jernij schreef: ↑vr 22 januari 2021, 09:20
Rare vraag misschien, maar gaat het problemen opleveren als ik mijn 110mm Sid in een EVO wil?
je bent al raar als je een SID wilt... .
Maar verder is het geen probleem
Haha, ja ach die bevalt prima.. Maar mijn Lux ook dus dan zou het allemaal onzin zijn om over te stappen.
Is het ook, maar je moet ergens heen met je centen...
Dus oud of nieuw type SID maakt ook niet uit zeg je nu?
Hey... goeie tip!!
Nou uitzoeken of er nog Evo's Comp leverbaar zijn...
(Ik informeerde ernaar in de nazomer, en tot komende zomer was er toen al niks meer leverbaar. Zal dus '22 worden op zijn vroegst?).
Houd het zeker in gedachte .
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Haha, ja ach die bevalt prima.. Maar mijn Lux ook dus dan zou het allemaal onzin zijn om over te stappen.
Is het ook, maar je moet ergens heen met je centen...
Dus oud of nieuw type SID maakt ook niet uit zeg je nu?
Nieuwe SID is wel duidelijk een vooruitgang. De oude was aardig voor XC gebruik, de huidige lichte kun je echt lomper mee rijden (voor mij belangrijk, voor de beoogde doelgroep niet) en de '35' uitvoering begint zowaar op een echte vork te lijken!
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Ik heb de oude Sid 100 mm in mijn Spark RC 2020 gewisseld voor een nieuwe Sid 120 mm versie. Stukken beter dan de oude, na 2 maanden echter kaduuk. Flink wat speling op de binnenpoten, de garantie-afhandeling via BC schiet vooralsnog niet echt op.
Nu een 120 mm Fox 34 SC van een maatje te leen en dat bevalt toch wel heel goed. Op de echt technische stukken hier in het zuiden vindt ik de Spark nu beter dan de Epic Evo Expert die ik hiervoor reed.
Canyon Lux Trail - Swett Smockelaer - Kona Honzo ST
Rogier13 schreef: ↑vr 22 januari 2021, 22:57
Ik heb de oude Sid 100 mm in mijn Spark RC 2020 gewisseld voor een nieuwe Sid 120 mm versie. Stukken beter dan de oude, na 2 maanden echter kaduuk. Flink wat speling op de binnenpoten, de garantie-afhandeling via BC schiet vooralsnog niet echt op.
Nu een 120 mm Fox 34 SC van een maatje te leen en dat bevalt toch wel heel goed. Op de echt technische stukken hier in het zuiden vindt ik de Spark nu beter dan de Epic Evo Expert die ik hiervoor reed.
Die extra 20mm zal daar ongetwijfeld ook aan hebben bijgedragen
Gisteren de eerste ervaring met mijn nieuwe 120mm SID select op Amerongen en hij deed het in ieder geval beter dan mijn 1e generatie Pike op 140mm. In ieder geval genoeg vork om mijn dikke lijf behoorlijk hard over obstakels heen te rammen. Ik ben tot dusver helemaal in mijn nopjes. En hij zit ook nog eens in een onvervalste DownCountry fiets.
suravida schreef: ↑do 4 maart 2021, 13:18
Gisteren de eerste ervaring met mijn nieuwe 120mm SID select op Amerongen en hij deed het in ieder geval beter dan mijn 1e generatie Pike op 140mm. In ieder geval genoeg vork om mijn dikke lijf behoorlijk hard over obstakels heen te rammen. Ik ben tot dusver helemaal in mijn nopjes. En hij zit ook nog eens in een onvervalste DownCountry fiets.
Ik heb eerder gezegd dat custom staal mij tot nog toe niet zoveel deed, maar ik weet niet precies wat het is maar die Victor is echt niet te harden zo gaaf. Ik vroeg op insta nog hoe je bepaalt hoe stijf het moet zijn, je antwoord was feitelijk een kwestie van vakmanschap
Ah was jij dat, beetje lastige vragen stellen... Maar ik wil IRL nog wel eens verder uitweiden of het hoe en waarom, maar daar is Instagram een wat te beperkt medium voor.
suravida schreef: ↑vr 5 maart 2021, 08:17
Ah was jij dat, beetje lastige vragen stellen... Maar ik wil IRL nog wel eens verder uitweiden of het hoe en waarom, maar daar is Instagram een wat te beperkt medium voor.