North Shores. Welke zijn jou favoriet?

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Jurf schreef: ↑ma 14 december 2020, 22:15 De bovenste is Pipeline Oahu, de onderste Hookipa Maui. Een beetje het Whistler/Northshore Vancouver van het surfen en windsurfen.
Dus jouw forumnaam zou eigenlijk Surf moeten zijn Afbeelding
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

Dice Oldskool schreef: ↑ma 14 december 2020, 20:59 Iets dichter bij huis, Bikepark Twente-Salland in Holten.

https://youtu.be/TBLR5797qow
Helaas is die wallride net zoals bij zovelen niet echt een wallride. Veel te vlak.

Bikepark gorinchem heeft ook zoiets:

https://www.youtube.com/watch?v=pEtA895Uns0
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

vibemaker schreef: ↑ma 14 december 2020, 23:50 Dus jouw forumnaam zou eigenlijk Surf moeten zijn Afbeelding
Ik ga weer hopeloos off topic, maar, die naam komt doordat we teveel Jeroens in de vrienden kring hadden.
Een maatje met dezelfde naam die al langer MTB,t noemen we JB: Jeroen bike en Jurf is een afkorting van Jeroensurf :wink: , bij vrienden reageer ik al nauwelijks meer op mijn eigen naam :lol:
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Dhr Snelbroek
All rounder
All rounder
Berichten: 95
Lid geworden op: di 17 november 2020, 16:56
Contacteer:

Mark-V schreef: ↑ma 14 december 2020, 23:51
Dice Oldskool schreef: ↑ma 14 december 2020, 20:59 Iets dichter bij huis, Bikepark Twente-Salland in Holten.

https://youtu.be/TBLR5797qow
Helaas is die wallride net zoals bij zovelen niet echt een wallride. Veel te vlak.

Bikepark gorinchem heeft ook zoiets:

https://www.youtube.com/watch?v=pEtA895Uns0
Gorinchem ziet er gaaf uit. Wil graag daar een keer heen!

Aan alle anti-skinny mensen... Wat vinden jullie van "ladder" bruggetjes van zo'n 30 a 50cm breed om plekken te overbruggen die altijd nat zijn?
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

@jurf Ik ga even mee off topic, we moeten misschien na de lockdown eens een kop koffie drinken. :bier:
Moet bekennen dat ik de eerste foto direct herkende, en ik was ook op beide beaches back in 1996 8)

En net als met NS voor bikes zijn er zo veel mooie stranden en verhalen, ondoenlijk 1 favoriet te noemen
Een top 10 is al lastige keuzes maken

A beach house isn't just real estate. It's a state of mind"
Douglas Adams

Oh ja on topic, ik ben niet zo van de grote drops, maar een mooie wall ride vind ik altijd cool
Saalbach, Leogang, Brandnertal en die op Kardinge natuurlijk. En de skinny bij Zuidlaren 8)

Wortelpassages met de beste herrinneringen zijn Leogang Hangman en de transit over de kam naar Saalbach
Anders als het Canadese geweld, met een hardtail over off camber natte wortels op 1700m hoogte was gaaf.

Afbeelding

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
FXII
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 20 mei 2016, 15:05
Mijn mountainbike: Pinnacle Ramin
Contacteer:

Dice Oldskool schreef: ↑ma 14 december 2020, 20:59 Iets dichter bij huis, Bikepark Twente-Salland in Holten.

https://youtu.be/TBLR5797qow
Geinig! Rood hoog ziet wel amusant uit (ook mooie natuurlijke looks door die takken als hek rondom) en die wipwap in zwart kwam voor mij wat onverwacht.

In de praktijk vind ik north shores altijd wat tegenvallen, niet dat ik er enorm veel gereden heb maar ik vind het in de praktijk altijd minder leuk dan dat het er uitziet. Skinnies vind ik wel leuk omdat je daar vaak met beleid overheen moet, maar dat ligt ook aan de hoogte.

Wipwap is geinig maar meestal niet meer dan dat. In het skillpark van Landgraaf liggen twee kleine wipwaps en daar kun je overheen blazen alsof het kickers zijn, gewoon een kwestie van wat harder aanzetten.

https://www.instagram.com/p/CH6Ijh1j82s

De betonblokken vind ik dan wel weer leuk om te doen en hebben voor mij iets meer trial-gehalte.

In Genk, bikepark Kattevennen hebben ze een Northshore die redelijk de hoogte in gaat naar een platformpje, waar je middels of via een stijle drop-in of via een trapachtige norhtshore (kan dit wat lastig uitleggen,zie foto) kan uitrijden. De drop-in vond ik niet zo heel spannend, ziet vooral intimiderend uit, maar die trappen vond ik wat uitdagender, zeker omdat je op een gegeven moment van een skinny over moet hoppen naar een ander, lager gelegen gedeelte (gevolgd door nog wat hops, de brugjes liggen daar uit elkaar).

