Terug naar de binnenband

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
FranX78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 466
Lid geworden op: zo 4 maart 2007, 14:43

aurelius schreef: za 16 januari 2021, 12:34 Yep... ligt maar net aan je ondergrond.
Zuid-L, Voerstreek, veel meidoorn en vuursteen, heerlijk, tubeless!
Haalde tot 18(!) doornen uit een band. Scheelde dus 18x een bandje wisselen.
En er is geen gat dat tot nu toe niet te dichten was met een plug, gelukkig.
Daarnaast minder stootlek op hoge snelheid op stevige afdalingen bij lagere druk. Tikkie lichter dan biba... voor mij geen biba’s meer (wel altijd een reservebandje mee voor noodgevallen).
Dezelfde ervaring.
Ik woon elders in Limburg, maar ik zak regelmatig af naar Z. Limburg. Ik rij tubeless en zag recent bij het omleggen van de band een heleboel doornen aan de binnenkant uitsteken. Wellicht had ik met een binnenbandje bij elke doorn stil gestaan.
Slechts één keer heb afgelopen jaar een platte band gehad. Toen had ik een scheur van 3 cm in de zijkant van de band. Daar had een binnenbandje me ook niet kunnen helpen.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

FranX78 schreef: za 16 januari 2021, 16:56 Toen had ik een scheur van 3 cm in de zijkant van de band. Daar had een binnenbandje me ook niet kunnen helpen.
Met een ty-rap kom je een eind.
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
bartsince1975
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 615
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 21:07
Mijn mountainbike: Brodie Expresso / Snowdon MK-007

I_do schreef: za 16 januari 2021, 15:19
bartsince1975 schreef: za 16 januari 2021, 14:30 In Nederland rij ik bijna altijd met bb; makkelijk wisselen van banden, ik rij toch niet met superlage druk want dat gezwabber hou ik niet zo van, die paar gram op een fiets van 12,5 kilo boeit ook niet, en je rijdt hier toch bijna nooit lek. Ga ik naar het buitenland dan gaat de BB eruit en komt er een cushcore in het achterwiel en gaan ze tubeless, dan heeft het gewoon bewezen voordeel.
Vind je het wisselen dan niet ook gedoe? Of gaat er voor buitenland ook wat groverd op, dan snap ik het wel.
Meestal gaat er dan zelfs een andere wielset op, maar op zijn minst wisselen de banden. Dan blijf ik terug in NL tubeless rijden tot ik wielen of banden wissel. Buitenbandjes ff spoelen, dan gaat dat daarna met bv ook weer prima.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Als je er een binnenband in had zitten had je die ook moeten fixen, plakken of evengoed een band plaatsen.

Anyway, hier ook een tevreden binnenbanden gebruiker die de nadelen ervan nog niet gevonden heeft :-q
g60
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3316
Lid geworden op: zo 14 oktober 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Gary fisher superfly 100, custom build. Scott scale rc ‘12 custom.Trek 920 (ex tacx).
Contacteer:

aurelius schreef: za 16 januari 2021, 12:34 Yep... ligt maar net aan je ondergrond.
Zuid-L, Voerstreek, veel meidoorn en vuursteen, heerlijk, tubeless!
Haalde tot 18(!) doornen uit een band. Scheelde dus 18x een bandje wisselen.
En er is geen gat dat tot nu toe niet te dichten was met een plug, gelukkig.
Daarnaast minder stootlek op hoge snelheid op stevige afdalingen bij lagere druk. Tikkie lichter dan biba... voor mij geen biba’s meer (wel altijd een reservebandje mee voor noodgevallen).
Lol, met mh2d zie je ook alle binnenband rijders bij bosjes met de fiets op de kop staan.. Never nooit niet, tubeless is gewoon baas! Doorns eruit trekken thuis, om t half jaar wat latex erin en klaar :bier:
life starts @ 150bpm...
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Met binnenbanden heb ik veel lekke banden gehad vanwege bramenstruiken. Spaarnwoude, Hoofddorp, maar ook op andere polderroutes is daar haast niet tegenop te snoeien.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Sinaasappelbomen hebben ook doorns, en geen kleintjes.
Eigenlijk heeft alles hier doorns.
Geen idee hoe ze hier ooit hebben kunnen mtb'en zonder latex :~
Afbeelding
En die worden jaarlijks gesnoeid.
Maar in Surhuisterveen heb je daar geen last van.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

bartsince1975 schreef: za 16 januari 2021, 17:45
I_do schreef: za 16 januari 2021, 15:19

