velg had liggen. Dat ging bij mijn vorige wielen eigenlijk altijd zonder problemen en bij de XA elite zitten ze er wel heel erg strak op.

Speciaal daarvoor deze bandenlichter aangeschaft, daarmee ging het een stuk makkelijker dan de standaard bandenlichters --> https://www.futurumshop.nl/crankbrother ... wart.phtml

Ja inderdaad. Ik heb die banden er ook niet opgekregen zonder bandlifters. Terwijl ik op mijn DT Swiss wielen de banden vervang zonder lifters nodig te hebben.
Plaats reactie