Discussie: Zomerhandschoenen lange vingers

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

lange vingers, zonder padding! liever goede grips (iets dikker) dan padding in je handschoenen
At1
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 846
Lid geworden op: vr 2 december 2011, 18:15
Mijn mountainbike: Wordt niet gebruikt als ik online ben...

ReinierT schreef: wo 19 februari 2020, 19:09 Meerder paren Endura nu gehad. En ook 100%. Beide fijn. Denk Endura fijnste.
Soms heb je pech en komt een stiksel los na een tijdje. Maar het zijn ook gebruikt dingen.

Zou echt nooit meer met korte vingers rijden op MTB. Als je een keer valt weet je waarom :winkie:
Stiksels los heb ik inderdaad ook bij 1 paar. (Van de 3) maar niet in echt storende mate.
Iedereen is gek en zij die denken dat ze normaal zijn, die zijn het gekst van allemaal.
Dennis74
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 948
Lid geworden op: zo 14 juni 2009, 12:48
Mijn mountainbike: Kona Unit SSS, Nordest Britango

Rsw85 schreef: di 18 februari 2020, 23:49 Ik rij al jaren op de mtb en ook racefiets met lange vinger handschoenen van Hirzl. Uitstekende kwaliteit en veel grip. Een echte zomer handschoen. Winterhandschoen heb ik van Roeckl die hebben ook een zeer breed assortiment.

https://hirzl.one/index.php/en/bike-en/ ... ur-ff-2-en
Koop je deze online of ergens in een fysieke winkel? Wil best 55 euro uitgeven aan een paar knappe handschoenen maar dan zou vooraf passen wel lekker zijn
''Only dead fish go with the flow''
Rsw85
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 182
Lid geworden op: vr 3 april 2009, 14:34
Mijn mountainbike: Orbea Alma M50

Dennis74 schreef: ma 16 maart 2020, 16:33
Rsw85 schreef: di 18 februari 2020, 23:49 Ik rij al jaren op de mtb en ook racefiets met lange vinger handschoenen van Hirzl. Uitstekende kwaliteit en veel grip. Een echte zomer handschoen. Winterhandschoen heb ik van Roeckl die hebben ook een zeer breed assortiment.

https://hirzl.one/index.php/en/bike-en/ ... ur-ff-2-en
Koop je deze online of ergens in een fysieke winkel? Wil best 55 euro uitgeven aan een paar knappe handschoenen maar dan zou vooraf passen wel lekker zijn
Ik heb ze 10 jaar geleden in winkel gekocht maar dat is niet meer representatief voor nu. De maattabel op de website van Hirzl is erg goed, succes.
Dennis74
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 948
Lid geworden op: zo 14 juni 2009, 12:48
Mijn mountainbike: Kona Unit SSS, Nordest Britango

Op de 'gok' besteld bij bike24, nu zien of de maattabel ook klopt voor mijn relatief lange smalle handen.
''Only dead fish go with the flow''
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

Ik heb een jaar of 5 met Fox handschoenen gereden, maar het tweede paar ging na een jaar kapot op de stiksels, en het eerste paar lieten de letters los, dus ik had op een hand OX staan, en op de andere FX.

Nu overgestapt naar GripGrab. Sinds vorig jaar herfst de Vertical Inside Grip, lekker dunne handschoen. Lekker veel grip, maar op dit moment nog wel te dun. Daarom ook maar de Rebel besteld. Iets dikkere stof, dus net iets warmer gok ik
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
g60
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3316
Lid geworden op: zo 14 oktober 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Gary fisher superfly 100, custom build. Scott scale rc ‘12 custom.Trek 920 (ex tacx).
Contacteer:

Dennis74 schreef: di 17 maart 2020, 00:54 Op de 'gok' besteld bij bike24, nu zien of de maattabel ook klopt voor mijn relatief lange smalle handen.
En hoe vallen ze?
life starts @ 150bpm...
Pro_Shifty
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 447
Lid geworden op: di 8 oktober 2013, 14:40

Ik gebruik dunne handschoenen van Gripgrab. Ik draag deze vaak in de winter/herfst. Ik heb geen last van koude handen dus ik fiets in de lente/zomer vaak zonder handschoenen.

