Nukeproof Scout 290 verbeteren

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Ik heb trouwens zelf geen ervaring met wolfpack maar wel met barzo/mezcal en ik vind persoonlijk de barzo al meer band dan je in de zomer in Nederland nodig hebt. Op basis van het profiel vermoed ik dat de wolfpack cross iets vlotter is. Grip op droge zanderige ondergrond wordt nauwelijks bepaald door profiel maar meer door compound, dus daar wint de wolfpack het ongetwijfeld sowieso wel.
Waar woke is, is vuur
Kalfonske
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 229
Lid geworden op: vr 10 juli 2009, 22:29

I_do schreef: wo 24 juni 2020, 21:54
Makkelijk schreef: wo 24 juni 2020, 16:46

Het blijft relatief. Het zijn geen cross country banden!
Ik zou er lekker 2,35" wolfpack cross en race op zetten.. of barzo / mezcal want die zijn wat beter leverbaar geloof ik.
Maar het zal ook een stuk zithouding zijn, zeker als het op asfalt snelheid vasthouden is. Je hebt waarschijnlijk een stuk meer luchtweerstand dan de cube. Gewicht maakt verder niet zoveel uit, alleen bij het stoplicht of op de bergen die er niet zijn.
Barzo mezcal probeer ik al tijdje te vinden met tan sidewalls, zijn niet makkelijk te vinden in zelfde kleur/uitvoering.
https://www.mantel.com/mtb-banden&brand%5B%5D=vittoria
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Kalfonske schreef: wo 24 juni 2020, 22:21
I_do schreef: wo 24 juni 2020, 21:54

Barzo mezcal probeer ik al tijdje te vinden met tan sidewalls, zijn niet makkelijk te vinden in zelfde kleur/uitvoering.
https://www.mantel.com/mtb-banden&brand%5B%5D=vittoria
Hahaha, bedankt, ik heb overal lopen zoeken behalve op één van de meest voor de hand liggende plekken schijnbaar.
De Scout
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 22 juni 2020, 21:20

Bedankt voor alle reacties.

Ik heb dit weekend de banden gewisseld. Op zolder vond ik nog een Racing Ralph 2.35 Pacestar en een Rocket Ron 2.25 Liteskin, dus deze heb ik voor de rit van vandaag gemonteerd.

In vergelijking met de Hans Dampf / Rock Razor combi rollen de XC banden echt een stuk sneller. Het kost veel minder moeite om gang vast te houden, zeker op karrenpaden. Ik was bang dat de 2,25 smalle Rocket Ron een stuk sneller zou gaan glijden dan de Hans Dampf, maar dat viel (met een druk van 2,0 bar) heel erg mee. Bovendien had ik de Rocket Ron met binnenband gemonteerd, dus wellicht wordt het wat grip betreft nog iets beter wanneer deze tubeless om de velg zit.

Ik ben zodanig onder de indruk van deze combi dat ik op het punt sta om een Rocket Ron SpeedGrip te bestellen (Liteskin is denk ik net iets te fragiel) Echter bedacht ik me dat jullie de Mezcal/Barzo combi van Vittoria noemden als een uitstekende XC zomer optie. Zelf kwam ik ook nog de nieuwe banden van Pirelli en Michelin tegen. Welke set kan ik het beste kiezen als ik er op rolweerstand niet op achteruit wil gaan?

Racing Ralph / Rocket Ron ( Schwalbe )
Mezcal / Barzo ( Vittoria )
Scorpion XC RC / Scorpion M ( Pirelli )
Jet XC / Force XC ( Michelin )
Mat
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 12 april 2013, 14:09

Je kan ook naar de Thunder Burt kijken, erg snelle band. Hij slijt wel snel, reed hem met Racing Ray voor maar die vind ik niet zo fijn

Rij nu zelf met Continental Crossking / Raceking, die geven nog meer vertrouwen
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Ik heb de Pirelli M voor liggen. Is een band die toch wel iets meer weegt dan de Rocket Ron en dus waarschijnlijk ook wel een iets betere lekbescherming maar zal ook iets minder makkelijk rollen dan de RR. Dat zijn vaak de keuzes die je moet maken afhankelijk van wat je fietsomgeving is.
"This species has amused itself to death"
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Ik zou die racing ralph lekker oprijden en voorop een racing ray leggen.
Waar woke is, is vuur
Knakworstkweker

Is iedereen hier anti maxxis?

Ik rij met voor een ardent race tlr exo en achter met een ikon tlr exo

Op binnenbanden, want ik rij eigenlijk nooit lek

1.5 voor 1.7 achter (80kg)

Heel het jaar door goede grip, zomers iets minder maar het is ook extreem droog en mul maar dat heb je met iedere band wel.

Vorig setjes 5000 km op weggezet voor de verklikkers weggesleten waren.
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Knakworstkweker schreef: zo 13 september 2020, 19:51 Is iedereen hier anti maxxis?

Ik rij met voor een ardent race tlr exo en achter met een ikon tlr exo

Op binnenbanden, want ik rij eigenlijk nooit lek

1.5 voor 1.7 achter (80kg)

Heel het jaar door goede grip, zomers iets minder maar het is ook extreem droog en mul maar dat heb je met iedere band wel.

Vorig setjes 5000 km op weggezet voor de verklikkers weggesleten waren.
Zeker niet. Op 1 fiets (trail) heb ik Pirelli voor en Maxxis ardent race achter. De andere xc heb ik Forekaster voor en ikon achter. Ikon is wel wat kwetsbaar op het loopvlak. M'n fietsmaat heeft hem al 2x lek gereden, laatste keer door een stukje hout maar ook een keer op een steen.
"This species has amused itself to death"
Plaats reactie