Mooie combinaties van routes?

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Hallo vriendjes!

Ik fiets graag mooie combinaties van vaste routes, minimaal zoeken, maximaal fietsen bijvoorbeeld al gedaan:
Rijk van nijmegen
ede, otterlo, lunteren
allerlei op de UHR
In twente Hellendoorn en anderen

Wie heeft er nog suggesties voor mooie combo's, vooral in Brabant waar ik de routes slecht ken. Zoek ritjes van 3-5 uur.

Er was zo'n soort draadje, maar die is volgens mij verdwenen :~
markje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1161
Lid geworden op: di 3 februari 2009, 16:50

Nuenen/Mierlo en daar liggen nog wat routes die je makkelijk mee kunt pakken (kun je wel vinden op mtbroutes.nl).

Met wat meer verbinding over het asfalt: Vessem/Oirschot met Best en St Oedenrode.
cheizberd
All rounder
All rounder
Berichten: 108
Lid geworden op: zo 8 maart 2015, 21:33

Kempenlandroute: Routes van Eersel, Bladel, Reusel en Luijksgestel aan elkaar gelust. Meer dan 100km, volledig over vaste routes.

Ik heb hem zelf vanuit huis (Eersel) gereden, maar er ligt ook een segment met de start in Bladel.

https://strava.app.link/9kqg0tmxtfb
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

cheizberd schreef: do 15 april 2021, 14:14 Kempenlandroute: Routes van Eersel, Bladel, Reusel en Luijksgestel aan elkaar gelust. Meer dan 100km, volledig over vaste routes.

Ik heb hem zelf vanuit huis (Eersel) gereden, maar er ligt ook een segment met de start in Bladel.

https://strava.app.link/9kqg0tmxtfb
Dat ziet er wel uit als een leuk ritje :-q
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

markje schreef: do 15 april 2021, 14:09 Nuenen/Mierlo en daar liggen nog wat routes die je makkelijk mee kunt pakken (kun je wel vinden op mtbroutes.nl).

Met wat meer verbinding over het asfalt: Vessem/Oirschot met Best en St Oedenrode.
Thanks, ga ik ook eens naar kijken!
Gebruikersavatar
Baron Tankhe
All rounder
All rounder
Berichten: 128
Lid geworden op: zo 6 november 2016, 11:01
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 6

De maashorst heeft een aantal routes (Uden, Zeeland, Herpen en Reek) die te combineren zijn. Er ligt ook een route Loosbroek maar die zou ik echt alleen doen als je per se kilometers wil maken.
Routekaart Maashorst
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Thanks! Dit is ook super voor de 52 in 52 challenge lekker 4-5 routes op en dag en leuke stimulans wat langer ritten te maken.
Gerwin89
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 331
Lid geworden op: vr 6 maart 2020, 12:43

cheizberd schreef: do 15 april 2021, 14:14 Kempenlandroute: Routes van Eersel, Bladel, Reusel en Luijksgestel aan elkaar gelust. Meer dan 100km, volledig over vaste routes.

Ik heb hem zelf vanuit huis (Eersel) gereden, maar er ligt ook een segment met de start in Bladel.

https://strava.app.link/9kqg0tmxtfb
Ik heb die ook al een tijdje op de planning staan, alleen kan hem niet van je strava halen omdat je profiel niet openbaar is.
zou je me een pb kunnen sturen en dan evt de gpx mailen?
Mathijs_7
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 497
Lid geworden op: vr 7 juni 2019, 18:55
Mijn mountainbike: Canyon lux 7.0, ragley marley LTHT

Bij Bergen op Zoom liggen 3 routes die volgens mij goed te combineren zijn met de kalmthoutse heide en het drieluik van Dorst met Tilburg.

Heb de meeste routes wel los gereden maar de combi's staan bij mij nog op de to-do list.
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Mathijs_7 schreef: vr 16 april 2021, 06:35 Bij Bergen op Zoom liggen 3 routes die volgens mij goed te combineren zijn met de kalmthoutse heide en het drieluik van Dorst met Tilburg.

