Utrechtse Heuvelrug: waar mag je eigenlijk fietsen?

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

eRicW schreef: ma 12 oktober 2020, 15:11 Maar goed: als ik in mijn tuin een pumptrack bouw is er vast ook iemand die een mening heeft, hoezeer ik het daar ook mee oneens ben.
Ik kan uit ervaring zeggen dat dat wel mee valt ;)

Afbeelding
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
eRicW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1140
Lid geworden op: do 22 september 2005, 15:27

yo-eddy schreef: ma 12 oktober 2020, 15:57
eRicW schreef: ma 12 oktober 2020, 15:11 Maar goed: als ik in mijn tuin een pumptrack bouw is er vast ook iemand die een mening heeft, hoezeer ik het daar ook mee oneens ben.
Ik kan uit ervaring zeggen dat dat wel mee valt ;)
Super!!

Mijn plaatselijke boomers zijn sowieso overal tegen, of het nou voorzieningen, huisvesting, speeltuintjes of wat dan ook mag zijn.
Stamppot with weaksauce!
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

eRicW schreef: ma 12 oktober 2020, 16:00
yo-eddy schreef: ma 12 oktober 2020, 15:57

Ik kan uit ervaring zeggen dat dat wel mee valt ;)
Super!!

Mijn plaatselijke boomers zijn sowieso overal tegen, of het nou voorzieningen, huisvesting, speeltuintjes of wat dan ook mag zijn.
Mijn tuin, mijn regels :bier:

Afbeelding
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
G.P.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 161
Lid geworden op: ma 31 augustus 2020, 21:26
Mijn mountainbike: Trek Procaliber

Neem je nu een camelbak mee als je in je tuin gaat fietsen?
________
Mijn fiets
Knakworstkweker

G.P. schreef: ma 12 oktober 2020, 16:47 Neem je nu een camelbak mee als je in je tuin gaat fietsen?
Je weet niet hoe groot zijn tuin is
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2943
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

eRicW schreef: ma 12 oktober 2020, 16:00
yo-eddy schreef: ma 12 oktober 2020, 15:57

Ik kan uit ervaring zeggen dat dat wel mee valt ;)
Super!!

Mijn plaatselijke boomers zijn sowieso overal tegen, of het nou voorzieningen, huisvesting, speeltuintjes of wat dan ook mag zijn.
Als ik in mijn tuin naast jouw huis een motorcrossbaan aanleg dan vind je dat vast ook niet erg. Of lekker aan mijn Harleys ga sleutelen. Beetje overlast ach wees niet zo'n zeur, toch! En dikke ikke heb lekker plezier. :winkie: :winkie:
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Crapton schreef: ma 12 oktober 2020, 18:29
eRicW schreef: ma 12 oktober 2020, 16:00

Super!!

Mijn plaatselijke boomers zijn sowieso overal tegen, of het nou voorzieningen, huisvesting, speeltuintjes of wat dan ook mag zijn.
Als ik in mijn tuin naast jouw huis een motorcrossbaan aanleg dan vind je dat vast ook niet erg. Of lekker aan mijn Harleys ga sleutelen. Beetje overlast ach wees niet zo'n zeur, toch! En dikke ikke heb lekker plezier. :winkie: :winkie:
Leven en laten leven is het motto, een pumptrack is vrij stil en of mijn buurman nou een uurtje met de bosmaaier in de weer is of met z'n Triumph Spitfire projectje, prima toch :-q
Een motorcrossbaan is weer een heel extreem voorbeeld.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
eRicW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1140
Lid geworden op: do 22 september 2005, 15:27

Die nee-bejaarden zorgen zelf voor de grootste overlast: iedere zaterdagmorgen. om 0800 de bladblazer uit de stalling, om mij vervolgens overhoop te rijden als ze met hun Q8/XC90 de volle 700 m naar de super gaan (met 55 per uur door de 30 zone).

