Downcountry en Trailbike Fall 2021 Fieldtest Pinkbike

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

I_do schreef: di 14 december 2021, 12:32
TenZNL schreef: di 14 december 2021, 12:29
Ja, als ze daar dezelfde "composure" en "pedalfun" in kunnen verwerken, hebben ze gegarandeerd een hit.
Wie weet, ze timmeren iig flink aan de weg.
En de prijs, en de looks! Maar euh, is jouw hugene niet eigenlijk zoiets? Of is die qua geo inmiddels achterhaald voor deze categorie?
De nieuwe is wat meer AM (140 ipv 130mm achter, steilere ST, langer, slacker, etc), de mijne zal het iets beter op de vlakke NL-rondjes doen en dus (zelfs met een verlengde slag van de demper) wat allrounder zijn als je in NL woont. En hij is een kilo lichter, dat helpt hier in NL ook wel.
eRicW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1140
Lid geworden op: do 22 september 2005, 15:27

I_do schreef: za 11 december 2021, 20:19
eRicW schreef: za 11 december 2021, 13:03 bla bla bla
Maar als Scott het als feature wil aanvoeren moet er wel wat tegenover staan. En dat vonden de reviewers hier dus missen. Hij was alsnog vrij stug geveerd. Dan heb je dus een matig pedal platform zonder een duidelijk voordeel.
Zelf niet gereden hoor, maar conceptueel zou je dan zeggen dat als de vering vervolgens ongelockt niet uitblinkt dat je dan weinig voordeel uit het systeem kunt halen.
Dit krijg je dus als mensen ipv tekst video reviews gaan maken, dan verslapt mijn aandacht. Goed punt dat je aanvoert, dat de vering ook stug was had ik niet uit het geblaat mee gekregen.
Stamppot with weaksauce!
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

TenZNL schreef: di 14 december 2021, 12:56
I_do schreef: di 14 december 2021, 12:32

En de prijs, en de looks! Maar euh, is jouw hugene niet eigenlijk zoiets? Of is die qua geo inmiddels achterhaald voor deze categorie?
De nieuwe is wat meer AM (140 ipv 130mm achter, steilere ST, langer, slacker, etc), de mijne zal het iets beter op de vlakke NL-rondjes doen en dus (zelfs met een verlengde slag van de demper) wat allrounder zijn als je in NL woont. En hij is een kilo lichter, dat helpt hier in NL ook wel.
Ik bedoelde meer te zeggen dat de oude eigenlijk al bijna downcountry is naar de huidige norm!
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

I_do schreef: di 14 december 2021, 14:53 Ik bedoelde meer te zeggen dat de oude eigenlijk al bijna downcountry is naar de huidige norm!
Hmm, een aantal dingen die ik op deze Hugene doe, zou ik toch niet/minder graag op een DC willen doen. De fiets heeft zeker wel een behoorlijke portie AM-genen.
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

TenZNL schreef: di 14 december 2021, 16:58
I_do schreef: di 14 december 2021, 14:53 Ik bedoelde meer te zeggen dat de oude eigenlijk al bijna downcountry is naar de huidige norm!
Hmm, een aantal dingen die ik op deze Hugene doe, zou ik toch niet/minder graag op een DC willen doen. De fiets heeft zeker wel een behoorlijke portie AM-genen.
dat weet jij dan weer beter dan ik :D . maar een 120mm versie van hetzelfde platform lijkt mij een geniaal idee.
Lunatt
All rounder
All rounder
Berichten: 80
Lid geworden op: di 24 augustus 2021, 22:28

I_do schreef: di 14 december 2021, 17:22
dat weet jij dan weer beter dan ik :D . maar een 120mm versie van hetzelfde platform lijkt mij een geniaal idee.
Lijkt niet alsof Propain die kant op gaat qua overige fietsen. Maar wie weet, mooie fietsen; misschien merken ze het gat op :-q
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Lunatt schreef: wo 15 december 2021, 10:29
I_do schreef: di 14 december 2021, 17:22
dat weet jij dan weer beter dan ik :D . maar een 120mm versie van hetzelfde platform lijkt mij een geniaal idee.
Lijkt niet alsof Propain die kant op gaat qua overige fietsen. Maar wie weet, mooie fietsen; misschien merken ze het gat op :-q
Het zou inderdaad de "minst ruige" propain zijn, maar als je kijkt naar de reviews van de propain zou hun platform perfect zijn voor een levendige actieve DC fiets.
Lunatt
All rounder
All rounder
Berichten: 80
Lid geworden op: di 24 augustus 2021, 22:28

I_do schreef: wo 15 december 2021, 10:53
Het zou inderdaad de "minst ruige" propain zijn, maar als je kijkt naar de reviews van de propain zou hun platform perfect zijn voor een levendige actieve DC fiets.
Ja dat zeker. Wie weet zijn ze er achter de schermen al wel mee bezig, maar beschikbaarheid / transport etc laatste jaar... Ben benieuwd hoe dit komend jaar gaat, voor mijn gevoel gaan de meeste merken genoeg moeite hebben alle 2022 modellen de deur uit te krijgen voor einde 2022. Schrappen van 2023 modellen? Om dan in 2024 modellen weer nieuwe fietsen voorbij te zien komen? :~
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Lunatt schreef: wo 15 december 2021, 10:29
I_do schreef: di 14 december 2021, 17:22
dat weet jij dan weer beter dan ik :D . maar een 120mm versie van hetzelfde platform lijkt mij een geniaal idee.
Lijkt niet alsof Propain die kant op gaat qua overige fietsen. Maar wie weet, mooie fietsen; misschien merken ze het gat op :-q
Tja, YT kwam ook ineens met de Izzo. Maar het lijkt me nu idd geen prioriteit bij Propain (Eerst die levertijden omlaag)
Lunatt
All rounder
All rounder
Berichten: 80
Lid geworden op: di 24 augustus 2021, 22:28

TenZNL schreef: wo 15 december 2021, 15:01 Tja, YT kwam ook ineens met de Izzo. Maar het lijkt me nu idd geen prioriteit bij Propain (Eerst die levertijden omlaag)
Dat ja, 4-9 maanden wachten als je iets besteld hebt (wat bij YT ook was bij een aantal 2022 modellen volgens mij) is toch wel lang.
B100
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1305
Lid geworden op: wo 6 oktober 2004, 17:28

Hier al forumleden met eigen ervaring op een Spur?
Downhill is geen grapje
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Op duitse fora zijn ze er dol op.
Lijkt mij ook een geniale fiets als je een 120mm fully zoekt.
Plaats reactie