Discussie: Zomerhandschoenen lange vingers

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Plaats reactie
mtberdaan
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 649
Lid geworden op: ma 21 februari 2005, 19:23
Mijn mountainbike: Trek session 88, Ns bikes suburban, cube ltd2
Contacteer:

goed idee!
DutchBiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 363
Lid geworden op: zo 8 januari 2006, 20:38
Mijn mountainbike: Merida Matt WCS Lite

Ik heb de Northwave Skeleton handschoenen. Ze zitten echt lekker, maar dat is mijn mening.
Ik weet niet of je hier wat aan hebt, beetje laat gepost maarja, alle beetjes helpen! :-q
Eat dirt, biznatch!
Thijsje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: ma 14 juni 2004, 18:49
Mijn mountainbike: Trek Superfly
Contacteer:

Ik heb nog geen handschoenen gekocht, maar ik denk dat het handschoentjes van Cannondale worden.
GERONIMO
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1008
Lid geworden op: ma 22 november 2004, 16:08
Mijn mountainbike: Is te koop : http://forum.mountainbike.nl/

ultimateme schreef:northwave skeleton niks? kijk ik nu zelf ook naar

Afbeelding
Ik zoek deze al een tijdje, maarik kan ze nergens kopen. Kan iemand mij vertellen waar ik ze kan kopen(liefst internet in Nederland).
Te koop: Giant composite, full xtr, ztr olympic
Te koop: Pro race elara(racer), met nieuwe banden en ketting en cassete!
Refro
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 505
Lid geworden op: ma 17 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Santos SCC02/Ronin/Full XT/Louise

Hier nog een tevreden Fox DirtPaw gebruiken gewoon een goede handschoen zonder al teveel frutseltjes die er ook nog aardig uitziet en een groot deel van het jaar te gebruiken is (nu effe niet natuurlijk :D)
DutchBiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 363
Lid geworden op: zo 8 januari 2006, 20:38
Mijn mountainbike: Merida Matt WCS Lite

GERONIMO schreef:
ultimateme schreef:northwave skeleton niks? kijk ik nu zelf ook naar

Afbeelding
Ik zoek deze al een tijdje, maarik kan ze nergens kopen. Kan iemand mij vertellen waar ik ze kan kopen(liefst internet in Nederland).
Via internet zou ik het niet weten, maar ik heb ze bij Wielerspeciaalzaak Frans Thijs gekocht. Deze winkel bevind zich in Limburg, Vierlingsbeek.

Groeten DutchBiker

PS: de handschoenen staan niet op de site! (www.fransthijs.nl)
Eat dirt, biznatch!
Rinse
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 556
Lid geworden op: ma 4 november 2002, 23:11
Contacteer:

Als je handschoenen bekijkt en zoekt en past,
let dan ook even of er stukje badstof aan vast zit. Dat kan wel eens makkelijk zijn. Om je snot onder je neus weg te pulken als je weer´s een wedstrijd aan het rijden bent!!

Rinse
DutchBiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 363
Lid geworden op: zo 8 januari 2006, 20:38
Mijn mountainbike: Merida Matt WCS Lite

De Northwave Skeleton handschoenen hebben bij het gedeelte waar de duim aan de handpalm zit badstof. Als ik het goed heb, heeft de hele duim badstof.

Badstof Northwave Skeleton:

Afbeelding
Eat dirt, biznatch!
DutchBiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 363
Lid geworden op: zo 8 januari 2006, 20:38
Mijn mountainbike: Merida Matt WCS Lite

Heb je al handschoenen gehaald of nog niet? Ben wel benieuwd welke het geworden zijn :)
Eat dirt, biznatch!
Thijsje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: ma 14 juni 2004, 18:49
Mijn mountainbike: Trek Superfly
Contacteer:

Nee, nog niet. Moet vrijdag weer werken, zal dan eens nakijken of ik die Cannondale's nog kan nabestellen.
DutchBiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 363
Lid geworden op: zo 8 januari 2006, 20:38
Mijn mountainbike: Merida Matt WCS Lite

Thijsje schreef:Nee, nog niet. Moet vrijdag weer werken, zal dan eens nakijken of ik die Cannondale's nog kan nabestellen.
Ik hoor het wel van je! Succes met de bestelling.
Eat dirt, biznatch!
pietervds

je hebt de beste grip op de handvatten met je blote vinger vind ik. op de remgrepen met handschoenen. ik rijd alleen met vorst met lange vingers of als ik aan het streeten ben. voorlopig heb ik nog een oud model winterhandschoen van pro. het is gemaakt van een spul wat op dat duikpakkenmateriaal lijkt. zijn erg zweterig. geef mijn maar halve vingers...
msxx
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5179
Lid geworden op: zo 16 mei 2004, 15:13
Mijn mountainbike: Een Yank
Contacteer:

pietervds schreef:voorlopig heb ik nog een oud model winterhandschoen van pro. het is gemaakt van een spul wat op dat duikpakkenmateriaal lijkt. zijn erg zweterig. geef mijn maar halve vingers...
Het gaat hier ook niet over winterhandschoenen.... maar over zomerhandschoenen met lange vingers :-)
Die zijn enkel gemaakt voor de grip en bescherming, en laten dus veel meer lucht door en zijn daardoor misschien wel warm, maar niet benauwd

Ik vind het ideaal! Alleen bij temperaturen van meer dan 30 graden twijfel ik weleens of ik toch niet kies voor 'korte vingers'
Een gewezen verslaafde
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8734
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Nooit korte vingers. Mijn luchtige verntilerende handschoenen bevallen mij prima. Het hele jaar door behalve wanneer het onder nul is.
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
Thijsje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: ma 14 juni 2004, 18:49
Mijn mountainbike: Trek Superfly
Contacteer:

Het ging me ook niet om de discussie om wel of geen handschoenen met lange vingers te nemen, het ging me om gebruikerservaringen van mensen die handschoenen met lange vingers gebruiken in de zomer. Bij wedstrijden lijkt het me namelijk ideaal door de extra grip die je er van krijgt...

Ik moet er trouwens nog steeds achter die handschoentjes van Cannondale aan, binnenkort maar eens doen.
Plaats reactie