Getekend,
Zure millenial.
Stamppot with weaksauce!
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Dubbelop leest hier mee, Eric! Pas maar op met je opmerkingen over Boomers :-) :-q
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
eRicW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1140
Lid geworden op: do 22 september 2005, 15:27

bert l. schreef: ma 12 oktober 2020, 20:51 Dubbelop leest hier mee, Eric! Pas maar op met je opmerkingen over Boomers :-) :-q
:winkie:
Stamppot with weaksauce!
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

eRicW schreef: ma 12 oktober 2020, 20:58
bert l. schreef: ma 12 oktober 2020, 20:51 Dubbelop leest hier mee, Eric! Pas maar op met je opmerkingen over Boomers :-) :-q
:winkie:
Ik voel weer wat parkeerplaats afsluitingen aankomen
eRicW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1140
Lid geworden op: do 22 september 2005, 15:27

bouwpakket schreef: ma 12 oktober 2020, 21:15
eRicW schreef: ma 12 oktober 2020, 20:58

:winkie:
Ik voel weer wat parkeerplaats afsluitingen aankomen
Als Puck met d'r tankje pal naast het 'parkeerplaats afgesloten' bord mag staan te Instagrammen, dan mag de rest van NL dat ook!

We gaan het zien. Boomers vs. millennials terzijde schuivend: ik denk dat het erg onverstandig is om mensen opgehokt te laten, en hun potje voetbal op zaterdagochtend afpakken leidt ook tot weinig goeds. Het jammerlijke gevolg is dat de huidige indeling van het bos de hier op volgende toename in drukte niet zo goed kan hebben.
Stamppot with weaksauce!
Gerard4t
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 228
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 21:32

[modbreak: off-topic deel verwijderd ]

Overigens en hopelijk op dit forum ten overvloede wat betreft het fietsen op paden waar ook wandelaars aan te treffen zijn: Laat mensen nooit schrikken, bel, schreeuw of toeter ze niet van het pad af en besef dat ze daar mogelijk van de rust van het bos genieten.
Wil je lekker je gang kunnen gaan, zoek dan speciaal hiervoor bestemde paden op.
Wees altijd een heer in het verkeer (m/v). Een vrouwelijke heer is natuurlijk een hierin, net als in boerin.
Ook op de weg zie ik vaak idioot gedrag van fietsers, hoe groter het groepje, hoe minder er opgelet wordt. Ook al tij je met een groepje, de verkeersregels blijven gewoon geldig en als er een rijwielpad is, hoor je daar te fietsen, als er een fietspad is, hoeft dat niet per sé. Wil je afwijken van de regels dan moet je dat organiseren.
Ik benadruk e.e.a. hier graag even, want onhebbelijk gedrag roept juist om meer regels en dat willen we nu juist liever niet.
Als ik val is het meestal onhandig dat ik een fiets bij me heb.
frankyeti
All rounder
All rounder
Berichten: 110
Lid geworden op: do 22 september 2016, 13:53

eRicW schreef: ma 12 oktober 2020, 13:49
Knakworstkweker schreef: ma 12 oktober 2020, 12:59

Ik denk dat degene die dat toen hebben gedaan hun centjes ergens anders in geïnvesteerd hebben
Toevallig kwam een soortgelijke situatie in België dit weekend ook voorbij. Privéterrein, alsnog Agentschap Bos & Natuur die er z'n plasje overheen moest doen. Exit dirt spot.

Het riekt IMHO altijd een beetje naar willekeur, dit soort situaties. Alle procedure's uit je hoofd kennen én volgen lijkt niet genoeg - je moet ook nog de juiste vrienden op de juist plek hebben, of bereid zijn aan juridische touwtjes te trekken. De gemiddelde biker met een leuk idee is dat uiteraard niet.

Nederland is ingedeeld in bestemmingsplannen waarbij op stukken grond een bestemming met bijbehorende regels wordt toegewezen. Je kunt deze grond wel kopen, maar je moet je toch houden aan de bestemming die er op zit óf een bestemmingsplanwijziging indienen (wat een mooi ambtelijk en belanghebbenden getouwttrek oplevert).. De 'Het is van mij dus ik kan doen wat ik wil' -mentaliteit gaat dus helaas niet altijd op;..
Plaats reactie