Maar de dunne handschoenen van gribgrab vind ik zeer fijn. Ze slijten wel vrij snel vind ik.
#Skraleanjers
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

g60 schreef: di 17 maart 2020, 12:03
Dennis74 schreef: di 17 maart 2020, 00:54 Op de 'gok' besteld bij bike24, nu zien of de maattabel ook klopt voor mijn relatief lange smalle handen.
En hoe vallen ze?
gisteravond gepost...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

ThaSingleTrackMastah schreef: di 17 maart 2020, 14:47
g60 schreef: di 17 maart 2020, 12:03

En hoe vallen ze?
gisteravond gepost...
Je zou dus kunnen stellen "nog niet op de mat".
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
scottpaul
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 267
Lid geworden op: do 14 november 2013, 12:08
Mijn mountainbike: Scott Spark RC 900 Pro

Heb al een paar jaar de GripGrab Shark handschoenen, heerlijk ventilerend, voldoende grip en met klittebandsluiting!
Tegenwoordig heb je geen klittenbandsluiting bij de pols, wat voor mij met m'n brede handen lastig inkomen is.
Heb ze al wel een paar keer naar de "naaister" gebracht vanwege loslatende naden en gaten na valpartij.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Precies mijn ervaring met gribgrab.
Je krijgt je hander er lastig in en uit, en de naden laten snel los.

Die loslatende naden zie je bij meer merken.
De naad moet zo dun klein comfortabel mogelijk zijn, dus iets te dun en het scheurt.
Lastig natuurlijk. Steviger, maar oncomfortabel, of...
En wat gebeurt er als je valt?
Scheurt de handschoen dan ook op de naad?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
scottpaul
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 267
Lid geworden op: do 14 november 2013, 12:08
Mijn mountainbike: Scott Spark RC 900 Pro

Nee, was gescheurd net langs de naad bij de pink, maar er zit genoeg rek in de handschoen waardoor de naaister het met gemak weer kon repareren.
Wel hele fijne handschoenen die je ook goed beschermen tegen takjes en doorns! :-q
De nieuwere versies van de Shark hebben geen klittebandsluiting en daarom voor mij geen optie meer met mijn brede handen, ik kom er gewoon niet meer in!
Dennis74
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 948
Lid geworden op: zo 14 juni 2009, 12:48
Mijn mountainbike: Kona Unit SSS, Nordest Britango

MacReal schreef: di 17 maart 2020, 15:03
ThaSingleTrackMastah schreef: di 17 maart 2020, 14:47

gisteravond gepost...
Je zou dus kunnen stellen "nog niet op de mat".
Nope idd, nog onderweg vanuit Germany
Maar als ze er zijn geef ik een update
''Only dead fish go with the flow''
Dennis74
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 948
Lid geworden op: zo 14 juni 2009, 12:48
Mijn mountainbike: Kona Unit SSS, Nordest Britango

De Hirzl's zijn binnen ( tour 2.0 ff ) Ik was een beetje bang dat ze te wijd zouden zijn omdat ik vrij smalle lange handen heb. Ik heb de maat bepaald obv mijn handlengte ( 21 cm ) in de maattabel is dit xxl en zou een handomtrek van 23.5 - 25 cm horen. Aangezien mijn handomtrek 21 cm is twijfelde ik.
maar... prima keuze lengte is goed en handschoenen zijn echt niet te wijd.
Eerste indruk is goed soepele mooi uitziende handschoen met padding maar niet te overdreven.
Echte test vind onderweg plaats uiteraard
''Only dead fish go with the flow''
Plaats reactie