Discussie: Zomerhandschoenen lange vingers

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2175
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Niet echt een zomer handschoen, meer voor als mijn Fox Dirtpaws te fris zijn en dikke winterhandschoenen echt te warm (nu dus op de koudere dagen):
https://proforto.nl/oxxa-x-mech-600-mon ... -UQAvD_BwE

Afbeelding

Dit zijn werkhandschoenen die soepel, stevig en beschermd zijn, goeie grip en nog redelijk ademend ook.
Ik heb ze gekregen van een maatje en later nog een setje bijbesteld voor het enorm schokkende bedrag van wel E8,50 :lol:
Een aanrader voor de koukleun die ook nog wel eens op zn snufferd gaat!
Draagcomfort doet niet onder voor Fox, Gribgrap, Craft en Sealskins die ik ook heb.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Rsw85
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 182
Lid geworden op: vr 3 april 2009, 14:34
Mijn mountainbike: Orbea Alma M50

Dennis74 schreef: do 19 maart 2020, 19:38 De Hirzl's zijn binnen ( tour 2.0 ff ) Ik was een beetje bang dat ze te wijd zouden zijn omdat ik vrij smalle lange handen heb. Ik heb de maat bepaald obv mijn handlengte ( 21 cm ) in de maattabel is dit xxl en zou een handomtrek van 23.5 - 25 cm horen. Aangezien mijn handomtrek 21 cm is twijfelde ik.
maar... prima keuze lengte is goed en handschoenen zijn echt niet te wijd.
Eerste indruk is goed soepele mooi uitziende handschoen met padding maar niet te overdreven.
Echte test vind onderweg plaats uiteraard
:-q ze gaan niet tegenvallen dat weet ik bijna zeker. Dat soepele leer gaat ook nog eens lang mee.
Gebruikersavatar
Mrr
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: vr 15 maart 2019, 19:36

Net Giro DND Handschoenen aangekregen, voor hun 24.99 bij Bikester op het eerste zicht een zeer nette handschoen! Goede reviews over gevonden (ook geen dagen onderzoek gedaan, maar het zal wel)

Of ze lang gaan meegaan is wat anders.. ik heb erg lange vingers dus om iets te hebben dat verder net aansluit por ik er op de tippen redelijk hard in.. Hopelijk gauw testen!
Gebruikersavatar
Konabud
All rounder
All rounder
Berichten: 107
Lid geworden op: ma 23 september 2019, 00:45
Mijn mountainbike: Kona Honzo '20

Zojuist deze besteld, was vandaag wel warm met winterhandschoenen :evil:

https://www.bikester.nl/endura-hummvee- ... 73458.html

Voor een tientje kun je hier geen buil aan vallen lijkt me.
Gebruikersavatar
Brul78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 471
Lid geworden op: do 31 oktober 2019, 10:50
Mijn mountainbike: YT Izzo Comp

Alleen die 4.95 verzendkosten zijn dan zo lelijk
Shaggadellick
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 09:02
Mijn mountainbike: 2014 Canyon Nerve 8.0 AL 27 Scott Spark 700RC Pro, Cube 2016 Reaction GTC Race Custom build

Kan mij niet heugen dat ik ooit niet met lange vingers handschoenen fietst...het hele jaar door.
Heb ook handschoenen met van die gelpads erin (Bontrager) gehad, maar dat vond ik drie keer niets. Fox handschoenen gingen bij mij ook relatief snel stuk. Momenteel draag ik 2 verschillende zomerhandschoenen, één van Roekl met van die dunne gelpads erin, deze vind ik redelijk dragen. Alleen het plastic bovenstukje wat op de klitteband stuk zit liet erg snel los. En ik draag al geruime tijd handschoenen van Btwin zonder gelpads, deze vind ik het fijnste dragen en tot nu toe gaan ze erg lang mee zonder dat deze kapot gaan. :-q
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Mrr schreef: za 21 maart 2020, 14:56 Net Giro DND Handschoenen aangekregen, voor hun 24.99 bij Bikester op het eerste zicht een zeer nette handschoen! Goede reviews over gevonden (ook geen dagen onderzoek gedaan, maar het zal wel)

Of ze lang gaan meegaan is wat anders.. ik heb erg lange vingers dus om iets te hebben dat verder net aansluit por ik er op de tippen redelijk hard in.. Hopelijk gauw testen!
Bij mij gaan de DND's hun 3e jaar in. Bevallen erg goed en blijven heel. Maar ik heb eerder korte dan lange vingers :wink:
Loccie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: wo 22 april 2020, 21:35
Mijn mountainbike: Santa Cruz Blur

Ik heb twee weken geleden de Assos Trail FF MTB Fietshandschoenen aangeschaft. Tot nu toe bevallen ze erg goed. Sluiten goed aan. Nu ff afwachten of ze ook een tijdje mee kunnen en niet al te kwetsbaar zijn.
Plaats reactie