Mooie combinaties van routes?

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

I_do schreef: vr 16 april 2021, 15:58
aurelius schreef: vr 16 april 2021, 14:25

En van Parkstad dan lus 2, 4, 6 en 7, het meest interessante deel, zie bovenstaand linkje naar de routekaart.
En mooier en zwaarder dan genoemde Gulpen-Vijlencombi hierboven:
De combi 'Oude Vaste Voerstreekroute' met vaste Vijlen route, samen 75km 1750hm ongeveer, zie daarvoor het topic op het forum 'Oude Vaste Voerstreekroute, openingstopic, linkje helemaal beneden aldaar. Pas op: Oude Voerstreekroute is Belgie, dat gaat pas evt 8 mei weer open voor niet-noodzakelijke reizen, dus de coronamaatregelen volgen! Als je en u wordt tegengehouden moet je beschikken over een 'Verklaring van eer' (google maar, op Blg websites te downloaden).
Lus 2,4,6,7 volg ik niet helemaal, ook niet met routekaart erbij :winkie: . Oude voerstreekroute staat ook op het wensenlijstje, maar ik ga zeker niets verklaren over mijn eer :lol:
Deze bedoelde ik, routekaart MOZL, daar zie je Parkstad lus 2, 6, 4, 7:
https://cdn.mozl.nl/wp-content/uploads/ ... ord_A1.pdf

En:
Alle nieuwe routes bij Nijmegen/Groesbeek, incl. nieuwe bikeparkje Mook.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

aurelius schreef: vr 16 april 2021, 18:00
I_do schreef: vr 16 april 2021, 15:58

Lus 2,4,6,7 volg ik niet helemaal, ook niet met routekaart erbij :winkie: . Oude voerstreekroute staat ook op het wensenlijstje, maar ik ga zeker niets verklaren over mijn eer :lol:
Deze bedoelde ik, routekaart MOZL, daar zie je Parkstad lus 2, 6, 4, 7:
https://cdn.mozl.nl/wp-content/uploads/ ... ord_A1.pdf

En:
Alle nieuwe routes bij Nijmegen/Groesbeek, incl. nieuwe bikeparkje Mook.
Ah ja zo snap ik hem wel. Heerlen niet de moeite?
En als routes in Nijmegen heb ik al gedaan afgelopen september met beetje reichswald in totaal 100 km en 1500 hoogtemeters, ik was totaal van de kaart aan het eind :lol:
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

I_do schreef: do 15 april 2021, 14:55
markje schreef: do 15 april 2021, 14:09 Nuenen/Mierlo en daar liggen nog wat routes die je makkelijk mee kunt pakken (kun je wel vinden op mtbroutes.nl).

Met wat meer verbinding over het asfalt: Vessem/Oirschot met Best en St Oedenrode.
Thanks, ga ik ook eens naar kijken!
Vanaf Mierlo kan je via het Eindhovens kanaal en natuurgebiedje Het Goor en het industrie terrein Brabant ZO doorsteken naar Deurne-Vlierden(De Bikkels) en Deurne-Zandbos
Vlierden/Bikkels sluit weer aan op Liessel en die weer op Meijel.
Rondjes in omgekeerde volgorde en dan via Zandbos nog Helmond-Bakelse Bos meepikken.
Er zitten wat verb.stukjes tussen die je met een kaartje ook aardig onverhard of via binnenweggstjes kunt rijden.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Voor de 52 in 52 challenge is de route van Asten in twee delen geknipt ( het stuk door het dorp is er uit). Deze twee kan je prima combineren met de routes Vlierden, Liessel, Neerkant, etc.

Zelf heb ik een paar wegen geleden de 2 routes door de Loonse en Drunense duinen gecombineerd met Gemonde en Den Dungen. De laatste twee routes zijn wat mij betreft beduidend beter dan Loosbroek, maar je moet er niet al teveel van verwachten
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

I_do schreef: vr 16 april 2021, 18:22



Ah ja zo snap ik hem wel. Heerlen niet de moeite?
Heerlen zou ik gewoon meenemen. Het is de minste van de Parkstad routes, maar heeft wel een paar leuke stukjes en biken door een stadspark heeft ook wel iets.
Ook is het binnen Parkstad de enige met de Limburgse uitzichten ( maar er zijn mooiere).
Verleden jaar heb ik de Parkstad routes gecombineerd met Mechelen (wat mij betreft minste van dit stel) en Vijlen. Dan zit je op zo een 2300 hoogtemeters.
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Willem Altes schreef: za 17 april 2021, 21:21
I_do schreef: vr 16 april 2021, 18:22



Ah ja zo snap ik hem wel. Heerlen niet de moeite?
Heerlen zou ik gewoon meenemen. Het is de minste van de Parkstad routes, maar heeft wel een paar leuke stukjes en biken door een stadspark heeft ook wel iets.
Ook is het binnen Parkstad de enige met de Limburgse uitzichten ( maar er zijn mooiere).
Verleden jaar heb ik de Parkstad routes gecombineerd met Mechelen (wat mij betreft minste van dit stel) en Vijlen. Dan zit je op zo een 2300 hoogtemeters.
Met nog 2-3 routes erbij wordt het wel echt een monsterrit zeg :kiss:
Tommie82
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: do 6 juni 2019, 12:08

Vorden en Lochem is samen ook mooie ronde.

