En de efficiencytest van al deze XC-bikes, met geopende vering bergop:
https://m.pinkbike.com/news/field-test- ... -2020.html
Pinkbike test 4 XC racebikes, 5 downcountry bikes.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 10365
- Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
- Mijn mountainbike: Lux Trail CF7
De Impossible Climb results:
https://m.pinkbike.com/news/field-test- ... -2020.html
https://m.pinkbike.com/news/field-test- ... -2020.html
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
-
- Extreme Biker
- Berichten: 845
- Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
- Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10
Dit vond ik wel een behoorlijk waardeloze test hoor. Hij is vermakelijk, maar ik denk dat lijnkeuze en oefening hier meer invloed heeft dan de fiets in deze selectie fietsenaurelius schreef: ↑di 25 augustus 2020, 23:21 De Impossible Climb results:
https://m.pinkbike.com/news/field-test- ... -2020.html
Who needs roads when there's dirt
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 434
- Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58
Eens en helemaal wanneer je de cannondale test als het regent.
-
- Extreme Biker
- Berichten: 674
- Lid geworden op: zo 17 mei 2009, 17:08
- Mijn mountainbike: kanondeel scherp mesje, haast, grootse V en een opvouwfiets
Dat geld voor die andere test helaas ook. Ik had de hoop dat ze hem zouden uitvoeren als een in of juist uit het zadel efficiëntie test. Dan zou je kunnen zien welke geo/vering combi het minst energie opslokt. Dat blijft voor een xc racer relevant. Maar in het filmpje zie hem blijkbaar zonder beleid soms in en soms uit het zadel en daarmee worden de resultaten onbetrouwbaar. Hij had een keuze moeten maken.
- suravida
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 9023
- Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
- Mijn mountainbike: Staal!
- Contacteer:
Hebben we voor dat soort zaken niet de Duitse bladen? Die vervolgens de data weer zo interpreteren dat er altijd een Duitse sponsor wint.
Volgens mij komen de verschillende karakters van de fietsen best goed uit het verhaal van Levy en consort, en is de onmogelijke klim vooral een lolletje. De klim over de onverharde weg lijkt een betere indicatie van hoe snel welke fiets is daar is. Al blijkt de Canyon dan vooral een hele puike gravelbike te zijn.
Volgens mij komen de verschillende karakters van de fietsen best goed uit het verhaal van Levy en consort, en is de onmogelijke klim vooral een lolletje. De klim over de onverharde weg lijkt een betere indicatie van hoe snel welke fiets is daar is. Al blijkt de Canyon dan vooral een hele puike gravelbike te zijn.
Een lolletje? Hoezo?
(De vorige Impossible Climbs waren er onderweg 'hindernissen' van collega's die met water gooide of hem lieten schrikken etc ... Hoezo een 'clean test' )
(De vorige Impossible Climbs waren er onderweg 'hindernissen' van collega's die met water gooide of hem lieten schrikken etc ... Hoezo een 'clean test' )
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
2015 Kona Wo
- bouwpakket
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 6112
- Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
- Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion
Dat waren nog eens echte tests
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 10365
- Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
- Mijn mountainbike: Lux Trail CF7
Cross-Country & Down-Country Bikes VS The Huck to Flat https://m.pinkbike.com/news/field-test- ... -2020.html
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Is dat een overdruk veiligheid? dat hij de seals er niet uitblaast bij de lock out.
Of is het gewoon hoe het werkt, Hit, even nadenken ..........ja inveren.
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Of over een half jaar weer veel klachten over kapotte dempers. Mechanisch krijgt zo’ n ding veel meer een op tater dan een ‘open’ demper, dat kwestie van tijd is voordat die lock out het begeeft.