Heb de meeste routes wel los gereden maar de combi's staan bij mij nog op de to-do list.
Ik ben iig weer even geinspireerd. Als ik toch een dik uur in de auto ga zitten dan liever voor een langere rit en meer routes :tong
peter246
All rounder
All rounder
Berichten: 93
Lid geworden op: zo 12 oktober 2014, 21:21

Mooie (uitdagende combi's): niet in Brabant maar in Limburg: In Brabant:
Enkele routes zijn al genoemd, maar deze zijn allemaal minder dan je eigen gereden combo's en de Limburg routes:
De leukste (voor mij)
  • Drieluik Dorst
  • Al genoemd, maar zou ik zeker niet uitsluiten: Bergen op Zoom: Bergse Heide, Col du Kragge, Boslust en halsteren in combinatie (via wat wegkilometers met de 4 routes op de kalmhoutse heide
  • Meijel, Neerkant, Liessel, Leensel en Deurne (zandbos)
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

peter246 schreef: vr 16 april 2021, 13:09 Mooie (uitdagende combi's): niet in Brabant maar in Limburg:
En van Parkstad dan lus 2, 4, 6 en 7, het meest interessante deel, zie bovenstaand linkje naar de routekaart.
En mooier en zwaarder dan genoemde Gulpen-Vijlencombi hierboven:
De combi 'Oude Vaste Voerstreekroute' met vaste Vijlen route, samen 75km 1750hm ongeveer, zie daarvoor het topic op het forum 'Oude Vaste Voerstreekroute, openingstopic, linkje helemaal beneden aldaar. Pas op: Oude Voerstreekroute is Belgie, dat gaat pas evt 8 mei weer open voor niet-noodzakelijke reizen, dus de coronamaatregelen volgen! Als je en u wordt tegengehouden moet je beschikken over een 'Verklaring van eer' (google maar, op Blg websites te downloaden).
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

peter246 schreef: vr 16 april 2021, 13:09 Mooie (uitdagende combi's): niet in Brabant maar in Limburg: In Brabant:
Enkele routes zijn al genoemd, maar deze zijn allemaal minder dan je eigen gereden combo's en de Limburg routes:
De leukste (voor mij)
  • Drieluik Dorst
  • Al genoemd, maar zou ik zeker niet uitsluiten: Bergen op Zoom: Bergse Heide, Col du Kragge, Boslust en halsteren in combinatie (via wat wegkilometers met de 4 routes op de kalmhoutse heide
  • Meijel, Neerkant, Liessel, Leensel en Deurne (zandbos)
Thanx! heb ik mooi rijtje te pakken :-q. Gulpen en Vijlen heb ik van het jaar al met de vrouw gedaan, maar die houd niet zo van de parktstadroutes. Dus die moet ik idd denk ik bovenaan zetten :tong
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

aurelius schreef: vr 16 april 2021, 14:25
peter246 schreef: vr 16 april 2021, 13:09 Mooie (uitdagende combi's): niet in Brabant maar in Limburg:
En van Parkstad dan lus 2, 4, 6 en 7, het meest interessante deel, zie bovenstaand linkje naar de routekaart.
En mooier en zwaarder dan genoemde Gulpen-Vijlencombi hierboven:
De combi 'Oude Vaste Voerstreekroute' met vaste Vijlen route, samen 75km 1750hm ongeveer, zie daarvoor het topic op het forum 'Oude Vaste Voerstreekroute, openingstopic, linkje helemaal beneden aldaar. Pas op: Oude Voerstreekroute is Belgie, dat gaat pas evt 8 mei weer open voor niet-noodzakelijke reizen, dus de coronamaatregelen volgen! Als je en u wordt tegengehouden moet je beschikken over een 'Verklaring van eer' (google maar, op Blg websites te downloaden).
Lus 2,4,6,7 volg ik niet helemaal, ook niet met routekaart erbij :winkie: . Oude voerstreekroute staat ook op het wensenlijstje, maar ik ga zeker niets verklaren over mijn eer :lol:
Mw de Poldertoerist
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: za 20 maart 2021, 23:58

peter246 schreef: vr 16 april 2021, 13:09 Mooie (uitdagende combi's): niet in Brabant maar in Limburg: In Brabant:
Enkele routes zijn al genoemd, maar deze zijn allemaal minder dan je eigen gereden combo's en de Limburg routes:
De leukste (voor mij)
  • Drieluik Dorst
  • Al genoemd, maar zou ik zeker niet uitsluiten: Bergen op Zoom: Bergse Heide, Col du Kragge, Boslust en halsteren in combinatie (via wat wegkilometers met de 4 routes op de kalmhoutse heide
  • Meijel, Neerkant, Liessel, Leensel en Deurne (zandbos)
En bij die laatste combi zou je voor nog meer kilometers en fun ook Vlierden en Helmond er nog bij kunnen pakken.
Plaats reactie