Onlangs zelf Holten en Hellendoorn gecombineerd, daar kun je nu Reggedal en Rijssen bij aanknopen en dan heb je een mooi route.

Genoeg te kiezen in ieder geval!
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Gerwin89 schreef: do 15 april 2021, 22:48
cheizberd schreef: do 15 april 2021, 14:14 Kempenlandroute: Routes van Eersel, Bladel, Reusel en Luijksgestel aan elkaar gelust. Meer dan 100km, volledig over vaste routes.

Ik heb hem zelf vanuit huis (Eersel) gereden, maar er ligt ook een segment met de start in Bladel.

https://strava.app.link/9kqg0tmxtfb
Ik heb die ook al een tijdje op de planning staan, alleen kan hem niet van je strava halen omdat je profiel niet openbaar is.
zou je me een pb kunnen sturen en dan evt de gpx mailen?
Zaterdag heb ik hier nog Netersel bij gereden. Voor wat extra TTFs (en wat extra verbinding buiten de routes om). https://www.strava.com/activities/5223756378
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Willem Altes schreef: di 4 mei 2021, 23:59
Gerwin89 schreef: do 15 april 2021, 22:48

Ik heb die ook al een tijdje op de planning staan, alleen kan hem niet van je strava halen omdat je profiel niet openbaar is.
zou je me een pb kunnen sturen en dan evt de gpx mailen?
Zaterdag heb ik hier nog Netersel bij gereden. Voor wat extra TTFs (en wat extra verbinding buiten de routes om). https://www.strava.com/activities/5223756378
Zo ook een mooie rit idd!
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

Bij Salland kan je best aardig combineren: Hardenberg, Stegeren, Ommen, Lemelerveld, Holten, Nijverdal Hellendoorn, Rijssen, Markelo.
https://www.strava.com/activities/5185758762

In een gekke bui zou je ook Hellendoorn Nijverdal en Wierden eraan kunnen knopen
Laatst gewijzigd door bouwpakket op wo 5 mei 2021, 12:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Jannijm
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: za 6 februari 2021, 09:22
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei CR 2021

bouwpakket schreef: wo 5 mei 2021, 09:39 Bij Salland kan je best aardig combineren: Hardenberg, Stegeren, Ommen, Lemelerveld, Holten, Nijverdal, Rijssen, Markelo.
https://www.strava.com/activities/5185758762

In een gekke bui zou je ook Hellendoorn en Wierden eraan kunnen knopen
Zo... volgens mij moet je ook zonder Hellendoorn en Wierden best in een gekke bui zijn om dit te doen... :wink: Mooie prestatie hoor! :-q
Kona Hei Hei CR / Giant Revolt 0
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

bouwpakket schreef: wo 5 mei 2021, 09:39 Bij Salland kan je best aardig combineren: Hardenberg, Stegeren, Ommen, Lemelerveld, Holten, Nijverdal, Rijssen, Markelo.
https://www.strava.com/activities/5185758762

In een gekke bui zou je ook Hellendoorn en Wierden eraan kunnen knopen
Deze is wel heel mooi en voor een minder gekke bui ook nog in te korten :o . Wel hoop routes die ik leuk vind daar.
G.P.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 161
Lid geworden op: ma 31 augustus 2020, 21:26
Mijn mountainbike: Trek Procaliber

bouwpakket schreef: wo 5 mei 2021, 09:39 Bij Salland kan je best aardig combineren: Hardenberg, Stegeren, Ommen, Lemelerveld, Holten, Nijverdal, Rijssen, Markelo.
https://www.strava.com/activities/5185758762

In een gekke bui zou je ook Hellendoorn en Wierden eraan kunnen knopen
Je haalt Hellendoorn en Nijverdal door elkaar. Je hebt Hellendoorn gereden en Nijverdal niet.

Hup hup, overnieuw. :-q
________
Mijn fiets
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6112
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Breezer Inversion

G.P. schreef: wo 5 mei 2021, 12:22
bouwpakket schreef: wo 5 mei 2021, 09:39 Bij Salland kan je best aardig combineren: Hardenberg, Stegeren, Ommen, Lemelerveld, Holten, Nijverdal, Rijssen, Markelo.
https://www.strava.com/activities/5185758762

In een gekke bui zou je ook Hellendoorn en Wierden eraan kunnen knopen
Je haalt Hellendoorn en Nijverdal door elkaar. Je hebt Hellendoorn gereden en Nijverdal niet.

Hup hup, overnieuw. :-q
oh ja, beetje te snel ingetikt.... :oops:
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Je kunt ook gewoon Hardenberg, Stegeren en Ommen* laten voor wat het is...
... afgezien van kilometers mis je eigenlijk niets.

* Besthemenerberg was een prachtige gebied om te MTB'en, de route die er nu omheen loopt een grap.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Plaats reactie