Northshore Kattevennen
Afbeelding

Wallride Kattevennen
Afbeelding

Wallrides vind ik dan weer leuker, maar de intepretatie daarvan ligt wat uit elkaar. Is vaak niet meer dan een veredelde kombocht. Al ziet hetgeen wat Bart Brentjes & team nu in Sittard aan het bouwen zijn wel serieus uit;

Afbeelding

Daarnaast sluit ik me bij eerder commentaar over het gebruik van natuurlijke elementen aan. Hoewel dit natuurlijk in Nederland waarschijnlijk niet voorkomt, vind ik zo'n rock roll zoals uit de canadese video's heel erg gaaf. Ware het niet dat corona de wereld over had genomen dan had ik dit ook al eens in praktijk mogen ervaren :-?

Afbeelding
Β―\_(ツ)_/Β―
B100
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1305
Lid geworden op: wo 6 oktober 2004, 17:28

FXII schreef: ↑di 15 december 2020, 12:54 Wallrides vind ik dan weer leuker, maar de intepretatie daarvan ligt wat uit elkaar. Is vaak niet meer dan een veredelde kombocht.
De term wallride is inderdaad aan nogal wat devaluatie in Nederland onderhevig.....

Maar goed, een 30cm stoeprand wordt ook al drop genoemd dusss....
Downhill is geen grapje
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

B100 schreef: ↑di 15 december 2020, 17:56
FXII schreef: ↑di 15 december 2020, 12:54 Wallrides vind ik dan weer leuker, maar de intepretatie daarvan ligt wat uit elkaar. Is vaak niet meer dan een veredelde kombocht.
De term wallride is inderdaad aan nogal wat devaluatie in Nederland onderhevig.....

Maar goed, een 30cm stoeprand wordt ook al drop genoemd dusss....
Dat is een beetje de strekking van het hele forum hier. :lol:
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Maar dat mag je niet zeggen... :wink:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Dit is inderdaad wel heel tof en technisch rijden!


Afbeelding


Afbeelding


Skinny's zijn wel leuk af en toe zoals ze in BC liggen. Maar deze plaatjes doen mij toch meer.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

Dhr Snelbroek schreef: ↑di 15 december 2020, 11:21 Gorinchem ziet er gaaf uit. Wil graag daar een keer heen!

Aan alle anti-skinny mensen... Wat vinden jullie van "ladder" bruggetjes van zo'n 30 a 50cm breed om plekken te overbruggen die altijd nat zijn?
Wat ik sowieso wel goed gedaan vind in Gorinchem is dat ze de houten features met kippengaas bekleed hebben voor meer grip in de regen.
Zoals je op die video kunt zien was alles nat van de regen, en toch goed begaanbaar.



Vwb de wallride, zelfs de wallride in Wijchen, waar toch aardig pittige drops liggen, is nog niet eens echt een wallride. Ik schat m zo rond de 45 graden.
Ieder viaduct heeft een vergelijkbare hoek en daar rij je ook zo tegenop.
Met een goede transitie en gebogen zou een wallride met deze hoek veel gaver zijn (en prima te berijden).

https://www.instagram.com/p/CI1CkioB5yr/
Gebruikersavatar
FXII
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: vr 20 mei 2016, 15:05
Mijn mountainbike: Pinnacle Ramin
Contacteer:

maverick76 schreef: ↑di 15 december 2020, 18:01
B100 schreef: ↑di 15 december 2020, 17:56

De term wallride is inderdaad aan nogal wat devaluatie in Nederland onderhevig.....

Maar goed, een 30cm stoeprand wordt ook al drop genoemd dusss....
Dat is een beetje de strekking van het hele forum hier. :lol:
Nou ja, in Nederland spreekt men ook over heuvels, welke doorgaans eigenlijk veredelde zandhopen zijn :lol:
Β―\_(ツ)_/Β―
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

FXII schreef: ↑wo 16 december 2020, 10:58
maverick76 schreef: ↑di 15 december 2020, 18:01

Dat is een beetje de strekking van het hele forum hier. :lol:
Nou ja, in Nederland spreekt men ook over heuvels, welke doorgaans eigenlijk veredelde zandhopen zijn :lol:
En we hebben t over mountainbiken terwijl het eigenlijk boswielrennen is :lol: :bier:
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Heckler40 schreef: ↑di 15 december 2020, 11:55 @jurf Ik ga even mee off topic, we moeten misschien na de lockdown eens een kop koffie drinken. :bier:
Moet bekennen dat ik de eerste foto direct herkende, en ik was ook op beide beaches back in 1996 8)
Doen we! :-q

Combineren met de Laarwall bij Zandvoort?
Afbeelding

Of bij jou in de buurt als ze daar wat leuke hebben om mee t spelen :)
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Gaaf!

@jurf, Is dat het circuit in de achtergrond, Ik meen een asfalt wall ride te zien :winkie:
Ik heb mijn eerste zout water gesurfd op Zandvoort en Bloemendaal, later vooral bij de pier bij Wijk aan Zee

Die Duinroute kom ik zeker een keer doen, maar met zeg 2,5 uur rijden vanaf Assen is het iets voor na de lockdown.
Wij heben hier ook wel leuke routes en je bent welkom, of we sprken ergens tussenin af op HV-LV of zo als het weer kan.

Aloha!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Plaats reactie