Bianchi grizzly 29.3 sneller maken

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Mtbracer2512
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 21
Lid geworden op: zo 6 februari 2022, 19:26

Heb zelf de banden al vervangen van kenda naar voor racing ray en achter Thunderburt en tubeless gemaakt dat scheelt al een hoop in rolweerstand en bochtsnelheid
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5650
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Goed bezig :-q
bikemaster
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 275
Lid geworden op: vr 10 augustus 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Blur

Als ik deze review lees: https://www.bikeradar.com/reviews/bikes ... de-review/

Heb je met de banden de grootste klap al gemaakt. Je kunt deze nog tubeless monteren, dat scheelt ook weer een beetje.

Verder denk ik dat merkbare upgrades (nieuwe wielen, voorvork...) snel in de papieren gaan lopen. Zeker in verhouding met de nieuw prijs. Ik zou geld hiervoor opsparen, en nu eerst lekker het bos in gaan met je bike. En over een tijd een fiets in een duurdere standaard uitrusting kopen.
Mtbracer2512
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 21
Lid geworden op: zo 6 februari 2022, 19:26

bikemaster schreef: zo 6 februari 2022, 19:59 Als ik deze review lees: https://www.bikeradar.com/reviews/bikes ... de-review/

Heb je met de banden de grootste klap al gemaakt. Je kunt deze nog tubeless monteren, dat scheelt ook weer een beetje.

Verder denk ik dat merkbare upgrades (nieuwe wielen, voorvork...) snel in de papieren gaan lopen. Zeker in verhouding met de nieuw prijs. Ik zou geld hiervoor opsparen, en nu eerst lekker het bos in gaan met je bike. En over een tijd een fiets in een duurdere standaard uitrusting kopen.
dank jewel voor je reactie dat zij mij fietsenmaker uit het dorp ook maar fiets nu anderhalf jaar op die fiets en heb eigenlijk helemaal geen interesse in een andere fiets daarom dacht ik deze wat te verbeteren
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2233
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

Mtbracer2512 schreef: ma 7 februari 2022, 09:53
bikemaster schreef: zo 6 februari 2022, 19:59 Als ik deze review lees: https://www.bikeradar.com/reviews/bikes ... de-review/

Heb je met de banden de grootste klap al gemaakt. Je kunt deze nog tubeless monteren, dat scheelt ook weer een beetje.

Verder denk ik dat merkbare upgrades (nieuwe wielen, voorvork...) snel in de papieren gaan lopen. Zeker in verhouding met de nieuw prijs. Ik zou geld hiervoor opsparen, en nu eerst lekker het bos in gaan met je bike. En over een tijd een fiets in een duurdere standaard uitrusting kopen.
dank jewel voor je reactie dat zij mij fietsenmaker uit het dorp ook maar fiets nu anderhalf jaar op die fiets en heb eigenlijk helemaal geen interesse in een andere fiets daarom dacht ik deze wat te verbeteren
Hoe licht/zwaar ben je? de vork in die fiets staat een beetje bekend als een 'wet noodle', dus als je door de 70-75kg heen gaat ben je met een vork met 34/35mm stanchions en een betere demper wel weer wat beter af. Dat hoeft je de kop niet te kosten als je bv een RS 35 gold of Suntour XCR34 pakt. Dan kun je nog een wielsetje kopen dat wat beter is. Volgens mij heb je nog een wat oudere asstandaard, en in die sets kun je nog weleens wat moois vinden als mensen overstappen op boost/steekas. Maar dan nog: als je beide bovenstaande wil aanpakken dan zit je al op 500e minimaal.......de vraag is of een bike op dat prijspunt die investering waard is....maar dat bepaal jij zelf.
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3454
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Een grotere motor erop zetten ;-)

(lees: trainen)
Bicycle, bicycle, bicycle
Holenbeer
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: ma 30 augustus 2021, 13:31
Mijn mountainbike: is rood, die zijn het snelst

clinics!
Leuk, goedkoop (nouja, vergeleken een vork of wielsetje) en ook goed mee te verhuizen naar je volgende fietsen
Mtbracer2512
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 21
Lid geworden op: zo 6 februari 2022, 19:26

Mtbracer2512 schreef: ma 7 februari 2022, 09:53 [quote=bikemaster post_id=2661459 time=<a href="tel:1644170385">1644170385</a> user_id=58]
Als ik deze review lees: https://www.bikeradar.com/reviews/bikes ... de-review/

Heb je met de banden de grootste klap al gemaakt. Je kunt deze nog tubeless monteren, dat scheelt ook weer een beetje.

