Keuze Fully, aankoopadvies

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Noke
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: do 13 december 2018, 12:54

Bedankt voor de tips ! Ik ga eens wat forumleden benaderen voor verdere informatie .
Gebruikersavatar
HB_Eagle
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 822
Lid geworden op: do 2 augustus 2018, 19:36

Ff off topic

Korte stack van de lux 8 heb je toch geen last van met wat spacers of zit ik er veel naast
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

HB_Eagle schreef: di 17 november 2020, 17:37 Ff off topic

Korte stack van de lux 8 heb je toch geen last van met wat spacers of zit ik er veel naast
Als ik op de site kijk bij de CF8, zie ik geen spacers onder de stem. Je kan hooguit de stem omdraaien maar daar win je nog niet veel mee.
Robi-One
All rounder
All rounder
Berichten: 97
Lid geworden op: za 3 augustus 2019, 07:39

Zulke informatie is bij Canyon normaliter bij de geo tabellen terug te vinden. Op de foto's staan meestal geen, of weinig, spacers. Nu kan ik het niet meer terug vinden, maar kan me niet voorstellen dat hij zonder spacers wordt geleverd.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Werden altijd geleverd met 2 spacers, zal nu nog zo zijn.
(Mailtje aan of live chat met Canyon, en je weet het zeker. Of ff navragen in het Canyon 2021 topic bij recente kopers).
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
kjoeb
All rounder
All rounder
Berichten: 84
Lid geworden op: za 4 februari 2012, 11:26

Ik zit ook graag wat rechter op (maar soms wat dieper) en dat lukt prima op de Lux (1.80/maat M). Met de meegeleverde spacers en een omgekeerde stem zijn zadel en stuur (voor mij met bb 86) ongeveer even hoog..
Robi-One
All rounder
All rounder
Berichten: 97
Lid geworden op: za 3 augustus 2019, 07:39

Net nog even gekeken via de laptop. Staat bij de CF 7 in de tabellen aangegeven per maat:

S: 5 mm
M: 10 mm
L: 15 mm
XL: 20 mm

Voor het gemak ga ik er maar even vanuit dat dit bij de CF 8 ook het geval is.
TJJ
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: ma 2 november 2020, 20:54
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF 7 (2021) / Grizl CF 8 (2022)

Mijn LUX CF7 (maat L) werd geleverd met 10mm spacer onder en 5mm boven. (die kan natuurlijk ook nog onder de stem).
Ik heb zelf nog een 70mm stem (v14) omgekeerd gemonteerd en de flatbar vervangen voor een riser (15mm, H22), dan win je nog aardig wat hoogte.
Gebruikersavatar
HB_Eagle
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 822
Lid geworden op: do 2 augustus 2018, 19:36

TJJ schreef: wo 18 november 2020, 18:21 Mijn LUX CF7 (maat L) werd geleverd met 10mm spacer onder en 5mm boven. (die kan natuurlijk ook nog onder de stem).
Ik heb zelf nog een 70mm stem (v14) omgekeerd gemonteerd en de flatbar vervangen voor een riser (15mm, H22), dan win je nog aardig wat hoogte.
Dan komt het stuur denk ik wel hoger dan zadel of nog niet?
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

TJJ schreef: wo 18 november 2020, 18:21 Mijn LUX CF7 (maat L) werd geleverd met 10mm spacer onder en 5mm boven. (die kan natuurlijk ook nog onder de stem).
Ik heb zelf nog een 70mm stem (v14) omgekeerd gemonteerd en de flatbar vervangen voor een riser (15mm, H22), dan win je nog aardig wat hoogte.
Wat is de reden om de voorkant zo omhoog te brengen?
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
TJJ
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: ma 2 november 2020, 20:54
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF 7 (2021) / Grizl CF 8 (2022)

Iets hoger vind ik prettig zodat ik wat minder op mijn handen leun, bovendien heeft een riser door zijn upsweep ook (voor mij) een wat prettigere stand voor mijn polsen. Mijn stuur zit volgens mij nog net iets lager dan mij zadel (in ben 184cm).
Gebruikersavatar
HB_Eagle
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 822
Lid geworden op: do 2 augustus 2018, 19:36

Was vastbesloten een lux 8 aan te schaffen
Maar na veel meten kom ik er toch achter dat hij voor mij niet te passen is heb de reach en stack van xL nodig maar zadelhoogte van de L
enige mogenlijkheid die ik zie is XL en dropper vervangen door gewone pen (zonde)
Voorlopig opzoek naar waardig alternatief ook rond €4000
Majoorkees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 434
Lid geworden op: do 2 mei 2019, 13:58

Scalpel si4? 3700 eu, geen Lefty, fijne xc - bak. Verder; Orbea, giant Anthem... keuze is reuze :)
Gebruikersavatar
HB_Eagle
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 822
Lid geworden op: do 2 augustus 2018, 19:36

Majoorkees schreef: vr 20 november 2020, 10:01 Scalpel si4? 3700 eu, geen Lefty, fijne xc - bak. Verder; Orbea, giant Anthem... keuze is reuze :)
Geloof allemaal mindere afmontage (mo)
Ben wel op zoek minimaal x01 wel of geen eagle (sram fan)
En mogelijkheid voor 2 bidons (hoge demper)
Orbea mooie fietsen masr allemaal shimano of onbetaalbaar xx1
Scalpel nog niet gecheckt
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2232
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

Noke schreef: ma 16 november 2020, 16:56 Een van de eisen is dat er 2 bidons mee moeten , daarom vallen oa de Scott reeks af , want dan zou ik een rugzak mee moeten nemen op lange tochten ( meestal 70-100 km ).
Lyne Holy Rail.

Probleem opgelost en zie daar: een wereld aan passende fully's gaat voor je open :D
verkrijgbaar bij Alltricks (al bestel ik daar net de laatste uit de voorraad)

Vwb passende bike:
Giant Anthem Advanced Pro 1 en 2 met name in Duitsland op sommige plekken erg scherp geprijsd. Vol carbon met shimano 1x12 en carbon wielen. Heb ik vorige week ook voor op de knop gedrukt omdat ik 'even' moet overbruggen tot juli .

Anders eens kijken naar de wat minder bekende merken zoals bv de Superior XF serie. Vind ik fraaier dan een Lux en is qua geo en dubbele bidonhouder helemaal bij de tijd.
BH Lynx is een optie die wat meer lijkt op een Orbea.
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
Plaats reactie