North Shores. Welke zijn jou favoriet?

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Dhr Snelbroek
All rounder
All rounder
Berichten: 95
Lid geworden op: di 17 november 2020, 16:56
Contacteer:

Precies zoals de onderwerp zegt... wat zijn jou favorieten North Shores? Houten obstakels en TTF's. Skinnies, wipwap, drops, hout-hout jumps. Als er een paar NS's op jouw lokale rondje/bikepark zou komen, welke zou je het liefst willen zien?
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Die in Vancouver is wel mijn favoriet
Waar woke is, is vuur
Dhr Snelbroek
All rounder
All rounder
Berichten: 95
Lid geworden op: di 17 november 2020, 16:56
Contacteer:

Makkelijk schreef: ma 14 december 2020, 19:37 Die in Vancouver is wel mijn favoriet
:bier:

"North Shore/ boardwalk: First developed in British Columbia, North Shore is a trail that has raised up above the ground, generally made of wood, to avoid boggy sections that would otherwise be unrideable. This technique is also used to create technical trails from otherwise simple passages."

Ik weet dat genoeg mensen gaat zeggen dat "North Shore" een plek is, niet een feature, maar toch als ik waar dan ook in de wereld "North Shore feature" zeggen, begrijp ze mij gelijk... Dusss.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5551
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Iets dichter bij huis, Bikepark Twente-Salland in Holten.

https://youtu.be/TBLR5797qow
Gebruikersavatar
Brul78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 471
Lid geworden op: do 31 oktober 2019, 10:50
Mijn mountainbike: YT Izzo Comp

Kijk The Moment maar als je weten wat de echt originele North Shores zijn. Ik wed dat niemand op dit forum ze zou durven rijden.

https://www.redbull.com/nl-nl/films/the-moment

Vanaf 19:00 ongeveer

Screenshot
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Brul78 op ma 14 december 2020, 21:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

Drops, skinnies, wallrides en ondanks dat ik er nog nooit één gereden heb, wil ik die wipwap dingen wel eens rijden.

Verder zou ik weleens een gevorderde NS willen zien. Een variant op omgekeerde pallets, en dan een paar achter elkaar, zodat je dit effect krijgt:

https://www.youtube.com/watch?v=QJIMRMSW-zo&t=261

Die kun je dan op één wiel zoals hier hoppen, of met 2 wielen tegelijkertijd...
eRicW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1140
Lid geworden op: do 22 september 2005, 15:27

Dhr Snelbroek schreef: ma 14 december 2020, 19:09 Precies zoals de onderwerp zegt... wat zijn jou favorieten North Shores? Houten obstakels en TTF's. Skinnies, wipwap, drops, hout-hout jumps. Als er een paar NS's op jouw lokale rondje/bikepark zou komen, welke zou je het liefst willen zien?
Alles. Precies zoals aangegeven staat in een eerder commentaar: bedoeld om de swamp te omzeilen. Nou, swamp genoeg in NL, zeker in dit seizoen!

FWIW één van de bouwers van het bikepark in Wageningen heeft een flinke wipwap in z'n tuin. DIE zou ik ergens willen zien waar ik niet van 2 m hoog (oid) in het rozenperk knikker :winkie:
Stamppot with weaksauce!
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Mijn favo north shores. Beide gesurft/gewindsurft 8)
Afbeelding
Afbeelding

Daar wordt op je bek gaan ook hard afgestraft, maar bevalt me nog steeds beter als op die houten zooi :lol:
btw ik sta daar zelf NIET op de foto, maar hier in de gang hangt er nog een leuke plaat van.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
eRicW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1140
Lid geworden op: do 22 september 2005, 15:27

Jurf schreef: ma 14 december 2020, 21:35 Mijn favo north shores. Beide gesurft/gewindsurft 8)
Oahu? Soortgelijk gezicht paar jaar terug toen de vrouw op Maui was voor X-Terra. Supermooi (maar ik pl***r al van een skateboard af).
Stamppot with weaksauce!
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1359
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

:roll:
Makkelijk schreef: ma 14 december 2020, 19:37 Die in Vancouver is wel mijn favoriet
Die dus. En ik houd helemaal niet van skinnies.

Dit is voor mij de North Shore:

Afbeelding

En dit:

Afbeelding

:bier:
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

De bovenste is Pipeline Oahu, de onderste Hookipa Maui. Een beetje het Whistler/Northshore Vancouver van het surfen en windsurfen.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Dhr Snelbroek
All rounder
All rounder
Berichten: 95
Lid geworden op: di 17 november 2020, 16:56
Contacteer:

Dice Oldskool schreef: ma 14 december 2020, 20:59 Iets dichter bij huis, Bikepark Twente-Salland in Holten.

https://youtu.be/TBLR5797qow
Gaaf!
Dhr Snelbroek
All rounder
All rounder
Berichten: 95
Lid geworden op: di 17 november 2020, 16:56
Contacteer:

nielsvk schreef: ma 14 december 2020, 22:07 :roll:
Makkelijk schreef: ma 14 december 2020, 19:37 Die in Vancouver is wel mijn favoriet
Die dus. En ik houd helemaal niet van skinnies.
Waarom niet? Hoef niet natuurlijk, ben maar benieuwd.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Skinnies vind ik niet leuk, omdat de consequenties van een lullig klein valletje snel groot zijn. M’n enkels zijn niet zo sterk.

Houten jumps vind ik wel leuk. Al ben in er gruwelijk op onderuit gegaan deze zomer. Glad.
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1359
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

Dhr Snelbroek schreef: ma 14 december 2020, 22:57
nielsvk schreef: ma 14 december 2020, 22:07 :roll:


Die dus. En ik houd helemaal niet van skinnies.
Waarom niet? Hoef niet natuurlijk, ben maar benieuwd.
Puur persoonlijke voorkeur. Ik houd meer van natuurlijk terrein en dat biedt de North Shore ook heel veel.

Functioneel houtwerk vind ik prima. Een wipwap of enorme rollercoaster is mij een beetje te pretparkachtig.

Daartussenin zit natuurlijk ook wel een heleboel en af en toe is het ook best leuk. Je komt er hier ook niet onderuit.

Het is vaak wel prachtig gebouwd, het vakmapschap kan ik zeker waarderen. En nieuw ruikt dat cedar ook heerlijk 8)

Een paar plaatjes dan maar van wat je hier zoal aantreft op de trails:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

:-q
Plaats reactie