Verder denk ik dat merkbare upgrades (nieuwe wielen, voorvork...) snel in de papieren gaan lopen. Zeker in verhouding met de nieuw prijs. Ik zou geld hiervoor opsparen, en nu eerst lekker het bos in gaan met je bike. En over een tijd een fiets in een duurdere standaard uitrusting kopen.
dank jewel voor je reactie dat zij mij fietsenmaker uit het dorp ook maar fiets nu anderhalf jaar op die fiets en heb eigenlijk helemaal geen interesse in een andere fiets daarom dacht ik deze wat te verbeteren
[/quote] ben 173 en 61 kg wist eerlijk gezegd niet dat er met een andere voorvork wat winst is te halen kwa wielen heb ik wel boost maar dan met QR
Mtbracer2512
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 21
Lid geworden op: zo 6 februari 2022, 19:26

daniel1975 schreef: ma 7 februari 2022, 10:20 Een grotere motor erop zetten ;-)

(lees: trainen)
ben ik elke zondag druk mee en als ik doordeweeks kan een x
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2110
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49

Heb je al een 'slammed stem' ? Oftewel dat je stuurpen naar beneden gericht staat ?

Door dat op mijn fiets toe te passen krijg ik een:
Betere trap efficiëntie...
Een verbeterde gewichtsverdeling (snellere bochten)...
Een hogere mate van aerodynamica...

Ik kreeg er meetbaar een hogere gemiddelde snelheid van. Niet veel, wel iets (0,5km - 1,0km per uur gemiddeld sneller).

Verder, en vooral :-D , gaat het om lekker meer of langer te fietsen :bier: there is no such thing as free speed :winkie:
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5570
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Zo'n slammed stem kan ook totaal averechts gaan werken, het is geen zekerheid dat je sneller gaat.
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Deze knop toevoegen!
Afbeelding

Met 61/62kg is ongeveer elke vork stijf genoeg.
Dus als je wat knaken kappot wil slaan aan je fiets kijk dan naar een lichtere wielset.
Zorg dat je wel een set neemt waarbij die set makkelijk is om te bouwen naar normaal boost ipv Boost 141, want dan kan de set meeverhuizen naar een volgende fiets als die er ooit komt.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15560
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Er is al naar gehint maar de grootste winst zit echt in trainen, zowel conditioneel als techniek. Dat gaat veel meer verschil maken dan verdere upgrades aan je fiets. Wil je daarin vooruitgang boeken zul je echt meer moeten fietsen, met 1 á 2 keer per week ga je dat niet redden. Hier is wel wat inspiratie te vinden: viewforum.php?f=8
djiedjie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: do 9 december 2021, 21:21

Ik fiets al jarenlang 1á 2 keer per week, en ben wel degelijk vooruit gegaan qua conditie. Tuurlijk hoe meer je fiets hoe sneller het gaat, maar om te stellen dat je van 1 of 2 keer per week fietsen niet beter wordt vind ik eerder een remmend dan motiverend statement....
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1549
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Heb je klikpedalen? Dat maakt behoorlijk veel verschil, zeker met klimmen. Als je echt sneller wil fietsen moet je geen spullen kopen maar gewoon ouderwets trainen. Tegen de tijd dat iets aan vervanging toe is kan je altijd iets met beter rendement kiezen maar als je spullen het gewoon goed doen zou ik me daar nu niet druk over maken.
Gesloten