Vind je het wisselen dan niet ook gedoe? Of gaat er voor buitenland ook wat groverd op, dan snap ik het wel.
Meestal gaat er dan zelfs een andere wielset op, maar op zijn minst wisselen de banden. Dan blijf ik terug in NL tubeless rijden tot ik wielen of banden wissel. Buitenbandjes ff spoelen, dan gaat dat daarna met bv ook weer prima.
Ja tweede wielset is ideaal, en anders idd met de banden mee. Ik heb door gedoe met tubeless ventiel nu voor ook binnen band, die blijft er ook in tot er banden gewisseld gaan worden, of ik naar buitenland ga en meer grip wil voor.
Ik rijd het meest op de uhr en daar heeft het volgens mij geen wezenlijk voordeel om tubeless te rijden.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Giant-E schreef: za 16 januari 2021, 10:40 Ik zit inmiddels bijna 8 jaar op de mtb, heb er inmiddels 10K opzitten volgens mij, rij op lage bandendruk, en heb 2x een biba lekgereden: Op de Posbank, en Kwint. Na 5 minuten was ik weer op pad.
Dan heb je nog steeds 3x minder tijd aan je lekke banden besteed als de topicstarter :lol:
I_do schreef: zo 17 januari 2021, 09:13 Ik rijd het meest op de uhr en daar heeft het volgens mij geen wezenlijk voordeel om tubeless te rijden.
Neuh.. maar wat aurelius zegt, ik ben 1x met iemand 2 dagen voorstreek gaan rijden. Ik overdrijf niet: 15 lekke banden. Gelukkig hadden we heel veel ouderwetse plakkers mee want het was het begin van een bikepack-tochtje. Verderop in de ardennen nergens meer last. En ik brak m'n derailleurkooi, dus had ook wel een aandeel in mechanicals ter compensatie :lol:

Ach, ik wissel nooit banden, dus rij gewoon tubeless. Maar of het nuttig is hangt gewoon van je vaste routes af, heeft Lars al een keer een heel betoog over geschreven / discussie over losgetrapt.
Waar woke is, is vuur
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Makkelijk schreef: zo 17 januari 2021, 10:18
Giant-E schreef: za 16 januari 2021, 10:40 Ik zit inmiddels bijna 8 jaar op de mtb, heb er inmiddels 10K opzitten volgens mij, rij op lage bandendruk, en heb 2x een biba lekgereden: Op de Posbank, en Kwint. Na 5 minuten was ik weer op pad.
Dan heb je nog steeds 3x minder tijd aan je lekke banden besteed als de topicstarter :lol:
I_do schreef: zo 17 januari 2021, 09:13 Ik rijd het meest op de uhr en daar heeft het volgens mij geen wezenlijk voordeel om tubeless te rijden.
Neuh.. maar wat aurelius zegt, ik ben 1x met iemand 2 dagen voorstreek gaan rijden. Ik overdrijf niet: 15 lekke banden. Gelukkig hadden we heel veel ouderwetse plakkers mee want het was het begin van een bikepack-tochtje. Verderop in de ardennen nergens meer last. En ik brak m'n derailleurkooi, dus had ook wel een aandeel in mechanicals ter compensatie :lol:

Ach, ik wissel nooit banden, dus rij gewoon tubeless. Maar of het nuttig is hangt gewoon van je vaste routes af, heeft Lars al een keer een heel betoog over geschreven / discussie over losgetrapt.
Ik rijd nu ook gewoon met een binnenband voor en tubeless achter totdat ik een reden heb geen voor weer tubeless te maken :bier:
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

ik ben om naar Tubeless sinds een jaar of 10 geleden, toen één van mijn tubeless rijdende vrienden met een grote grijns op z'n harses een reepje aan het weg knagen was terwijl de overige 4 (waaronder ik) tientallen gaatjes aan het plakken waren van Belgisch meidoorn snoeiafval :winkie:
Met mijn gewicht ook fijn om een wat normalere druk te kunnen rijden zonder gelijk risico op stootlekken.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Makkelijk schreef: zo 17 januari 2021, 10:18 ..., heeft Lars al een keer een heel betoog over geschreven / discussie over losgetrapt.
Conclusie, net als iedereen hier ook aangeeft: is nuttig als je veel lek rijdt/in een streek woont waar je veel lek kunt rijden (stekels of rotsen bijvoorbeeld).

Verder vooral hype en veel geklieder.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
fonzie
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1611
Lid geworden op: zo 2 februari 2003, 18:29
Mijn mountainbike: een stalen

Wie heeft er binnenbanden in zijn autobanden liggen, i rest my case😀
Here’s to alcohol: the cause of, and solution to, all of life’s problems.” –Homer Simpson
Gebruikersavatar
bartsince1975
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 615
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 21:07
Mijn mountainbike: Brodie Expresso / Snowdon MK-007

fonzie schreef: zo 17 januari 2021, 12:46 Wie heeft er binnenbanden in zijn autobanden liggen, i rest my case😀
Helaas, slecht vergelijk, teveel verschillen om 1 op 1 met elkaar te vergelijken.
Gebruikersavatar
Leffkes Wachte
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: wo 15 mei 2013, 22:33
Mijn mountainbike: Cube Stereo 120 HPC TM

Ik zelf vind het rijden met binnenband fijner.
Als je lek rijdt , nieuwe binnenband erin en verder.
Als je tubeless rijdt , zit je eerst te vetzakken om de seallant eruit te krijgen en alsnog een binnenband monteren.

Bij mijn vorige fiets had ik Ride-on in mijn binnenband gedaan.
Ik weet , het is dubbelop , maar in 4 jaar maar 1 lek gehad (4e jaar)
Het is niet zo'n vetzooi tijdens het wisselen.
Dus , bij mijn nieuwe bike , weer Ride-on in mijn binnenband.

En dat spul werk zo'n 3 jaar.
In het verleden behaalde snelheden bieden geen garantie voor de toekomst.
Plaats reactie