Niet heel verrassend, toch? De Lux is een pure racer. Dus zie je veel marathon-Strava-bwr rijders op een Lux. Voor die groep een volwaardige fiets.
Naja ze vonden het niet eens een XC fiets zeg maar
Maar ik ben t eens met beide bovenstaande reacties.
Het terrein daar zal de fiets dan wellicht niet liggen maar daarnaast was het idd ook niet de beste in de aspecten die het hier goed zouden doen.
Kwa geometrie is het ook niet echt meer dan een xc fiets. Enkel wat “modernere” xc fiets.
Maar moet eerlijk zeggen dat het verder met de grove wicked will, kortere stuurpen en cm meer veerweg echt geen trailbike word maar dit juist wel afbreuk is voor het xc gebruik. Dus snap de term “confusing bike” wel.
Ik vind de geometrie-maattabel van de Lux Trail meer confusing dan de fiets zelf (die bevalt me uitstekend) ...
De geometrie van een Lux Trail in maat Small is nagenoeg identiek aan de geometrie van een Epic Evo in maat Medium, eigenlijk is alleen de stuurhoek van de Epic Evo een graad slacker.
Canyon adviseert me een maat S volgens hun maattabel... en Specialized een maat M volgens die van hun.
Beiden dus een nagenoeg identieke geo.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Jurf schreef: ↑vr 10 december 2021, 07:33
Daar zag ik vd week bij Beta een video over voorbij komen.
Verdict: schitterende fiets, maar ipv dat ze de vering behoorlijk op orde hebben zoals veel andere fietsen vertrouwd de Spark vooral op zijn lock out. https://youtu.be/XjAx9-ps9HA
Oef dat is eensgezinde, niet echt een positieve review.
Zet me zeker aan het denken.
Iedereen is gek en zij die denken dat ze normaal zijn, die zijn het gekst van allemaal.
Jurf schreef: ↑vr 10 december 2021, 07:33
maar ipv dat ze de vering behoorlijk op orde hebben
Zet me zeker aan het denken.
'Niet op orde hebben' is denk ik nogal gechargeerd. Het is simpelweg een ontwerpkeuze. Die Twinloc wordt als feature verkocht, en het zou raar zijn als de fiets eigenlijk net zo goed (of beter) zonder werkte. De Spark is een mooie fiets voor al de mensen die vinden dat efficient voelen belangrijk is, en/of voor wie denkt dat je vering altijd ten volle moet benutten. Misschien is de Scott simpelweg niet echt 'downcountry' maar gewoon een prima XC bak met ietsje meer veerweg, net als de Canyon. Wellicht niet wat de forumbezoekers hier zoeken (Element in bestelling en zo, hier...) maar he-le-maal prima voor 95% van de Nederlandse klanten.
At1 schreef: ↑vr 10 december 2021, 16:43
Zet me zeker aan het denken.
'Niet op orde hebben' is denk ik nogal gechargeerd. Het is simpelweg een ontwerpkeuze. Die Twinloc wordt als feature verkocht, en het zou raar zijn als de fiets eigenlijk net zo goed (of beter) zonder werkte. De Spark is een mooie fiets voor al de mensen die vinden dat efficient voelen belangrijk is, en/of voor wie denkt dat je vering altijd ten volle moet benutten. Misschien is de Scott simpelweg niet echt 'downcountry' maar gewoon een prima XC bak met ietsje meer veerweg, net als de Canyon. Wellicht niet wat de forumbezoekers hier zoeken (Element in bestelling en zo, hier...) maar he-le-maal prima voor 95% van de Nederlandse klanten.
Maar als Scott het als feature wil aanvoeren moet er wel wat tegenover staan. En dat vonden de reviewers hier dus missen. Hij was alsnog vrij stug geveerd. Dan heb je dus een matig pedal platform zonder een duidelijk voordeel.
Zelf niet gereden hoor, maar conceptueel zou je dan zeggen dat als de vering vervolgens ongelockt niet uitblinkt dat je dan weinig voordeel uit het systeem kunt halen.
Ik ga nog eens goed reviews lezen/bekijken.
Werd vandaag gebeld dat mijn bestelde Spark RC binnen is. Heb tot dinsdag bedenktijd of ik hem afneem.
Het vervelende is dat ik hem dus niet zelf heb kunnen testen.
Iedereen is gek en zij die denken dat ze normaal zijn, die zijn het gekst van allemaal.
At1 schreef: ↑za 11 december 2021, 20:37
Ik ga nog eens goed reviews lezen/bekijken.
Werd vandaag gebeld dat mijn bestelde Spark RC binnen is. Heb tot dinsdag bedenktijd of ik hem afneem.
Het vervelende is dat ik hem dus niet zelf heb kunnen testen.
Zijn ook hoop goede reviews toch? Als je niet afknapt op wat vaker locken heb je er toch sowieso een topfiets aan?
C1Rob schreef: ↑do 9 december 2021, 10:41
De lux, "the bike for the offroad bicyclist"
Niet heel verrassend, toch? De Lux is een pure racer. Dus zie je veel marathon-Strava-bwr rijders op een Lux. Voor die groep een volwaardige fiets.
Daarom ben ik blij met mijn gewone Lux. Ik rij >95% op vlakke Brabantse routes en door aanrij- en verbindingsstukken is misschien wel de helft verhard of halfverharding. Bevalt prima. De trail is een mooie fiets, maar voor mij overkill.
Niet heel verrassend, toch? De Lux is een pure racer. Dus zie je veel marathon-Strava-bwr rijders op een Lux. Voor die groep een volwaardige fiets.
Daarom ben ik blij met mijn gewone Lux. Ik rij >95% op vlakke Brabantse routes en door aanrij- en verbindingsstukken is misschien wel de helft verhard of halfverharding. Bevalt prima. De trail is een mooie fiets, maar voor mij overkill.
Als ik je beschrijving lees zou ik voor een gravel bike gaan
Daarom ben ik blij met mijn gewone Lux. Ik rij >95% op vlakke Brabantse routes en door aanrij- en verbindingsstukken is misschien wel de helft verhard of halfverharding. Bevalt prima. De trail is een mooie fiets, maar voor mij overkill.
Als ik je beschrijving lees zou ik voor een gravel bike gaan
Die hangt er ook eentje in de schuur. Maar met alleen een gravelbike mis ik toch wel de tripjes naar Limburg, buitenland, de schansjes, dropjes enzo.